Milyen az élet házas emberként?
Valójában teljesen ugyanolyan, mint eddig. Svédországban tartottuk az esküvőnket, ami fenséges volt. Elzártan, kikapcsolódással töltöttük az időnket és kieresztettünk kicsit. Mindketten téli esküvőt szerettünk volna, mivel mindketten szeretjük a téli sportokat és snowboardoztunk is egy kicsit. Nászútra pedig Borneo-ba mentünk és az is szintén elképesztő volt. Nagyon jó dolog, hogy a téli szezonban el tudunk menni lazítani egy kicsit és kipihenni magunkat az új WBSK szezonra. Az esküvő és a nászút sokat segített a lazításban és fel tudtam töltődni energiával.
Az elmúlt két évben folyamatosan követted az S 1000 RR fejlődését. Gondolod, hogy mostanra egy igazán versenyképes motor lett?
Számomra a BMW S 1000 RR olyan gép, ami már bizonyított. Világszerte a tavalyi év legnépszerűbb sportmotorja lett, továbbá számos országban nyert versenyeket és bajnokságokat, és számos médium választotta a legjobbnak a konkurens modellekkel szemben. A szériamotorok között nem lehet jobbat találni nála. Versenyszinten ezt a motort még csak két éve fejlesztik, de kétségkívül hatalmas potenciál van még benne. Az elmúlt évben Troy és Ruben is nagyon versenyképes volt, amellyel sokat lendítettek a mérnökök és a motor fejlődésén. Meglepődnék, ha bárki is azt mondaná, hogy nem volt elképedve attól, amit tavaly a BMW elért a superbike világbajnokságon.
Meglepődtél a fejlődés sebességén?
A BMW csoport tapasztalata és szaktudása garantálja, hogy rengeteg technikai megoldást fel tud majd használni a bajnokságban. Nincs kétségem afelől, hogy idén a bajnoki címre fogok hajtani. Nagyon izgalmas dolog részt venni ebben a fejlődésben, és már a tesztek is mutatják, hogy képes vagyok megfutni ugyanazokat az időket, amit tavaly a Suzukival. Úgy érzem azonban, hogy még sokat kell dolgoznunk ahhoz, hogy a motort tökéletesen előkészítsük az első versenyre.
Az első ember, aki megszerzi a BMW Motorrad-nak az első WSBK győzelmet halhatatlan lesz a márka történelmében. Mennyire hat ez Rád ösztönzőleg?
A BMW-hez mindig siker és büszkeség párosul, amit termékeivel mindenhol a világon kiérdemelt. Ennek a csapatnak győztes mentalitása van, ami nekem csak jó lehet. Nem az első győzelmemről álmodozom, hanem arról, hogy minden versenyt megnyerünk, amin elindulunk. Versenyzőként azért űzöm ezt a sportot, mert nyerni szeretnék és azért jöttem a BMW-hez, mert itt megvan a kellő ambíció és háttér ahhoz, hogy ez megvalósuljon.
Mit gondolsz előreláthatólag hogyan fog teljesíteni az S 1000 RR?
Amikor először találkoztam a csapattal és vezettem a motort tudtam, hogy az S 1000 RR egy kiváló versenygép, ami rengeteg beállítási lehetőségével mindig nyújt valami újat. Nagyon ösztönzőleg hat rám, hogy sosem állunk le egy percre sem és állandóan tökéletesítjük a motort és minden teszten egyre jobb köröket tudok futni. Sok időt töltünk információgyűjtéssel és azzal, hogy megbeszéljük azokat a részeket, amin fejleszteni szeretnénk. Biztos vagyok benne, hogyha sikerül mindent befejezni a fülöp-szigeteki futamra, akkor verhetetlen versenygépünk lesz. Kulcsfontosságú, hogy a motort mi magunk fejlesztjük, így sikerül napok alatt megoldani a problémákat, szemben néhány versenytársunkkal, akiknek sokszor heteket kell várniuk, hogy elkészüljön a fejlesztés a gyárban. Egy kiváló alapot nyújtó széria motorkerékpárunk van, amin dolgozhatunk – egyes versenypályákon csak néhány másodperccel marad el a superbike köridőktől – így biztosak lehetünk a fejlesztés sikerében.
