Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Iwatai luxuscirkáló: Yamaha Majesty 400 2009 teszt




Iwatai luxuscirkáló
[InfoBike.hu | Infobike] Felvétel dátuma: 2010.05.15
Yamaha, Majesty 400, robogó, luxus robogó, teszt


Legelső találkozásunk 2004-re tehető, ekkor futottam össze az akkortájt újdonságnak számító 400-as Majestyvel. A bő öt évvel ezelőtti élmény meghatározó volt, ízléses vonalak, hatalmas rakodótér és tökéletes menettulajdonság jellemezte a korábbi modellt. Most ismét egymásra találtunk, eljött az idő, hogy a régmúlt emlékei a feledésből újra visszaköszönjenek és meglássam veletek együtt, hogy miben újult meg az iwataiak luxuscirkálója. Lássuk...


A múlt

A Majesty robogócsalád megalkotása mérföldkőnek számított a maxirobogó kategóriában. 1996-ban járunk, mikor elsőként jelenik meg a maxirobogó fogalmát megszentesítő Yamaha Majesty 250 cm3-es robogója.
Már a kezdetekkor a Yamaha mérnökeinek az volt a koncepciója, hogy egy olyan automataváltós robogót alkossanak, mely teljes értékű élményt nyújthat két személynek is.

Már messziről is feltűnik az új Majesty ikerlámpája


Így előtérbe került a komfortos kialakítás, a hatalmas rakodótér és a minden igényt kielégítő nagyobb teljesítményblokk alkalmazása, hogy ne csak a városban, de kisebb-nagyobb túrákon is megállja a helyét a Majesty család. A nálam lévő négyszázas példány őse 2004-ben indult útjának. Az itt megalkotott irányvonalat tökéletesítették a 2009-es új modell megalkotásakor.

 Külső

A Majesty egyedi irányvonalát megtartó, egységesen átdolgozott formákat felvonultató modellel rukkoltak elő a designerek. Minden egyes apró részlet a vezető és utasa kényelmét szolgálja. A frontidom kialakítása nemcsak tökéletes külsőt, de tökéletes szélvédelmet is biztosít.

A formás külső mellett a felhasználhatóság volt szem előtt


A fejidomon található egybenőtt ikerlámpa már a 400-as Majesty 2004-es megjelenése óta védjegye a modellnek. 2009-re átdolgozott formában köszönt vissza. A fejidom ívét több helyen íves domborulatok törik meg, ami sportos hangulatot eredményez. Ezt még jobban fokozzák a lámpatestek alatt elhelyezett légbeömlő nyílások is. A fejidomba integrált irányjelzők kisebbek lettek, teljesen beleolvadnak az ívelt idomrészbe.
Nemcsak az idom, de a gyári plexi is megfelelő eszköz, ha szél- illetve esővédelemről beszélünk.A hátsó fényforrást is átdolgozták a Majestyn, középen kesekenyebb lett, a szélein viszont továbbívelték, így összhatásában lekeskenyítette az átlátszó LED-es fényforrás a robogó hátsóját.

A műszerfal jól illeszkedik az új desinghoz, hagyományos kijelzőkön kívül a középső kör részben LED-es műszeregység foglal helyet Pakolhatóság terén soha nem volt gond a Majestynél, akár két zárt bukósisak is elfér


Elmúlt már az az időszak, mikor a robogókon be kell érnünk az olcsóbb és kevésbé a vezetőhöz igazodó kezelőszervekkel, a Majestyn is magunkhoz igazíthatjuk az új állítható fékkarokat.

Én úgy látom, hogy a műszerfala változott a legkevésbé 2009-re. Nem véletlenül, hiszen már a korábbi modellnél is jónéhány autó számára is irigylésreméltó műszeregységgel büszkélkedhetett. A sebességmérőt a megszokott baloldalon helyezték el, mellette helyet kapott középen az LCD kijelző, és a fejidom jobb oldalán fordulatszámmérőt is találhatunk. A design tökéletesítésére az alkotók a két kör alakú mérőműszert sportos hatású krómozott szegéllyel látták el.  Ezenkívül az LCD kijelző információt nyújt a pillanatnyi sebességről, a pontos időről, a külső hőmérsékletről, a megtett kilométerről és információt kapunk a napi megtett kilométerről is. Az LCD kijelzőn lévő adatok válthatósága a műszerfalon elhelyezett gombbal lehetséges. Sajnos most sem került kapcsoló gomb valamelyik oldalon elhelyezett kormánykapcsoló egységre.

