Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Vespa LX 50 2010




Robogó olasz receptre
[InfoBike.hu | Infobike-Pale] Felvétel dátuma: 2010.08.29
Vespa, LX 50, 2010


Vespára ülni egy vérbeli robogós számára olyan, mintha egy kubai szivar mellé az egyik legjobb Hennessy likőrt kortyolná. Ha egyszer a nyergében ülsz, a robogózás immár nemcsak csupán közlekedés, hanem egy életstílussá alakul.

A kétütemű LX kerek évfordulóra készült 2006-ban, mégpedig a 60. születésnapját ünnepelte az egykoron repülőgép kerekekből és acélvázból összerakott 1946-ban útjára indult márka. Sikerét mi sem igazolja jobban, hogy az eltelt évek alatt több mint 17 millió példány gördült ki a futószalagról. A Piaggio csoport a 6. X-en is túl képes újdonságokat alkotni, nem hagyja veszni a mára Retro robogóvá avanzsált márkát. A világon számos megszállott gyűjti a több évtizede fészerben felejtett Vespákat, hogy restaurálást követően gyönyörködhessen benne és a közeli kávézó elé parkolva csillogtatja meg a felújított masinát.

 

Nálunk járt LX őse 1996-ban Rómában gurult a nagyközönség elé ET2 néven. Az 50 évfordulóra gyártott típus a legkeresettebb Vespájává vált. A sikeres tradicionális külsejű modellt az újabb évfordulóra váltotta a tesztünkben szereplő modell. Megtartva számos stílusjegyet a gömbölyded formájú LX műszerfala hagyományos kialakítású, ami jobban is illik a itáliai kétkerekűhöz.

Króm elemek és idomba integrált irányjelzők
 teszik még kecsesebbé Vespánkat

 

2006 óta futó példány megőrizte őseire jellemző jellegzetességeit. Ma is acéllemez váz, egyodalú felfüggesztésű első rugós tagra támaszkodó első kerék és sok helyen feltűnő króm elemek emelik ki a szürke rengetegből a pirosló Vespánkat. Hagyományos külső mellé hagyományos kialakítású műszerfal jár, ami jobb összhatást kölcsönöz neki, mintha digitális lenne.

Hagyományos műszerfal illik a legősibb robogómárkához

Ha nem szeretnék feltűnő elemei lenni a napi forgatagnak, akkor rossz helyen járunk, vagyis ülünk. Robogónkkal biztosan mi leszünk azok, akikre figyelnek a dugóban zúgolódó autósok. De nem fogunk állni egy pillanatig sem a sorban, a kompakt kialakítású kis Vespánkkal könnyedén végigsuhanhatunk mindenféle gond nélkül bármilyen szűk helyen járunk. A felnik mérete a kezdeti 10 colos változatról nem sokat növekedett, megtartva hagyományos vonásait, elől 11, hátul 10 colos felniket találunk. Nem túl sok, főleg, ha hazánkban is szeretnénk vele cirkálni, viszont rossz minőségű utakon némileg ellensúlyozza a kis kerékméretből fakadó komfortérzetünket a vastagon párnázott ülés és a jelen esetben pont előnyére váló nem túl feszes rugós tagok.

 

 

A legkisebb Vespa blokkja egy jóval olcsóbb Piaggio csoport által forgalmazott ZIP 50-esben is megtalálható. A léghűtéses blokkra azonban panaszunk nem lehet, fojtatlan változatban akár a 70-et is eléri a mutató, de ne feledkezzünk meg, hogy mi csak 45 km/h-val közlekedhetünk.

 

Pakolhatóság terén túl sokat ne várjunk a mini közlekedési eszközünktől, az ülés alatt kisméretű rekeszt találunk, amit egy könnyed mozdulattal ki is vehetünk. Így hétvégi bevásárláskor nem kell a kosarat keresgélnünk:-). Ha nem lenne elég az ülés alatti tároló kapacitás, akkor az ülés első részén kihúzható szatyorkampó és extraként kapható színre fújt topcassel is elláthatjuk kedvencünket.



Az eltelt néhány nap ismét feleleveníteni bennem, hogy milyen különbség van ha egy robogóra illetve ha egy Vespára ülünk. Ha nem lenne árban jóval drágább, mint társaik akkor valószínűleg, nálam is egy Vespa állna a garázsban.


 
Technikai adatok
Első fék Single disc
Első kerékméret 110/70-11
Hátsó fék Expanding brake (drum brake)
Hátsó kerékméret 120/70-10
Hengerűrtartalom 49.00 ccm (2.99 cubic inches)
Száraz tömeg 96.0 kg (211.6 pounds)
Üzemanyag tartály 8.60 litres (2.27 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.