Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

A felöltöztetett Street fighter Kawasaki Z1000SX teszt




[InfoBike.hu | Infobike - Pale] Felvétel dátuma: 2012.06.11
Kawasaki, Z1000 SX, teszt


A Kawasaki Z1000 naked gép "felöltöztetett" darabja járt nálunk, hogy megmutathassa, nyárias öltözetben - fejidommal és túrásított oldalidomokkal mire képes valójában.

A Z1000 már többször járt nálunk. Egy-egy újabb típusa már eddig is örömteli perceket okozott nekünk, hiszen kihívó külsejével és a Kawasakitól megszokott karakteres erőforrásával mindig sikerült a vásárlók kegyeibe férkőznie. Térjünk  csak vissza egy kicsit a múltba, hogy megtudjuk, hogyan is kezdődött a Z1000 története:

 

Egy kis történelem

 

Az SX megjelenését, a Z modellcsalád újraélesztése indította el. A Z1000 története a zöldek hazájában nem új keletű dolog. Legelső változata az immáron 40. születésnapját ünneplő sornégyes Kawasaki 903 cm3-is Z1 volt. Annak idején ezzel a modellel alapozta meg nagy űrtartalmú, négyütemű motorok között a jövőjét. Egyik jellegzetes külső jegye, a múltat idéző négycsöves kipufogó elrendezés megmaradt, de a régi kör keresztmetszetű végdobok formája természetesen a kor igényeihez igazodva módosításra került.  

Sportos külsővel rendelkezik a Z1000 teljes idomos változata a Z1000 SX.

Az idom nélküli Z kategóriát követően, vajon miért is gondolták a tervezőasztal előtt ülő zöld kisemberek, hogy nekünk bizony teljes idomos motor kell?

 A válasz nagyon egyszerű. Minden más gyártó beveti 1000-es naked gépét a sport-túra motort kedvelők megnyerésre érdekében. Egy 138 lóerős csupasz gép hosszabb túrákra kevésbé alkalmas, de ugyanez, kicsit másképp csomagolva igazi kiránduló motorrá válhat. 

Az idomba integrált irányjelző jól mutat, azonban esésnél könnyedén sérülhet

A megoldás többféle is lehet. A gyártó cég termékfejlesztése vagy egy teljesen új koncepciót alkot a naked gép mellé, vagy egy másik, gyakran előforduló megoldást használva, egy korábbi naked gép tervei alapján "öltöztetik fel" a csupasz testet.

A lecke tehát fel volt adva. A mérnökök To-Do listájára került gyorsan a teljes idomos gép megalkotása.  Az eredmény nem sokat váratott magára és hamarosan megszületett az SX névre keresztelt modell. 

Az SX erőforrása 138 lóerejével és 110 Nm-es maximális nyomatékkal rendelkezik

A kormány, az idomok és a tank megváltoztak, de a motor alapjai maradtak a még 2010-ben megújult Z1000-ről. A külseje olyan, mintha egy szuper-sport motort látnánk. A hegyes első részt, keskeny és egyben rövid hátsó idomrész követi. Egy klasszikus sportmotorhoz képest a mostani főbb eltérések leginkább azt a célt szolgálják, hogy utazásunk során valódi, komfortos körülmények között éljük át azt az érzést, amit egy igazi sportmotor tud nyújtani. Ehhez elsősorban az üléspozíciót kell megfelelően megválasztani, hogy a későbbiekben ne azzal szembesüljünk, hogy a térdünk magasságában kell fognunk a kormányt, illetve még az is nagyon fontos, hogy a lábtartó se legyen túl magas pontra helyezve a motoron.

 

Brutális teljesítmény egy "túragépben"

 

A túragép szót idézőjelbe tettem, mert a kiindulási alapként használt Z1000 sem volt már egy egyszerű naked gép, a maga 138 lóerejével és 110 Nm-es nyomatékával, amit ezekkel az adottságokkal inkább egy igazi aszfaltszaggató streetfighter motorként jellemeznék. Az SX-et  leginkább egy túrásított sportgépnek nevezném, ahol a tervezőgárda egyik kulcsfeladata az volt, hogy megtalálják az arany középutat egy pályázni való vérbeli sportmotor és egy hétvégi hosszabb túrákra alkalmas túramotor között. Lássuk, hogyan is sikerült ez a feladat…

 

 

Az első benyomások

A Z1000SX-et két oldalra szerelt dobozokkal pillantottam meg. A legelső gondolatom az volt, hogy rendben a sportos külső, de a méretét tekintve biztos, hogy a kanyarokban csak némi erőszak árán fogja azt csinálni, amit szeretnék. Az SX-et végül is dobozok nélkül vittem el és már az első percekben kellemes meglepetést okozott. A 228 kg-os tömegű gép feltűnően kezes. Már alacsonyabb fordulatszám tartományban is kellő vehemenciával tolja a gépet. Kanyargós utakon a súlypont áthelyezést játszi könnyedséggel veszi. Annyira kezes, mint egy hatszázas gép.