Sokban különbözik az RR a Suzukitól?
A Suzukival valójában megrengettük a földet, amely annak köszönhető, hogy a 2010-es év első versenyétől kezdve egy teljesen kiforrott motor volt. Az első néhány futamon, az egyik legerősebb motorként álltunk rajtrácshoz, de nem sokkal később a versenytársaknak is sikerült utolérnie minket. Egyszerűen nem volt ötletünk arra, hogy hogyan tudnánk továbbfejleszteni a Suzukit – a motor sajnos nem volt olyan szinten, mint a többi gyártó motorja. Nagyjából teljesen ugyanazzal a motorral fejeztük be a szezont, mint amivel elkezdtük.
Most mennyivel állnak másképpen a dolgok?
A háromnapos teszt során a BMW-vel minden nap lehetőségem volt valami újat kipróbálni, mindent beleadtunk a fejlesztésbe. El vagyok kápráztatva a motor fejlődésétől, pontosan tudom, hogy csak ezzel együtt lehet versenyeket és címeket nyerni. Úgy gondolom, hogy már a verseny elején magasra fogjuk tenni a mércét és a szezon alatt is folyamatosan tökéletesíteni tudjuk a motort. Hét gyártó indul harcba a bajnoki címért, – mindegyik már bizonyított győztesként – de biztos vagyok benne, hogy sikeresen fogjuk felvenni velük a kesztyűt.
Mit gondolsz, a tapasztalt Corser tud még neked valami újat mutatni?
Az nem kétséges, hogy Troy rengeteget segített a BMW fejlődésében. Már idáig is sokat tanultam tőle és úgy gondolom, hogy hatalmas segítség lesz az év folyamán is. Szerintem, abban vagyunk a legerősebbek, hogy mindig új ötletekkel tudunk előjönni. Új emberek csatlakoztak a csapathoz; a főmérnököm Giacomo is jött velem a Suzukitól és már rengeteg ötletünk van a fejlesztésekhez. Reméljük továbbá, hogy a BMW Motorrad Italia csapata, James Toseland és Ayrton Badovini sok értékes visszajelzést oszt majd meg velünk, ugyanakkor biztos vagyok abban is, hogy mi is sokat segíthetünk nekik. Ayrton a 10-ből 9 futamgyőzelmével superstock kategóriában bizonyította, hogy a BMW kiváló motor. James múltja is magáért beszél; kétszeres világbajnok ebben a kategóriában és MotoGP-s tapasztalattal is rendelkezik, valóban ért ahhoz, hogyan kell fejleszteni a motort. Úgy gondolom, hogy a BMW-nél kiváló pilóták vannak ebben az évben és különböző értékeiknek köszönhetően biztosan sikeresen fogják fejleszteni a motort.
Mi a véleményed arról, hogy a rajtrácson nem csak kettő, hanem négy BMW is áll?
A gyártó kiváló és erős csapatokat állított össze, ezért biztos vagyok benne, hogy hatalmas lesz a küzdelem a „legjobb BMW-s” címért. A négy versenyzőnek összesen négy superbike világbajnoki címe, és egy superstock VB győzelme van, tehát biztos, hogy elképesztő lesz a küzdelem! A BMW Italia csapata sincs alárendelve senkinek; kiváló versenymotorjaik vannak, és a gyár is magas szinten támogatja őket. Nem fogom úgy érezni, hogy rosszul teljesítek, ha legyőznek minket pár alkalommal.
Édesapádnak, aki töb fejlesztési programban vett rész versenyzőként, mi a véleménye a BMW S 1000 RR-ről?
Az apám imád motorozni, és a mai napig motorozik a versenyiskolájában és a triál motorozást is imádja. Rengeteg tapasztalata van, sokféle motort vezetett már és a hírneve is elég nagy ahhoz, hogy a világ egyik legjobb fejlesztőpilótájának nevezhessük. Kiváló képessége van arra, hogy szavakban kifejezze, mit érez a motoron és ezáltal sikeres változtatásokat, tökéletesítéseket érjen el. Tudom, hogy az apámról beszélünk, de tényleg ő az egyetlen ember az összes ismerősöm közül, akiről bátran állíthatom, hogy a legjobb érzéke van a beállításokhoz és a fejlesztésekhez. Az ő véleményét, valóban komolyan veszem. Például, ha kimegyek a versenypályára és ő a pálya mellől figyel, mikor beérek a boxutcába, tökéletesen el tudja mondani minden érzésemet, amit a körök alatt éreztem pusztán abból, amit látott. Az ő véleménye teljesen egyezik Troy-éval és az enyémmel, ami csak jót jelenthet.
