A GSX-R első akar lenni a versenypályán, országúton. A Suzukinál mindent megtesznek, hogy ez tényleg így legyen. A japán gyártók már hosszú évekkel ezelőtt befejezték a háromnegyed-literes sportmotorok gyártását.
Emiatt hazájában a 750-es négyhengeres motorok közül ő az utolsó mohikán, fajtája egyedüli túlélője. Az elmúlt években a hatszázas kategória annyira megerősödött, hogy lemosta színről a súlyosabb és elavultabbnak számító 150 cm3-rel nagyobb gépeket. 1985-ös megjelenése óta, átlag két háromévente átdolgozták a GSX-R-t. A 2006-os verzió elkészülte előtt, utoljára 2004-ben történtek nagyobb változások a 750-es gépen.
Blokk
Az acélszelepeket titánból készültek váltották fel, ezek tartósabbak valamint a súlyuk is csekélyebb. A nikkel-foszfor-szilicium-karbid bevonatú hengerekben kovácsolt alumíniumból készült dugattyúk járják útjukat. A dugattyúgyűrűk közül a kompresszió gyűrű és az olajlehúzó gyűrűk króm-nitrid bevonattal készülnek, amely sokkal kopásállóbb, mint a régebben alkalmazott keménykróm rétegek. A motor váltója a főtengely szerelése nélkül módosítható. A csúszó kuplung gyors visszaváltásoknál sem engedi túlzottan megcsúszni a hátsókereket. Ennek főként pályán, kanyarok előtti visszakapcsolásoknál van jelentősége. A motor-menendzsment, az ECM 16 bites elektronikáját 32 bites egységre cserélték. A rendszer memóriáját 98-ról 256 kilobyte-ra húzták föl. Az ECM berendezés nyolc befecskendezési térképet használ, az erőmű optimális működtetéséhez, hengerenként kettőt-kettőt. Kisebb terhelésnél -például sétamotoro-zás anyuval a hátsó ülésen- a légmennyiség mérő adataira támaszkodik. Agresszívebb gázadásoknál versenypálya használat során, a pillangószelep és a motorfordulatszám adatokból számítja ki a keverék pillanatnyi összetételét. A káros anyag kibocsátás csökkentése érdekében egy úgynevezett PAIR rendszert is csatasorba állítottak. A szerkezet levegőt enged a kipufogó rendszerbe, így ott végleg elégnek a még éghető szénhidrogének. Az eredmény: tisztább kipufogógáz, nyugodtabb Green Peace aktivisták.
Váz
Az alumínium dupla bölcsővázat speciális öntési eljárással készítik. A villanyak és a lengőkar-csap háza hegesztéssel kapcsolódik a vázhoz. Az egyszerűsített segédváz, közvetlenül a fő vázkeret hátsó részéhez csatlakozik, növelve annak szilárdságát. A hátsó lengőkart extrudált csövekből készített keret merevíti.
Futómű
A teljesen állítható, felfordított Showa teleszkópok 43 mm átmérőjű szárakkal rendelkeznek. A hátsó, gáz-olajcsillapítású rugóstag szintén minden irányban állítható. Az első négydugattyús Tokico fékek a kor divatjának megfelelően radiális elrendezésűek. Az első féktárcsák átmérője 310 mm, míg a hátsó tárcsa 220 mm átmérővel rendelkezik. A rendszer alkalmazásával hatékonyabb lett a fékezés, és az alkatrészek súlya is csökkent mintegy 160 grammal.
Megjelenés
Az évről-évre csökkenő felületű oldalidomok egyre többet engednek látni az alattuk elhelyezett technikai megoldásokból. Az motor megjelenésének ecsetelésére az agresszív és gyönyörű szavak a legmegfelelőbbek. Semmi felesleges sallang, csak ott és annyi, ami feltétlenül szükséges. A fényszórók függőlegesen, egymás felett helyezkednek el. Ez a kialakítás lehetővé tette hogy a légbeömlő belépő nyílását az ideális pont körül helyezzék el. Hátul a Suzuki-tól már megszokott LED-sor világít helyzetjelzőként és féklámpaként egyaránt.
Zárszó
Kinek ajánlható a hétötvenes GSX-R? Először is gyakorlott motoros legyen az illető. Nem sok örömet okoz a gép, ha állandóan az erejétől parázik a pilóta. Tapasztalt pályázók szerint ez a motor középút. Akinek a hatszázas már gyenge és már csak a motorerő hiányzik ahhoz hogy gyorsabb legyen, ez gép a következő lépcső. A gyakorlat szerint GSX-R-t nem csak pálya-őrültek vásárolnak. Hétvégi motorozáshoz, poroszkáláshoz is kitűnő társ, nagy távolságok meglepően gyorsan küzdhetők le a hátán.
Műszaki adatok
|
Suzuki GSX-R 750 K6 |
Motor típusa |
4 ütemű, vízhűtéses, DOHC, 4 hengeres |
Furat x Löket |
70,0 x 48,7 mm |
Hengerűrtartalom |
750 cm3 |
Sűrítési arány |
12,3:1 |
Keverékképzés |
Benzin befecskendezés |
Erőátvitel |
6 sebességes mechanikus |
Váz |
Dupla alumínium bölcsőváz |
Felfüggesztés elöl |
Teleszkópos, tekercs-rugós, teljesen állítható rugó-előfeszítés, lengéscsillapítás (húzó-nyomó) |
Felfüggesztés hátul |
Központi rugóstag, tekercsrugó, teljesen állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás |
Fékek elöl |
Radiális, 4 dugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával |
Fékek hátul |
2 dugattyús 220 mm-es tárcsával |
Gumiabroncs elöl |
120/70 ZR17 M/C 58W |
Gumiabroncs hátul |
180/55 ZR17 M/C 73W |
Tank |
16,5 liter |
Tengelytáv |
1395 mm |
Szabad magasság |
130 mm |
Ülés magasság |
810 mm |
Önsúly |
163 kg |