tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Yamaha YZF-R 125




[InfoBike.hu | Motortrader- Szeles] Felvétel dátuma: 2011.03.14
Yamaha YZF-R 125


A Yamaha új, nyolcadliteres sportgépe szinte megszólalásig hasonlít egy 600-as sportmotorhoz. Az R család új tagja kategóriájában eddig még nem látott terjedelmes méreteivel hívja fel magára a figyelmet. Az új, utcai versenygép erőforrása egy igazi mérföldkő a gyár történetében. Ebben a kétkerekűben debütál a Yamaha legújabb fejlesztésű, vízhűtéses, négyütemű motorblokkja.

Blokk:

Az SOHC vezérlésű négyszelepes hengerfej csatornáit a lehető legoptimálisabb módon alakították ki, a jó gázáramlás érdekében. A motor nagyméretű Airbox-on keresztül szívja be az égéshez szükséges levegőt. A keverékképzést befecskendező-rendszerre bízták. A rövidlöketű blokk kimondottan pörgős hajlamú. A négyszelepes kialakítás a fejlett benzin-befecskendezés, és a „szabad áramlású” kipufogórendszer aránylag nagy csúcsteljesítményhez segíti az erőforrást. A motor ereje hatsebességes váltón keresztül jut el a lánccal hajtott hátsó kerékhez. A szűken fokozott sebességváltó jó gyorsuláshoz, és viszonylag nagy végsebességhez segíti az YZF-R-t.

Váz:

A Yamaha által kiadott sajtóanyag csak egyszerűen „full-sized”-ként nevezi a vázat. Ezzel a központi teherviselő elem nagy méretére szeretnének utalni. Az acélból készült deltabox váz valóban szép méretesre sikerült. A hozzá kialakított áramvonal-idomokkal sokkal nagyobb hengerűrtartalmú motort sejtet. Ezt a hatást tovább erősíti az R szériát utánzó agresszív megjelenésű fejidom. A rövid, 1353 mm-es tengelytáv a könnyű súllyal párosulva bámulatos agilitást és könnyű kezelhetőséget ígér.


 

Futómű:

Elöl a 33 mm-es belső cső átmérőjű „sima futású” első villa 130 mm-es rugóúttal dolgozik. Hátul alumínium lengőkar felel a kerék pontos vezetésére. A rendszer kialakításánál nagy figyelmet szenteltek a rugózatlan tömeg minimalizálására.

 

Fékek:

Az első féktárcsa 292 mm átmérőjű. Hátul szintén tárcsafék dolgozik, de ott 230 mm az átmérő. A féktárcsákat könnyített alumínium-ötvözet kerekekre szerelték. Az abroncsok szélessége korántsem hivalkodó. Elöl 100/80-17, hátul 130/70-17 gumikon gurul az YZF-R. A motorhoz számos extra kiegészítő is rendelhető, úgymint dupla buborékos plexi, üléshuzat, karbon kiegészítők. Az YZF-R 125 az alábbi színekben rendelhető: kék, fehér, sárga, valamint éj-fekete.

Összességében elmondható, hogy az új fiataloknak szánt sportmotor egy új kezdet elejét mutatja, melyben 2 ütemű helyett 4 ütemű gépek nyergébe bonthatják szárnyaikat az ifjú titánok.

 

 

Yamaha YZF-R 125 Műszaki adatok
Motor folyadékhűtésű, négyütemű,négyszelepes, egyhengeres SOHC
Hengerűrtartalom 124,66 cm3
Furat x löket 52 x 58,6 mm
Sűrítési arány 11,2 : 1
Max. teljesítmény 15 LE, 9000 ford./perc
Max. forgatónyomaték 12,24 Nm, 8000 ford./perc
Keverékképzés befecskendező-rendszerrel
Gyújtás digitális TCI
Indítás önindító
Sebességváltó 6 fokozatú
Váz acél, deltabox
Felfüggesztés elöl 33 mm-es átmérőjű teleszkópvilla
Felfüggesztés hátul alumínium lengővilla, központi rugóstag
Első fék 292 mm-es szimpla tárcsafék
Hátsó fék 230 mm-es tárcsa
Első gumi 100/80-17 M/C
Hátsó gumi 130/70-17 M/C
Hosszúság 2,015 mm
Tengelytáv 1,355 mm
Szárazsúly 126,5 kg
Tank 13,8 L

 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.