Mi volt a benyomásod a Motorland Aragon versenypályáról, amelyen idén Júliusban is versenyezni fogsz?
Kiváló pályának tartom. Ugyan a gumikkal problémáink voltak, ezért ott nem sikerültek túl jól a tesztjeink, de a pálya nagyon jó volt. Biaggi idejétől csak 0,2 mp-el maradtunk el, ami az akkor körülményeink között nagyon jónak számított. Biaggi 2010 óta az Aprilia nyergében ül és a tavalyi bajnoki címet is sikerült megszereznie vele, így elmondhatom, hogy elképesztően jó érzés volt közel kerülni az idejéhez. Már alig várom, hogy júniusban ott versenyezhessünk, mert tudom, addigra egy iszonyatosan erős motor lesz az S 1000 RR-ből.
Nagyon kedvező számodra, hogy két verseny is lesz az Egyesült Királyságban. Várod már, hogy visszatérhess Donington-ba?
Alig várom, hogy újra Doningtonban versenyezhessek. Ugyan az egyesült királyság-beli időjárási körülmények sokszor nem kedvezőek a versenyzők számára, de 20 percre lakom a versenypályától és rengeteg támogatást kapok a környékről. Kívülről ismerem az egész pályát, és alig várom, hogy újra versenyezhessek rajta. A hazai pálya egyértelműen sokkal kedvezőbb számomra, mint bármilyen olaszországi versenypálya, és remélhetőleg a győzelmi céljaim elérésében is rengeteget fog segíteni.
Tudjuk, hogy megőrülsz az off-road motorozásért is. Próbáltad már a BMW G 450 X-t, vagy a Husqvarna modelleket?
Épp most szereztem be egy G 450 X-t és ki is próbáltam az otthoni mezőkön. Elképesztően meglepődtem, hogy milyen mobilis a motor és hogy mekkora erő van benne. Biztos vagyok benne, hogy el fogok rajta tölteni jó pár szórakoztató napot. Mindig is imádtam az off-road motorozást és már alig várom, hogy tesztelhessem, mit is tud igazán kemény terepen a motor.
Az idei bajnokságban több RR is indul. Mit gondolsz, mennyire jó a széria motor?
A gyári motorok között, minden más gyártó ezresével felmosta a padlót. Rengeteg versenyt nyert, és nagyon sok versenyző választotta motornak világszerte. Az S 1000 RR nagyon elismerté vált az Egyesült Királyságban is, miután Jon Kirkham győzelemre vitte a brit Superstock bajnokság keretein belül, és Steve Brogan alatt is bizonyította verhetetlenségét a BSB-EVO bajnokságban. Utcai motorként tökéletes; az egyik legerősebb a piacon és tele van olyan elektronikai segédeszközökkel, melyek nagyban segítik a motorost. Mindenképpen magasra tette a mércét más gyártók számára.
Tanulsz németül, vagy mindenkivel angolul beszélsz a csapatban?
Karácsony előtt eltöltöttem pár hetet Németországban egy tréningen, ahol német nyelvi óráink is voltak, de Olaszországban is sok időt töltök mostanában, így az olasz nyelvet is próbálom elsajátítani. Bevallom, néha egy kicsit összezavarodom és keverem a két nyelvet, igy szerencsésnek mondhatom magam, hogy a csapatom kiválóan beszél angolul. Idén a BMW alkalmazott két új mérnököt, akik angol származásúak, így elmondhatjuk, hogy elég nemzetközi a csapatunk. Mindegy, hogy olasz, német, vagy angol, mindenki tudja miről szól a versenysport, így a nyelv sem jelenthet igazán akadályt.
Az idei WSBK szezon február 27-én veszi kezdetét a Fülöp-Szigeteken.