Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Triumph Daytona 675 2006




Vérbeli angol telivér
[InfoBike.hu | Motortrader-Szeles] Felvétel dátuma: 2010.07.01
Triumph, Daytona 675


A Triumph most igazán a közepébe talált! Szépség, erő, sokoldalúság, ezek a főbb jellemzői az új háromhengeres blokkal szerelt Daytonának. A korábbi négyhengeres modell agilitását sok kritika érte. A motorkerékpár fejlesztői szembesültek az adott sornégyes blokk korlátozott lehetőségeivel. A piacon kegyetlen harc folyik, a számok háborúja. Ki tud erősebb, és könnyebb 600-ast gyártani. A négy nagy japán gyár egymást túllicitálva, tolja utcára a hatkilós osztály újabb és újabb tagjait. Nincs könnyű helyzetben a motoros, melyiket is válassza. Van, akinél a puszta kinézet dönt, sokaknak az erő a legfontosabb. A márkahű megszállottak csak egyetlen az általuk legjobbnak tartott gyár termékét hajlandóak megvenni. Vannak viszont teljesen tanácstalanok is, akik nincsenek elkötelezve egyetlen márka mellett sem.

Térjünk vissza a Triumph újdonságához. A világ egyetlen háromhengeres sorozatgyártású középkategóriás sportmotorjáról ejtek most pár szót. A háromhengeres építési módnak köszönhetően a motorkerékpár lényegesen karcsúbb, mint soros négyes társai. Száraz súlya 165 kilogramm, a súly 51/49 százalékos arányban oszlik meg az első és a hátsó kerekek között. Az alumínium-öntvény hídváz úgy, mint az újabb R1-nél a blokk fölött halad végig. A villanyak mellett futnak végig a légbeömlő nyílások. A fentebb említett vázmegoldás, nagyban hozzájárul a gép karcsú formáihoz.

 

Blokk

A motorblokk három 44 mm átmérőjű befecskendező-kamrán keresztül szürcsöli a benzin levegő keveréket. A befecskendező fejek 12 furaton keresztül juttatják a benzint a keverőtérbe. Ez hatékonyabb keverékképzést, ebből adódóan jobb hatásfokú égést eredményez. A hengerfejben, hengerenként négy szelepet alkalmaztak. A motor legnagyobb teljesítménye 123 lóerő 12500-as percenkénti fordulatszámon. Maximális forgatónyomatéka 72 newtonméter. Ez a teljesítmény pár pacival kevesebb, mint amit például egy Kawa ZX 636-os magénak mondhat, ez a motor nem a csúcsteljesítmény hajhászásáról szól. A soros négyhengeresekhez viszonyítva, az alul jelentkező többletnyomaték bőven kárpótolja a pár -ezek csak puszta számok- lóerő hiányát. A nagyobb nyomaték jó gyorsítási jellemzőkkel vértezi fel a motort. Jobb kigyorsítási képesség = jobb köridők. Egy mai sportmotor vásárló elvárja hogy gépe ne csak közúton, hanem pályán is legyen ütőképes. A gép fejlesztésénél ezt az elvárást fokozottan szem előtt tartva csiszolgatták a Daytonát. A motorra szériában szerelt Pirelli Supercorsa Pro gurigák olyan mély dőlésszöget tesznek lehetővé, hogy a pilóta a könyökével is karistolhatja az aszfaltot, ha elég tökös legény az efféle mutatványhoz. A lábtartók magasan vannak elhelyezve, ezért extrém dőlésszögű kanyarodások közben sem érnek le. Ennél a motornál a térdkoptatót kell „szögmérőnek” használni a lábtartó karistolása kivitelezhetetlen dolog addig, amíg mindkét kerék érintkezik a talajjal.

Futómű

Az aranyló fényű Kayaba első villák, 41miliméteres belsőcső átmérővel rendelkeznek. A kor követelményeinek megfelelően állítható az előfeszítés a húzó és nyomó irányú csillapítás. Hátul szintén Kayaba gyártmányú központi rugóstag dolgozik, csakúgy, mint első kollégája, ő is teljes mértékben testre szabható. A hátsó kerék pontos vezetéséről egy „V” alakú, alumíniumból készített, fekete selyemfényű lengővilla gondoskodik. Az első keréken radiálisan szerelt négydugós Nissin fékek dolgoznak. Az első féktárcsák 308 mm átmérőjűek, méretük épp oly különleges, mint maga az egész motorkerékpár. Miért 308 milliméter? Miért nem 310? Valószínűleg a radiális féknek köszönhetően, növekedett a fékrendszer ereje, ezért a kisebb tárcsa is elegendő. A kilók elleni harc nem engedi meg a túlméretezett alkatrészek használatát, minden gramm számít. Ha már lúd legyen kövér: első főfékhenger is radiális elrendezésű.

 

Műszerek

A digitális műszerfal rengeteg hasznos funkciót kínál. A köridőmérő 99 memória-hellyel rendelkezik, és képes a köridők összehasonlítására is. A műszeregységet felszerelték átlagfogyasztás mérővel, sebesség fokozat kijelzővel, és programozható villanófénnyel, amely a felváltás pillanatát jelzi.

Extrák

Szerintem a leglényegesebb mind közül az Arrow teljes kipufogó rendszer, amelynek felszerelésével, és természetesen az elektronika megfelelő hangolásával, a motor teljesítménye 128 lóerőre tornázható föl. A tuningrendszer további előnye hogy hét kilogrammal könnyebb, mint a gyári. Rendelhető még a motorhoz pár szénszálas csecsebecse, továbbá tankvédő is.

 

Igazi kuriózum a Triumph legújabb sportmotor elképzelése. Formaterve műszaki tartalma túlteljesíti a legigényesebb sportmotor ínyenc vágyálmait is. Sportos jelege hangsúlyozott, de ez nem befolyásolja hátrányosan közúti használhatóságát. Remélem a hazai vásárlók is felismerik kitűnő adottságait, és megtapasztalják milyen egy vérbeli angol telivér hátán vágtatni.

 

 

Műszaki adatok Triumph Daytona 675 2006
Motor típusa 4 ütemű, vízhűtéses, DOHC, 3 hengeres
Furat x löket 74,0 x 52,3 mm
Hengerűrtartalom 675 cm3
Sűrítési arány 12,65:1
Max. Teljesítmény 123 Le 12500 ford. /perc
Max. Forgatónyomaték 72 Nm 11750 ford. /perc
Keverékképzés Benzin befecskendezés
Gyújtás Digitális
Erőátvitel 6 sebességes mechanikus
Váz Alumínium-öntvény hídváz
Felfüggesztés elől Teleszkópos,

teljesen állítható rugó-előfeszítés,

lengéscsillapítás (húzó-nyomó)

Felfüggesztés hátul Központi rugóstag, teljesen állítható

rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás.

Fékek elöl Radiális, 4 dugattyús féknyergek, 308 mm-es dupla tárcsával
Fékek hátul 2 dugattyús 220 mm-es tárcsával
Gumiabroncs elöl / hátul 120/70-17, 180/55-17

Tank

17,4 liter
Tengelytáv 1392 mm
Önsúly 165 kg

 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.