Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Talmácsi és a Yamaha X-Max 2010




[InfoBike.hu | Infbike-Pale] Felvétel dátuma: 2010.06.11
Yamaha, X-Max, Talmácsi, 2010, robogó


Korábbi tesztünk egyik ékessége újra feltűnt a városi rengetegben. A motoros sajtó számára 06.11-én hullott le a lepel, nemcsak X-Max robogóról, hanem annak vezetőjéről is. A sajtóbemutatóra mindenki nagy meglepetésére Talmácsi Gábor gurult be az új negyedliteres robogó nyergében.


Már mindenki várta ezt a napot, hogy Ihász János a Yamaha Motor Hungária Kereskedelmi és marketing igazgatója bemutassa a sajtó számára a 2010-es év három új kiemelt modelljét. A legnagyobb újdonság a Super Ténéré volt, mely végre már hazánkba érkezett. Emellett tavaly nagy titkolózás övezte a FZ modellcsaládot, mindenki az új hatszázas Fazert várta, mire az iwataiak mindenki meglepetésére egy 200 cm3-vel nagyobb új modell érkezésének hírét röppentették fel. Hát ős is a Menza étterem teraszán várta, hogy személyesen is szemrevételezzük őt.

Talmácsi Gábor érkezett az új X-Max-al


A két modell már a hivatalos sajtóbemutató előtt ott parkolt a Liszt Ferenctéri Menza étterem előtt. János megkezdte a felvezetését a modelleknek és utalt rá, hogy egy kis probléma adódott az X-max bemutatása körül. Nem telt el néhány perc, mire a Paulay Ede utca felől ismerős arc közeledett az új negyedliteres robogó nyergében. Talmácsi Gábor érkezett az X-Max-szel. Kíséretében menedzsere Stefano Favaro is szintén robogóval érkezett.

Új sportos vörös háttérszínű műszerfal került az új modellre

Ülés alatt két bukósisak is elfér


Az érkezésük után kiderült, hogy Gábor nemcsak, mint felhasználó részesíti előnyben a robogókat,
hanem egy új kezdeményezésként létrehozta a Talmác2i robogós klubbot. Melynek célja, hogy összefogja és hasznos tanácsokkal lássa el azokat, akik a közlekedési eszközüknek a robogózás mellett tették le a voksukat. Mindezek mellett közös túrázások, beszélgetések szerepelnek a klub tervei között. Az eseményekről honlapunkon is beszámolunk.

Sportosabb külső jellemzi az új hangvilás csodát


A 2005-ben megjelent X-Maxot legutoljára 2009-ben teszteltük. Már akkor is azt vélekedtem róla, hogy egy letisztult, sportos megjelenésű közlekedési eszköz. Mentes mindenféle fölösleges sallangtól és számomra a legideálisabb szív mérettel vagyis 250 cm3-is erőforrással látták el.
Menettulajdonsága alapján inkább sportos, mint túrás vonalat erősítette az előző modell.
A rengeteg jó tulajdonsága mellett ugyanakkor több dolog is a nemtetszésemet váltotta ki az előző modellen. Kisméretű főként városi használatra alkalmas lábtér, kisebb köbcentis robogókon fellelhető, nem egy maxi-robogóra jellemző műszeregység és kezelőgombok.


A 2010-es X-Max-on sokkal szebb külső mellett első dolgom az volt, hogy megnézzem változott-e a helyzet. Úgy látszik imáim nagyrészt meghallgatásra kerültek. Országúti lábtartó és „nagyfiús" műszerfal került az új modellre.



Külső



Teljesen áttervezett külsővel
rukkoltak elő a hangvillások. A koncepció az volt, hogy tovább erősítsék a sportos megjelenést. Élesebb vonalak törik meg az idomzatot. A fejidom is több helyen változott. A fejidomhoz tartozó kézvédő mellett elhelyezett irányjelzők lekerültek az oldalidom első részére. Kerekebb és rövidebb ikerlámpa kapott helyet az új egy részből álló fejidomon. A szélvédelem is jobb lett az új magasabb plexi és idomzat kialakítása révén. Az ülés vörös szegélye dinamikus megjelenést növeli. A műszerfal is sokkal jobban illik a kategóriájához. Sportos jellegre utal a nagyméretű fordulatszámmérő és a két kör alakú műszeregységet körbefutó krómhatású műanyag betét.

Magasabb plexi és zömökkebb ikerlámpa került rá

A kávézók kedvence


A lábtért mint már írtam átdolgozták. Így hosszabb utakra is bátran ajánlható a gép, amihez a tároló kapacitás is igazodik. Az ülést felnyitva
két zárt sisak számára is elegendő hely tárul elénk, de ha ez nem lenne elég, akkor a szélesebb zárható kesztyűtartó biztosan elég lesz, hogy néhány napi holminkat gond nélkül a robogóba helyezzük.


Új merevebb váz


A sportos külső mellett új vázat kapott az X-Max. A merevebb vázhoz a teleszkópvilla , hátul előfeszítésében állítható dupla rugóstag kapcsolódik. Viszonylag nagyméretű elől 15 , hátul 14 colos felnik találhatók, amik jól jönnek a magyar utakon.



Sportos erőforrás


A 180 kg-os megtankolt súlyú gépet korszerű folyadék hűtéses 249 cm3-is erőforrás mozgatja. A maximális 21 lóerős teljesítményleadása mellett az euró 3-as környezetvédelmi normákat is teljesíti.


A bemutató után még kiváncsibb lettem az új modellre, remélem hamarosan személyesen is letesztelhetem a hangvillások újdonságát.
Addig is olvashatjátok a korábbi, 2009-es model tesztjét ide kattintva!



 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 249.78 ccm (15.24 cubic inches)
Lóerő 20.12
Első kerékméret 120/70-15
Hátsó kerékméret 140/70-14
Első fék Single disc
Hátsó fék Single disc
Üzemanyag tartály 11.80 litres (3.12 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.