Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Yamaha X-Max 250 2009




Sportos negyedliteres robogó a láthatáron
[InfoBike.hu | Infobike] Felvétel dátuma: 2010.03.30
Yamaha, X-max, robogó


A Yamaha háza táján nemcsak a sportmotorok, túragépek kaptak mostanában nagy szerepet. Az olaszországban őshonos robogó kategória is évről-évre bővül, nem csoda, hiszen nincs tökéletesebb választás a közlekedésre, mint egy robogó.

Ha már eldöntöttük, hogy a robogó mellett teszük le a voksunkat, akkor sem lesz egyszerű dolgunk, mivel mára már egy köbcentikategórián belül is számos választási lehetőség közül választhatunk. Találunk sportos kistestű, nagytestű, komfortos tele extrákkal szerelt, letisztult modelleket, csak igényünk és pénztárcánk alapján dönthetünk a rengeteg modell közül. Ha a pénz dolgot kiikatjuk és nagyrészt az autó helyett A-ból B-be a városban, vagy a város környékén használjuk a leendő robogót, akkor szinte a legjobb választás a 250-es kategória. Itt találjuk azokat a modelleket, amivel nyugodtam nekivághatunk mind rövidebb, de akár távolabbi célpont eléréséhez. Maximális sebesség révén nemcsak városban, de a főútvonalon is nyugodtan használhatjuk átalában max. 120-130 km/h-s sebesség révén nem lesz gondunk vele. A nagy kérdés, hogy mekkora testű robogót szeretnénk? Lehet nagyobb, komfortosabb, szélesebb üléssel ellátott vagy kompaktabb a sorok között is jól elférő modellt találni.

Letisztult, sportos és kompakt forma jellemzi az X-Maxot


Bevált recept


A Yamahánál sem gondolkoztak másként 125-ös és 250-es robogóik inkább kompaktabb a városi forgatagban is alkalmas közlekedési eszközöket alkottak.

   


Közülük egyik nagysikerű versenyző az X-Max, mely első pillantásra amellett, hogy kompakt letisztult formájú, sportos megjelést sugároz. Jól áll neki az első ikerlámpa, igaz nem csicsázták túl a dolgot és most talán egyik ragadozót, sem rovart nem jutattja eszünkbe a formája.  A gyári helyett felrakott extraként rendelhető alacsonyabb füstszínű plexi sportosabb mint a gyári. A fényezés mostanában egyre divatosabb fehér szint kapott, amit fekete idomrészek egészítenek ki.

Szűkös lábtartó található az X-maxon

Kicsit régimódi műszerfal és "kopógos műanyag" fogad minket

A műszerfal is egyszerű.Középpontba helyezett analóg kilóméterórát jobbról vízhőfok jelző, míg balról benzinszint jelző zár közre, amit a kilóméteróra alatt található lcd kijelző egészít ki.   A műszerfal körülött található műanyagok illesztése tökéletes, ugyanakkor elég kopogós és kissé “fapados” benyomást kelt, amit még jobban erősít a kormány kapcsoló szervek. Nem beszélve arról, hogy az önindító mellett sajnos már nem jutott hely a motorleállító gombnak, így megálláskor csak a kulccsal tudjuk levenni a gyujtást a több mint 1.5 millió forintos robogónkról.

Üléspróba


A fekete bőr és piros cérnával szegélyezett ülésbe ülve kényelmes testhelyeztbe kerülünk. A kormányt könnyedén elérjük és annak ellenére, hogy a lábtér közepén a kiemelkedő műanyag alatt a váz húzodik, rövid távon  még éppen egendő hely tárulkozik alsó végtagjainknak.

A sportos X-Max jól veszi a kanyarokat

Jó pont, hogy a hátsó utas esetében tökéletes komfort várja őt. Mivel kihajtható lábtartó kényezteti, ami szerintem sokkal kényelmesebb, mint mostanában oly sok robogó látott az első lábtartó folytatásaként végighúzodó hátsó lábtartó hely.
A rövid távot azért emeltem ki mivel városi robogóról beszélünk, amin országúti lábtartó kialakítás a kompakt formán nem található, ezért több száz kilóméter esetében már nem biztos, hogy kényelmes. Cserébe viszont nem túl elhízott és városban a legszűkebb helyezetekben kihúz minket a csávából. Természetesen az Euro3-as normákat teljesítő injektoros blokk bőven elegendő. Már a kezdetekkór jól gyorsul, még utasal is gond nélkül megbírkozik a 21 lóerős erőforrással elátott X-max.

Elől hidraulikus teleszkópvilla, hátul dupla rugóstag dolgozik, azonban, ha rosszabb minőségű útakon bolyongunk, hamar elő jön a futómű határai, a rakparton található útfelgyűrődéseken, néha-néha eléggé elpattogott a robogó eleje. De ne ijedjünk meg, a robogók súlyeloszlásának köszönhetően ez a legtöbb robogónál előfordul. Normál körülmények között viszont nincs gond az elől 15, míg hátul 14 colos kerekeken gördülő X-Maxxal.
A 250-es X-max megfelelő fékeket kapott. Elől kétdugattyus 267 mm-es, hátul 240 mm-es tárcsafék gondoskodik a lassításról.

Pakolhatóság


Az X-maxnál pakolhatóság terén teljesen elégedett voltam, zárható kesztyűtartó és az ülés alatt található rekeszbe is két nyitott sisak könnyedén elfér, ha ennyivel nem érnénk be, természetesen rendeletünk hozzá gyári dobozt, ami már a zárt sisak számára is elegendő helyet és hátsó utasunk számára még háttámlát is biztosít.

nemcsak egy fotóstáska, de bukónk is bőven elfér az ülés alatt

 

Szélvédelem


A gyári plexi helyett felrakott alacsonyabb plexi nem biztosít tökéletes szélvédelmet és a karcsú forma megteremtése is a lábunknál némileg kisebb szélvédelmet eredményez, mint egy nagyobb testű robogók esetében.

Összességében városba ideális, kompakt, letisztult formavilágú robogót alkottak a hangvillások. A 4 literes fogyasztás is baráti, kár, hogy az ára kicsit még borsós.





Motor: 249 cm, 4 ütem, vízhűtéses, egyhengeres
Furatxlöket: 69,0 x 66,8 mm
Max. teljesítmény: 21 Le 7500 ford/perc
Max. nyomaték: 21,3 Nm 6500 ford./perc.
Üzemanyagkapacítás: 12,5 L
Első felfüggesztés: hidraulikus villa
Hátsó felfüggesztés: dupla rugóstag
Első fék: 267 mm-es tárcsafék
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék
első gumi: 120/70-15
hátsó gumi: 140/70-14
hosszxszélességxmagasság: 2210x790x1380
ülésmagasság: 755 mm
szervíz súly: 176 kg
Ár: érdeklődésre


 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 249.78 ccm (15.24 cubic inches)
Lóerő 20.91
Első kerékméret 120/70-15
Hátsó kerékméret 140/70-14
Első fék Single disc
Hátsó fék Single disc
Üzemanyag tartály 12.50 litres (3.30 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.