A kormány a tank felett, míg a lábtartó a keréktengely magasságában helyezkedik el, így az egészséges üléspozíció teljes egészében komfortos érzetet nyújt a motoron. 

 

A fejidom amellett, hogy nagyon látványos hatalmas plexivel egészül ki. A 3 fokozatban állítható plexi nagyon hasznos, ugyanakkor a legalacsonyabb fokozat mellett a fejünket majd hogy nem a tankba kell passzírozni, ezáltal kifelé, nem sok mindent látunk. Jómagam csak két pozíciót használtam. Normál időjárási körülmények között a középsőt, míg 1-1 zápor esetén a legfelső állásban használtam a szélterelőt. 

Az ülés párnázatát tekintve, inkább sportosnak, mint komfortosnak mondanám, a két oldalt kapaszkodókkal közrefogott zsebkendőnyi méretű hátsó ülésen viszont nem szívesen ücsörögnék több órát utasként. 

A hatalmas 1043 cm3-is erőforrás 138 lóereje jól adagolható. 7000-es fordulatig olyan mintha teljesen egyenletes teljesítmény-leadása lenne. E felett viszont megmutatja, hogy mire képes igazán az SX. Nagyobb sebességnél is jól érzi magát. A két légbeömlő nyíláson beáramló levegő  a Coll-Air rendszer része. Nagyobb sebesség esetén morajló szívó hangja és az erőforráson tudatosan meghagyott enyhe vibráció jelzi, hogy itt van velünk a motor és ő is élvezi a kanyarvadászatot.

 

A sportos külsőt modern műszerfal egészíti ki, amin egy analóg fordulatszámmérő került előterébe a sportosság jegyébe. Ezenkívül digitális panelen láthatjuk a szokásos adatokat (jelenlegi sebesség, vízhőfok, megtett km) ami igazából nem mutat a szokásosnál több információt.

A kezelhetőség legfontosabb alapja egy jó futómű. A ZX esetén látszik, hogy ezzel nem spóroltak, mivel 5 részből álló alumínium váz és szintén alumíniumból készült lengővilla került a gépre. A csillapítást pedig fordított 41 mm-es első villa garantálja, ami előfeszítése és nyomófokozati csillapítása állítható. Hátul vízszintesen elhelyezett rugós tagot találunk, amin szintén a saját magunkhoz állíthatunk. A gyári beállítással nincs problémánk, ha jó minőségű úton haladunk, utunkat nem keresztezi egy-két felhullámosodott aszfalt vagy egy-két kátyú. Így hangolás az ülésnél megfogalmazott sportos vonalat követi. 

 

A hullámos féktárcsákat 4 dugattyús féknyergek egészítik ki. Munkájukat jól végzik, azért pedig plusz pont jár, hogy állítható a fékkar.

A hullámos féktárcsák nemcsak jól mutatnak, de teljesítményük is kiváló

A 19 literes tank mérete impozáns, ha túrás tempót választunk, akkor akár 300 km megtételére is elég. Persze, ha nem bírunk nemet mondani a csábító sportos haladásnak, akkor a 300 km-ert könnyedén a felére redukálhatjuk.

A ZX-el töltött néhány nap elég volt ahhoz, hogy megismerjen. A túrás sportgép könnyű kezelhetősége révén akár a mindennapokban is megállja  a helyét. Mindössze annyit kell tennünk, hogy leperkáljuk érte a 3,67 M Ft-ot.


 
Technikai adatok
Hátsó fék Szimpla tárcsa
Hengerűrtartalom 1043.00 ccm
Lóerő 136.11
Első kerékméret 120/70-ZR17
Hátsó kerékméret 190/50-ZR17
Első fék Dupla tárcsa
Száraz tömeg 228.0 kg
Üzemanyag tartály 19 liter
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.