Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Sportos naked: Kawasaki Z 750 R teszt




[InfoBike.hu | Infobike-Pale] Felvétel dátuma: 2012.09.09
Kawasaki, Z 750 R, teszt


A Kawasaki 2004-ben újraírta a Z 750 történetét. Azóta több modellfrissítés és 2011-ben megjelent "R" változat kápráztatja el a naked motor rajongókat. Lássuk a Kawasaki Z 750 R mire képes.

A Kawasaki középkategóriás naked gépénél mérföldkőnek számít a 2004-es év. Előtte is találkozhattunk a Z 750 névvel, azonban a korábbi levegőhűtéses erőforrás helyett a mostani tesztben szereplő gép alapjait fektették le ekkor. A korábbi ZR-7 helyett egy korszerű, a ZX 9-ből származó erőforrást raktak az új modellbe, melyet 750 cm3-re redukáltak és a kiélezett teljesítmény helyett a középtartomány erősítésére koncentráltak a mérnökök. Az első modell nem aratott túl nagy sikert, a konkurencia gépei javarészt 600-as naked gépek voltak (Honda CB 600 F, Yamaha FZ 6, majd 2006-tól Suzuki GSR 600)., melyek mellett a Z 750 jóval nyomatékosabb és muszklisabb gépnek számított a maga 110 lóerejével. Viszont kezelhetőség és forma terén nem vette fel a versenyt a konkurencia gépeivel.

 

Azonban a siker nem maradt el a Kawasaki naked gépénél sem, az első modellfrissítés idején, 2007-ben kezdődött, mikor agresszívebb formát, fordított villát kapott az új modell. Több országban is az eladási listák élére került az Kawasaki harcosa.

Agresszívebb külső és sportosabb kialakítás várja a Kawasaki Z 750 R pilótáját

 

A gyártó 2011-ig nemigazán nyúlt a sikert garantáló géphez. Ekkor is a meglévő sikermodellt meghagyva, a tesztben szereplő R változattal jelent meg a piacon. Az “új” jelző talán kicsit túlzás e típus esetén. Az előző modellhez képest az újítások nem annyira szembetűnőek. A frissítés eredményeként azonban elmondható, hogy a Z 750 R még inkább a sportos, mint a túrás irányvonalat képviseli a Kawasaki modellpalettáján.

 

A két modell közti különbséget megállapítani beavatottaknak sem könnyű művelet, de lássuk miben különböznek:

- Új, a 2007-2009 között Z1000-ben szolgálatot teljesítő első fordított első villa került a "R" változatra. Az új 41 mm-es villában nemcsak előfeszítés, de a csillapítás is állítható.

A Z 1000-ből származó első futómű került a kis Zé-re

- A szükséges sportos futómű mellett radiálisan rögzített féknyergek és szintén radiálisan szerelt főfékhenger és fémhálós fékcső került.

- Feketére eloxált első lábtartók kerültek a Z750-en lévő gumis trepnivel ellátott lábtartó helyett

- Új sportosabb formájú irányjelzők és két színű agresszívebb fejidom és új kialakítású első sárhányót kapott a Z 750 R.

Radiálisan szerelt féknyereg és radiális főfékhenger is a Z 750 R sportosságát erősíti

 

A Z 750 R-rel való találkozásomkor első pár perc elteltével szembetűnő, hogy ez a naked gép nem pontosan ugyanaz, mint, amit általában egy csupasz gép választásakor várnák. A Z 750 R nincs sok kompromisszum, a sportos jegyek előtérbe kerülésének ára van. Sportmotorokon megszokott hátsó ülésnek nevezett " párnázott deszka" várja utasunkat, mi persze nem panaszkodhatunk. Az agresszív külső mellett bőven van hely az ülésen, nem is kell a nyakunkban hordani térdünket és a kormányt is elérjük majdnem egyenes testhelyzetben. 

 

A slusszkulcsot elfordítva a kisebb Zé-ből áradó hang meggyőző, öblös hang hallatja magát a jobb elhelyezett kipufogó dobból. Az elindulást követően, a váltómű pontosan végzi dolgát. A 224 kg-os gép az alumínium váznak és jó futóműnek köszönhetően azt az érzetet nyújtja, mintha egy kisebb, 600-as gép nyergében ülnénk. Az irányíthatóság a kanyarokban is visszaköszön, szinte csak ki kell jelölni a választott ívet és a kis Zé azonnal azt teszi, amit parancsolunk neki, nem kell semmilyen erőlködés vagy erőszak. A féket terén sokat fejlődött a  Z 750 R,  az előző modellhez képest már radiálisan szerelt féknyereg és főfékhenger és fémhálós fékcső, határozott nyomásponttal és jó adagolhatósággal teszi tökéletessé a közlekedést az új modell esetében.

A jól látható műszerfal leghangsúlyosabb egysége a fordulatszámjelző

 

A sok jó mellett azonban nálam a vibráció picit lemosta a mosolyt az arcomról, nálam 6000-es fordulat felett kissé zavaró módon jelentkezett, amit mind a lábtartón és a kormányon is élvezhettem utam során.

 

 

Összességében elmondható, hogy a Z 750 R egy igazi ragadozó, aki főként kompromisszumok nélkül kínál sportos közlekedést használójának, ezért azoknak ajánlom, akik nem nem szeretnének a sportmotorok burkolt gépeit megülve élvezni a sportos közlekedést, hanem ugyanezt az érzést egy kis menetszéllel, kicsit kényelmesebb üléspozícióval szeretnénk átélni.


 
Technikai adatok
Első fék Dupla tárcsa opcionálisan ABS-sel
Első kerékméret 120/70-ZR17
Hátsó fék Szimpla tárcsa
Hátsó kerékméret 180/55-ZR17
Hengerűrtartalom 748 ccm
Lóerő 104.20
Száraz tömeg 224 kg
Üzemanyag tartály 18,5 liter
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.