A Kawasaki mérnökei erősen beletúrtak az egykori ZX-9-ből származó motorblokkba, körülötte szintén nem maradt változatlan a befecskendezés és a gyújtás, továbbá jelentősen átformálták a motor külsejét is. Az új motor erőművének hangolásakor nagy gondot fordítottak a csúcsteljesítmény növelésére, valamint a gép nyomatékosabbá tételére.
Egy mai modern naked géptől a felhasználók elvárják, hogy már alacsony fordulatról is határozottan elinduljon a gázkar utasításait szigorúan követve. A fenti kívánalom miatt a blokkot a több lóerő és a határozottabb nyomatékleadás érdekében új befecskendező rendszerrel szerelték fel. A benzincseppek pontos adagolásáért pedig szintén új befecskendező elektronika felelős. A motor főtengelyén mérhető csúcsteljesítményt 125 lóerőre állították be a mérnökök. A szívócsőben immáron két pillangószelep dolgozik, a kezes motorműködés és az alacsony fordulatszámon leadott minél több forgatónyomaték érdekében.
Az új motor teljesíti az Euro III-as környezetvédelmi normákat, mivel ez már alapkövetelmény 2007-ben az EU tagállamokban, – egy új motor esetében. A hengerfejek közepén új irídium elektródával szerelt gyújtógyertyák szolgáltatnak nagyobb energiájú szikrákat. Az irídium gyertyák egy hajszálnyival a gázreakciót is képesek javítani, mivel a benzin-levegő keveréket gyorsabb égéshez segítik. A tiszta működés feltétele a katalizátorral ellátott kipufogórendszer.
A múltat idéző négycsöves elrendezés megmaradt, de a régi kör keresztmetszetű végdobok formája megváltozott. A mostani 4:2,1:2 megoldást csak a formavilág miatt választották. A jobb oldali csőben egy Exup-szelep is dolgozik, amely az alacsony fordulatszámon leadott forgatónyomatékot igyekszik növelni. A kívánt motor-karakterisztika érdekében változtattak a vezérműtengelyek bütyökprofilján, csökkent a szívó és a kipufogó szeleptányérok átmérője. Lehet, hogy a fenti adatok meglepőek, de az előbb említett változások hatására a motor alul sokkal erőteljesebb lett és végeredményben ez volt a végcél. A blokk működési jelleggörbéjének megváltozásához a váltót is hozzá kellett hangolni.
Az új sebességváltóban rövidebbek lettek a sebességfokozatok, változott a váltótengelyek csapágyazása, amely a szerkezet könnyebb működését teszi lehetővé. A kuplungkosárban dolgozó rugókat szintén új alkatrészek váltották fel, ezek a darabok sokkal könnyebb kuplungműködtetést tesznek lehetővé.
A súly csökkentése érdekében a lengővilla anyaga acélról alumíniumra változott. A lengővilla tengelyének illeszkedési pontját is megváltoztatták a váz hátsó részében. Elöl a fordított teleszkópvilla 41 mm-es belsőcső átmérővel rendelkezik, rugó-előfeszítése és nyomófokozati csillapítása állítható. A váz és a motorblokk alkotta teherviselő egység merevségét csökkentették, ennek hatására javultak az első futómű felől érkező visszajelzések kanyarodás közben. A hátsó lengővilla és a váz között egy gáztöltésű rugóstag dolgozik.
A 2006-os Kawasaki Z 1000 fékrendszere sem volt gyengének mondható, de ez most nagyon nagy durranás lesz. Idén radiálisan szerelt dupla fékrendszerben, négydugattyús munkahengerek 300 mm-es hullámos tárcsák falához préselik a betéteket. A főfékhenger szintén radiálisan elhelyezett pumpával dolgozik. Hátul a korábbinál nagyobb, 250 mm átmérőjű féktárcsát alkalmaztak, egydugós nyereggel. A tank szélességét csökkentették, így a vezető lábai kisebb mértékű terpeszre vannak kényszerítve. A keskenyebb vezetőülés miatt az alacsonyabb vezetők biztosabb talajkapcsolatot találnak. A gyorsabb irányíthatóság érdekében a kormány közelebb került a vezetőhöz, és szélessége 40 mm-rel csökkent. A műszerfal végre méltó formát kapott, analóg hatású fordulatszámmérő és digitális sebességmérő dolgozik a műszerfalban. Az illetéktelenül motorozni óhajtókat beépített immobiliser gátolja a motor életre keltésében. Az új színpalettáról hiányzik a Kawa lime-zöld színe, helyette kék, narancs, és fekete modellek közül lehet rendelni a Kawasaki márkakereskedők üzleteiben. A megújult technikát felvonultató Z 1000 valószínűleg keresett modell lesz idén nyáron a motorpiacon.
Kawasaki Z1000 2007 műszaki adatok
|
Motor |
4 ütemű, vízhűtéses, négyhengeres motor |
Furat x löket |
65,5 x 44,5 mm |
Hengerűrtartalom |
645 köbcentiméter |
Sűrítési arány |
12.2:1 |
Keverékképzés |
üzemanyag befecskendezéses |
Erőátvitel |
6 sebességes mechanikus váltó |
Váz |
Alumínium CF öntött, gyémánt alakú |
Villaszög / utánfutás |
25 fok / 97,5 mm |
Felfüggesztés elöl |
teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcsővel, 130 mm rugóút |
Felfüggesztés hátul |
lengőkar, állítható rugó-előfeszítés, 130 mm rugóút |
Fékek elöl |
2 dugattyús 298 mm-es dupla tárcsás |
Fékek hátul |
2 dugattyús 245 mm-es szimpla tárcsás |
Gumik elöl |
120/70-ZR17-es |
Gumik hátul |
180/55-ZR17-es |
Üzemanyagtartály |
19,4 liter |
Hosszúság x szélesség x magasság
|
2095 x 750 x 1215 mm
|
Tengelytáv |
1440 mm |
Hasmagasság |
130 mm |
Ülésmagasság |
795 mm |
Száraz tömeg |
186 kg |