Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Robogó újdonságok 2012-re: Megújult a Yamaha szuper robogója!




Yamaha TMAX 2012
[InfoBike.hu | infobike-Pale] Felvétel dátuma: 2012.01.07
Yamaha, TMAX, Robogó újdonságok 2012


A 69. milánói motorkiállításon a maxi robogó rajongók a Yamaha standja előtt töltötték idejük nagy részét. Nem másért mint a 2012-re szánt új TMAX volt a robogós rész fő újdonsága.

 

A TMAX története 2001-re nyúlik vissza, mikor robogójával új korszakot nyitott a kategóriájában. Az eredeti koncepció az volt, hogy a sportos teljesítmény mellett kezes és kényelmes közlekedési eszközzé váljon. Az új modellnél sem tértek el a kitűzött céloktól. Nagyobb teljesítménnyel, agresszívebb külsővel folytatja útját a 2012-es évben.

 

Nagyobb teljesítmény

 A négyütemű, 4 szelepes, benzinbefecskendezővel ellátott kéthengeres DOHC blokk henger űrtartalma 530 cm3-re duzzadt. Az erőforrás könnyebb lett.  Kovácsolt alumínium dugattyúk, optimalizált szelepvezérlés, könnyű alumínium kiegyensúlyozó tengely, új kuplung és áttételezés járult hozzá ahhoz, hogy a forgatónyomatéka 10%-kal magasabb lett mint az elődé, emellett jóval alacsonyabb fordulaton, korábbi 6500 helyett már 5250 percenkénti fordulatnál rendelkezésünkre bocsátja azt.

 

A 30 cm3-rel nagyobb blokk nem csak nyomatékában, de teljesítményében is erősebb lett elődjénél, korábbi 42,9 lóerővel szemben a 2012-es TMAX-nál 45,9 lóerő szerepel a maximális teljesítmény adatok között.

 

A gyár állítása szerint a módosítások finomabb gázreakciót és 40 - 90 km/h-s tartományban jóval lendületesebb közlekedést ígér. 

 

Új megoldások

A meghajtást a robogó oldalán jól látható kevlárból készült szíj hajtással oldották meg.

 

A kevlár a széria gyártásban használt leginkább ellenállóbb és tartósabb darab. A fékek is változtak. Hátulra nagyobb, 282 mm-es átmérőjű tárcsafék került. A kategóriájában eddig sem kritizált tömegét még 4 kg-mal csökkentették.

 

 

Teljesen új design

A 2009-ben módosult design most több helyen átdolgozták. A korábbi kerek idomzat helyett, sportos, agresszív vonásokat sugalló szögletes formákat láthatunk a TMAX-on. Az új design jól áll a sportrobogónak, most mindinkább a sportos feelinget, a dinamikus közlekedést hangsúlyozza külsejével, amit egy maxi sportrobogót vásárló közönség el is várhat az iwatai designerektől.

 

 

idekell
 

Az előző Yamaha TMAX tesztről itt olvashatsz.


 
Technikai adatok
Első fék Dupla tárcsa
Első kerékméret 120/70-15
Hátsó fék Szimpla tárcsa
Hátsó kerékméret 160/60-15
Hengerűrtartalom 530 cm3
Lóerő 46,5 LE (34.2 kW) @ 6 750 rpm
Üzemanyag tartály 15 liter
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


Kapcsolódó cikkek 


  • Yamaha TMAX White MAX
  •  
     
     
     • Aprilia
     • BMW
     • Ducati
     • Gilera
     • Honda
     • Husqvarna
     • Hyosung
     • Kawasaki
     • Keeway
     • KTM
     • Kymco
     • Malaguti
     • Moto Guzzi
     • Peugeot
     • Piaggio
     • Qlink
     • Suzuki
     • Triumph
     • Vespa
     • Yamaha
    Google Google FaceBook

    Twitter Youtube

    copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
    Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.