Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Teszteltük: Yamaha MT-03 2006




Az MT-01 kis tesóját az MT-03-at teszteltük
[InfoBike.hu | Infobike-Pale] Felvétel dátuma: 2010.06.20
MT-03, Yamaha


A Yamaha 2003-es milánói motorkiállításon bemutatott koncepciómotorját az MT-03-ast, majd 2006-ra már az MT sorozatának legújabb tagjaként üdvözölhettük. Az MT-01 mellett helyet foglaló kisebb testvér nagyobb réteg számára elérhetőbb, ugyanakkor szintén megtaláljuk rajta a nagytesó egyes külső jellemvonásait

Az MT-01 1670 cm3-is „nyomatékmotorja” mellé egy szélesebb vásárlói kört kielégítő modell létrehozásánál a koncepció az volt, hogy egy hasonló formavilágú motort hozzanak létre, azonban a V2-es elrendezésű blokk nem lett volna alkalmas a kitűzött sportos, ugyanakkor fürge városi sport-roadster létrehozásához, ezért egy „gazdaságosabb” már jól bevált blokkot állítottak csatasorba, ez pedig a XT 660 X és XT 660 R egyhengeres blokkja lett. A jól bevált blokk természetesen nem elég az MT név használatára, ezért a mérnökök minden fantáziájukat bevetve alkották meg az új MT-03-as külsejét. Ötvözték a szupermotók és a roadsterek egyes tulajdonságait. Az eredmény fenomenális.

Acél tartószerkezet által közrefogott gyémánt alakú fényszóró. Exkluzív megjelenésű műszerfal, mely a mai trendnek megfelelően nagyméretű fordulatszámmérőből és egy digitális multifunkcionális km-órából áll. A széles kormány, kényelmes előrehelyezett üléspozíció segít a városban A-ból B-be való eljutáshoz, emellett ez hozzájárul a motor súlyelosztásához s mivel még inkább előre került a súlypont. Említve még a kis MT egyik ékességét, az átlagosnál előrébb jobb oldalra elhelyezett hátsó rugóstagot, melyhez üreges alumíniumöntvény lengőkar csatlakozik.

   

Az MT-1 mintájára készült hátsó „dupla” kipufogódob, nagymértékben feldobja a hátsó idomrészt, természetesen itt is követve a jelenlegi divatot, az ülés alatt húzódik a kipufogódob. A motorhoz közelebb érve azonban lehull a lepel a dupla kipufogódob rejtélyéről, kiderül, hogy a borítás csak álca, valójában – a hátsó ülés alatt elhelyezett - egyetlen nagyméretű széles dob található, amit két véggel zártak le. Már az MT-01 megalkotásánál is fontos volt a megfelelő akusztika, itt se mondtak le a mérnökök erről. Nem kell szétpörgetni a motort a kipufogódob megszólaltatásához, már alacsony fordulaton élvezetes, az egyhengeres motorokra jellemző muzsika üti meg fülünket a gázkar csiklandozásakor. Ezenfelül praktikus és külsejét feldobó védőelemeket találunk a 15 literes benzintank két oldalán. Amint feleszméltünk a látványtól, a blokkhoz érve egy régi ismerőssel találkozhatunk. Az erőforrás szinte teljes mértékben megegyezik a 2004-ben megjelent XT 660-éval. A blokkot illetően a fejlesztők arra törekedtek, hogy alacsonyabb fordulaton is jól használható, kezes motort kapjunk.

 

 

Az XT 660 hoz képest újrahangolt benzinbefecskendezőt, nagyobb 5,9 literes légszűrőházat, különálló alumínium olajtartály és más szekunder áttételt kapott. A mindössze 45 lóerős motor meghazudtolja magát. Hegyi szerpentinen, városi cirkálások során a 160 km/óra maximum sebességre képes motor megállja a helyét. Leginkább 3000-es percenkénti fordulat felett érzi jól magát. Az XT-nél érezhető rángatás az alsó tartományokban szinte teljesen megszűnt. Igaz 130 km/óra felett a nyomaték is lassan elfogy, ahogy a szélvédelmünk is.

Az út egyenetlenségeinek „kisimításáról” elől az FZ6-on alkalmazott hagyományos 43 mm belsőcső átmérőjű sportosan lágyra hangolt teleszkópvilla gondoskodik, hátul a már említett szinte teljesen vízszintesen fekvő rugóstag végzi a dolgát. A futómű és a jól megválasztott gumiabroncsoknak (a tesztmotor esetében Pirelli Scorpion) köszönhetően tökéletes visszajelzést biztosít pilótájának. A blokk mellett található hátsó rugóstag elhelyezése miatt berugózáskor a vázat nagyobb erőhatás éri, ezért a blokkot egy nagyon masszív térhálós acélcső hídvázba helyezték. A fékekre nem lehet panasz. Elöl 298 mm átmérőjű tárcsák kétdugattyús féknyergekkel párosul. A fék teljes mértékben megegyezik a Yamaha egyik sikermodelljének az FZ6-nak fékrendszerével. Jól adagolható, viszont a fékkar markolása kicsit nagyobb erőkifejtést igényel.

A központosított súlypont, a rövid tengelytáv (1420 mm), széles kormány, alacsony ülésmagasság (805 mm) és az előrehelyezett üléspozíció nagyban hozzájárul a könnyedebb manőverezhetőséghez, jobb kontrollálhatóságot és nagyobb biztonságot eredményez tulajdonosának. Egyedül hátrányként a hátsó sárvédőbe köthetnék bele, talán jobban védhetné a motort és irányítóját a sár és vízfelcsapódástól.

A sportos, fürge kis vadorzó többféle vezetői stílust is magával ragad. A kezdőknek sem kell félniük, XT 660-hoz képest finomabb teljesítményleadás jellemzi, míg a tapasztaltabb pilótáknak is kellemes perceket nyújt a 1 hengeres blokk.

 

  

Cím helye
Motor SOHC, folyadékhűtéses, 4 szelepes, egyhengeres
Hengerűrtartalom 660 cm3
Furat x löket 100x84 mm
Kompresszió 10:1
Maximális teljesítmény 45 LE 6.000 ford./perc
Maximális nyomaték 56,2 Nm 5250 ford./perc
Hosszúság x Szélesség x Magasság 2070 mm x 860 mm 1150 mm
Ülésmagasság 805 mm
Tengelytáv 1 420 mm
Száraz tömeg 174,5 kg
Üzemanyagtartály 15 liter (3,5 liter tartalék)
Első kerékméret 120/70-17
Hátsó kerékméret 160/60-17
Első felfüggesztés Teleszkópvilla, 43 mm Rugóút: 130 mm
Hátsó felfüggesztés lengéscsillapító, 5 lépcsőben állítható előterhelés Rugóút: 120 mm
Első fék: 298 mm-es dupla tárcsa, két dugattyús féknyereg
Hátsó fék 245 mm-es szimpla tárcsa, egy alumínium dugattyús féknyereg

 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 660.00 ccm (40.27 cubic inches)
Lóerő 44.79
Száraz tömeg 174.5 kg (384.7 pounds)
Első kerékméret 120/70-17
Hátsó kerékméret 160/60-17
Első fék Double disc
Hátsó fék Single disc
Üzemanyag tartály 15.00 litres (3.96 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.