A 675-ös Daytona elődjét sok kritika érte agilitás terén, a fejlesztők ráébredtek, hogy a piacon hatalmas harc folyik, hogy a hatkilós súlycsoportban minél könnyebb és erőssebb gépet toljanak a vásárlók elé. 2006-ban viszont a 4 hengeres erőforrást a polcra rakták és helyette háromhengeres erőforrással szerelt motorral rukkoltak elő a Triumph mérnökei. A Daytona 675 nevet kapó modell háromhengeres építési módnak és alumínium-öntvény hídváznak köszönhetően 165 kg-os száraz súllyal került a piacra.
Majd 2008-as milánói kiállításon modellfrissítésen esett át a második generációs Daytona 675. Újratervezett hengerfejek és szelepek kerültek a motorba. Áttervezett kipufogó dobbal és fejidom, első lámpa, új első és hátsó felfüggesztés került a motor alá.
Az R változat ötlete 2009-re vezethető vissza. A célként szerepelt egy olyan motorkerékpár megalkotása, mely a középkategóriában prémium minőségű szupersport kategóriát erősíti. Konkurenciájának GSX-R 750, Ducati 848 EVO tekinthető. Az R változatot főként a pályára tervezték.
Az R nélküli változaton található Kayaba villák helyett Öhlins 43 mm-es upside down teleszkóp villa került, melyen természetesen állítható az előfeszítés a húzó és nyomó irányú csillapítás. A hátsó rugóstag is Öhlins márkanevet viselik.
A Nissin fékek helyett Brembo szállítja a féknyerget. 310-es első féktárcsák két mm-rel kisebbre cserélték.
Az ülés két oldalán elhelyezett idomrészt, első-hátsó sárvédőt, kipufogó hővédő elemet lecserélték, a műanyagok helyett jóval könnyebb carbon szálas idom került.
Triumph a világban:
A világ motorpiac zsugorodása ellenére a Triumph 500 cm3 feletti kategóriában 3%-ról közel 5%-osra emelte részesedését. Legnagyobb szeletet a tortából otthonában, Nagy Brittaniában realizálja (2010-ben 16%-ot). Az ezüstérmet Franciaországban érte el a saját helyezéseinél 7,2%-ot teszik ki a 2010-es értékesített motorok közül (500 ccm3 kategória). Ezenkívül németeknél 4,8%, olaszoknál 5,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik. A válság ellenére folyamatosan bővül dealer hálózata, 2010-re 755 kereskedő partnerrel rendelkezik. Jóvőbeni tervek között orosz és argentin piacon való megjelenés szerepel.
Ára a “normál” változattnál 600 ezer forinttal többe, 3.690.000 Ft-ba kerül (regadóval együtt).