 



Kezelhetőség és praktikum

A robosztus maxirobogó csak messziről fest úgy, mintha egy nagyon nehéz, nehezen kezelhető robogó állna a szemünk előtt. A Majestyvel elindulva azonnal konstatálhatjuk, hogy ez nem igaz. Nem is csoda, a teli tankkal mindössze 220 kg-os robogó súlypontját alacsonyra helyezték, így alacsony sebesség mellett is hihetetlenül stabil marad a gép. A váz a merevségét az alumínium és acélváz ötvözetéből álló gerincváznak köszönheti. Erre támaszkodik elöl a 41 mm-es átmérőjű első villa és az előfeszítésében állítható hátsó dupla rugóstag. A Majestybe 395 cm3-es 34 lóerős blokk került, mely tökéletesen ellátja feladatát. A kiegyenlítő tengelynek köszönhetően vibrációt nem nagyon érzünk a robogón. A korábbi erőforrás mellé új kuplung került, így a benzin-befecskendezéses erőforrás jól végzi dolgát. Már alacsony fordulaton is megfelelő nyomaték áll rendelkezésünkre, mely a nyomatékcsúcs eléréséig tart. A futómű beállítása komfortosnak mondható, a rosszabb minőségű utak sem viselik meg túlságoasan, de azért nem annyira puha, hogy egy-egy tempósabb kanyarvételnél ne állja meg a helyét. A 400-as blokk teljesítménye bőven elég a nagyméretű kasztnihoz, a végsebesség elérésekor már jócskán meghaladjuk a hazai legmagasabb sebességhatárt!

Egy nagyobb zárható és egy kisebb nemzárható kesztyűtartó kapott helyet


A fékek tekintetében sok változás nincsen az előző modellhez képest. Előre és hátra egyaránt egy 267 mm-es kétdugattyús tárcsafék került, melyek magas tempónál is pontosan adagolhatóak, jól végzik dolgukat. Annyi a változás, hogy új állítható fékkar és fékmunkahenger került a motorra, és egy nagyon praktikus parkolófék is helyett kapott a Majestyn, aminek rengeteg alkalommal hasznát is vehetjük.


Pakolhatóság

A kategóriájára jellemző, hogy nagy tárolóhellyel rendelkezik a nyereg alatt… Ezenkívül a fejidom további részein kisebb tároló rekeszek egészítik ki. A Majestynél az első utasülés alatt hatalmas helyet találunk, a hasznos tárolókapacíiás 60 liter, ahol akár két nagyméretű bukósisak is kényelmesen elfér. A fejidom bal oldali rekesze zárható, telefonunknak, pénztárcánknak tökéletes helyet biztosíthat. A fejidom jobb oldalán egy kisebb rekesz található még.


Utassal

Szerencsére volt alkalmam hosszabb távon is utassal közlekedni a 2009-es modellen. Már korábban is a barátnőm egyik kedvence volt az iwataiak cirkálója. Valószínűleg azért, mivel nemcsak az első ülés, de a hátsó ülésrész is nagyon kényelmes. Már csak egy háttámla hiányzik, de ezt extraként rendelhetünk hozzá…


Ez a pár nap nagyon jól telt az új Majestyvel, ami még szebb, még inkább felhasználóbarát lett az előző modellhez képest. Könnyes szemekkel és az orromat lógatva adtam vissza a Yamaha Hungáriának a slusszkulcsot, remélem összefutunk még.

Műszaki Adatok                                                                     Yamaha Majesty 400 2009
Motortípus 4 ütemű, egyhengeres, DOHC, 4 szelepes
Hengerűrtartalom 395 ccm
Furat x löket 83,0 x 73,0 mm
Kompressziós arány 10,6 : 1
Maximális teljesítmény 25,0 KW/7000 fordulat
Maximális nyomaték 36,3 Nm/6000 fordulat
Elsőfék Tárcsa, ø 267 mm
Hátsó fék Tárcsa, ø 267 mm
Elsõ gumi 120/80 - 14
Hátsó gumi 150/70 - 13
Első rugóút 120 mm
Hátsó rugóút 104 mm
Méret: Hossz x Szélesség x Magasság 2230x780x1380 mm
Ülésmagasság 760 mm
Tengelytáv 1565 mm
Minimális hasmagasság 120 mm
Saját tömeg (olajjal és üzemanyaggal) 220 kg

 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 395.00 ccm (24.10 cubic inches)
Lóerő 33.52
Első kerékméret 120/80-14
Hátsó kerékméret 150/70-13
Első fék Double disc
Hátsó fék Single disc
Üzemanyag tartály 14.00 litres (3.70 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.