Korábban már bemutatott Biorobogó 110S mellett található másik hasonló 90S nevezetû típus került hozzám. Ez a modell a 110S kisebb amperszámú akkumulátorral ellátott változata. Ami egyrészt jó, mivel 40 kg-os súlycsökkenést eredményez, másrészt rossz, mivel a kevesebb rendelkezésre álló energia által kevesebb kilométert tudunk megtenni tankolásig, bocsánat: töltésig. Mindez számokban azt jelenti, hogy a 110S-nél 70-90 km helyett, maximum 45-60 km tudunk megtenni.
Elsõ hallásra ez elég kevésnek tûnik, de ha belegondolunk, hogy munkahelyünk vagy napi célállomásunk mennyire van a lakásunktól, akkor az emberek többségénél nagyrészt rájövünk, hogy az oda-vissza útra még az 50 km is elég. Ha a nap végén hazaérünk, nincs más dolgunk, csak bedugjuk a robogót a konnektorba és másnap már indulhatunk is újra!
Külsõre mindenben megegyezik a két modell. A kék színben pompázó robogónál olaszos beütéseket találhatunk. Egyszerû, jól látható mûszeregység található a kormányon. A kerek alakú egységben látjuk az aktuális sebességünket, a szokásos visszajelzõ ledek és az akkumulátor töltöttségét visszajelzõ LCD kijelzõ is itt található. Ami azért is fontos, mert most a benzinszintjelzõ helyett, erre kell összpontosítani a figyelmünket.
Szintén ugyanaz a 4 kW-os, hátsó kerékben elhelyezett kopóalkatrész nélküli (szénkefe nélküli) kerékagymotor hajtja a 90S-et. Ami a kisebb súly miatt a 110S-hez képest még dinamikusabb gyorsulást eredményez. Az elindulások alkalmával, vagy elõzéskor szintén jól jön a jobb kormánykapcsolón elhelyezett boost feliratú gombocska, melynek segítségével – egy rövid idõre – akár 80%-os teljesítménynövekedést is elérhetünk. Azt azért tudni kell, hogy a boost gomb használatakor az energiafelhasználás is megnövekszik!
Kezelhetõség, kényelem
Az ülésre ülve komfortos helyet találunk, a lábam könnyedén leér a robogóról, ami alacsonyabb termetû pilótáknál és a gyengébbik nem vezetõinél elõny. A robogó a slusszkulcsot elfordítva azonnal menetre kész, nem ad ki semmilyen hangot, ami elsõre furcsa, így nincs más dolgunk, mint megmarkolni a gázkart. Hang nélkül kezd el dolgozni a kerékagymotor, és szépen lassan elérjük a gyárilag lekorlátozott 45 km/h-s végsebességet. Nem sok, de sajnos a törvényhozók még mindig nem robogóznak… Amúgy nem lenne gond az elektromos robogóknak sem a nagyobb sebesség, mindössze a vezérlõ egységet kell átprogramozni hozzá. A futómû beállítására nem tudok rosszat mondani, az arany középutat választották. A kátyúkat biztos észrevesszük vele, de más váratlan dolog nem fog történni. Az ülés alatt található tároló részben elfér egy a gyár által gyártott nyitott bukósisak és a töltõ is.
Egészségetekre!
|
Az ülés alatt található a töltő |
Műszaki adatok |
Akkumulátor |
Szilíciumos Akku kapacitás: 4 x 12V/40Ah |
Max. sebesség |
45 km/h |
Max. hatótávolság |
45-60 km |
Töltési idõ |
3.5-5 óra |
Teljesítmény kw-ban (booster üzemmódban)
|
2 kw (3.2 kw)
|
Kimenõ teljesítmény |
45 A |
Gumik első/hátsó
|
130/60-13 / 130/60-13 |
Fékek |
Hidraulikus tárcsafékek |
kulcs |
érték |