tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Győrfi Alen: ?Egész életemben erre a lehetőségre vártam!?




Az Adrenalin H-Moto Team motorosa úgy érzi, az idei tanulóévet a megszerzett tapasztalatok miatt sikerek követhetik
Felvétel dátuma: 2011.08.09
ADRENALIN H-MOTO TEAM, Győrfi Alen, interjú


A silverstone-i hétvégét követően nyári szünetre vonult a Superbike világbajnokság mezőnye, így a sorozat egyik betétfutamában, a Superstock 1000-ben induló Győrfi Alen számára is az első félév adatainak elemzése, a Honda legoptimálisabb beállítása a legfőbb feladata. A 21 éves motoros ? aki egy éve még nem is ült négyütemű versenygépen ? azt reméli, az idei tanulóévet követően jövőre már pontokért fog küzdeni valamennyi versenyen. Csapata, az Adrenalin H-Moto Team kitart a tehetséges versenyző mellett, aki annak ellenére már a középmezőny tagja, hogy a sorozat helyszíneit adó pályák közül a legtöbbet egyáltalán nem ismeri.


 

 


A 2007-es Európa-bajnoki címét követően sokan azt hitték, egyenes útja lesz a legjobbak közé. A válságos éveket maga mögött hagyva most újra stabil csapattal versenyezhet, ám egyelőre elmaradnak a várt eredmények. Mi ennek az oka?

Győrfi Alen: - Több összetevője van annak, hogy egyelőre pont nélkül állok a Superstock 1000-es bajnokságban. Sokan azt gondolják, hogy van egy motor, és csak rá kell ülni, és gyorsan menni... De ez NEM így van, hiszen a motort hozzá kell alakítani a pilótához, kiismerni a tulajdonságait. Ráadásul még az is nehezíti a dolgomat, hogy nincs tapasztalatom ebben a kategóriában, hisz egy évvel ezelőtt még azt sem tudtam, miként megy egy négyütemű versenygép. Most meg egyből a világ legjobbjai ellen küzdök futamról futamra. Másrészt ebben az évben a tanulásé a főszerep, mivel kategóriaváltás történt, ráadásul a tíz pályából nyolc teljesen ismeretlen számomra, így minden verseny új kihívás nemcsak a saját magam, hanem a csapatom számára is. Ugyanakkor ez egyben motivál is engem, hiszen sok ember bízik bennem, és egész életemben erre a lehetőségre vártam. Most sokak szemében úgy tűnhet, hogy elsőre egy kicsit nagy falat ez nekem, de küzdök a végsőkig!

- Abszolút újoncként azért nem kell bujkálnia az eredményei miatt, hisz a középmezőnnyel így is felveszi a versenyt…

Győrfi Alen: - Én is, és a csapat is úgy érezzük, hogy sikerül versenyről versenyre előrébb lépni, még ha ez nem is jelentkezik egyelőre pontokban. Itt mindenki a maximumot hozza ki a motorjából és önmagából, és a mezőny szinte valamennyi tagja sokkal tapasztaltabb versenyző nálam, ugyanis mint már említettem, én vagyok az egyetlen, aki ebben a bajnokságban úgy indul, hogy még életében nem ment előtte ezres motorral. Ennek ellenére lépésről lépésre haladunk előre, pozitívan állunk mindenhez, és látható az elmúlt hónapokban, hogy ez a hozzáállás összekovácsol minket, erősíti a csapatunkat. Jó példa a fejlődésemre, hogy az idei első versenyre úgy érkeztünk, ha már a limit időt megfutjuk, az jó dolog, de a végén már a 20.-ik hely közelében motoroztam. Innen jutottam el odáig, hogy legutóbb Silverstone-ban a rosszul sikerült kvalifikációt követően a 29. helyről indulva a 19. lettem, és az egész verseny során én előztem a legtöbbet. Igenis van keresnivalóm ebben a mezőnyben, és ha tapasztalatot szerzünk, akkor jobbak lehetünk.

 

- Több esetben is kiderült, ha az időmérőn jobban szerepelne, akkor már bőven a pontszerzők között olvashatnánk a nevét. Miként lehetne ezen változtatni?

Győrfi Alen: - Ahhoz, hogy a versenyhétvége első pillanatától kizárólag a beállításokra tudjak koncentrálni, az kellene, hogy meglegyen a pályaismeretem. Mivel ez 2011-ben nincs meg, így az első szabadedzésem az adott aszfaltcsík megismerésével telik, ami nagyon nagy hátrány a többiekkel szemben. Éppen ezért nem tudok még az időmérőn a legjobb húszba kerülni, mert a futamra kerülök olyan helyzetbe, hogy a pályát is kiismertem úgy ahogy, illetve az optimális beállítást is eltaláltuk. Ettől függetlenül az idei legjobb eredményem egy 16. hely volt Monzában, és folyamatosan a legjobb húsz közelében mozgok, és abban bízom, hogy egy kis szerencsével már az idén pontot tudok szerezni, holott a csapatom és a támogatóim sem várják ezt el 2011-ben. Számomra viszont ez egyértelmű cél. A mezőnyben sok tapasztalt pilóta van, akik ismerik a pályákat, éppen ezért nem szégyen tanulni tőlük. Mindig próbálok ellesni egy-két mozdulatot, kanyarvételi technikát tőlük, amiket fel tudok használni a saját javamra. Én sosem voltam az a típus, aki kifogásokat keresett, ha valami nem sikerült, bevallom, ha magamban érzem a hibát, elmondom mi történt, mit gondolok.

- Azért a motorversenyzés összetettebb annál, minthogy állandóan csak és kizárólag a versenyző hibáztatható mindenért…

Győrfi Alen: - Sokan mondták, hogy ne mindig magamban keressem a hibát, mert lehet, hogy például a motor még nincs rám hangolva, még nem találtuk meg teljesen a megfelelő beállításokat. Tudom ezt jól, sőt, azzal is tisztában vagyok, ha rossz irányba indulunk, akkor ezekből is lehet tanulni.

- Hol tart most a csapat a fejlődésben?

Győrfi Alen: - Az év közepére érkeztünk arra a szintre, hogy a motor első futóműve kezd megfelelően működni, de a hátsó futóművön még dolgoznunk kell. De most is azt mondom, mi ebben az évben érkeztünk ebbe a sorozatba, egy új csapat vagyunk, és más kezdő gárdák sem úgy versenyezték végig az első évüket, hogy azonnal pontokat szereztek. Kellenek a tapasztalatok, aztán kiderül, hogy egy csapatnak az előre lépéshez elég egy év, vagy akár hármat is rá kell szánnia, hogy az élmezőny közelébe érkezzen.

- Hol és mikor találkozhatnak Önnel a szurkolók?

Győrfi Alen: - Legközelebb augusztus 13-án, szombaton, ugyanis egész nap ott leszek a Verdanapokon a budaörsi repülőtéren, ahol szívesen beszélgetek a rendezvényre kilátogatókkal, de természetesen közös fényképek is készülhetnek minden mennyiségben. Ugyan jelenleg szét van szedve a versenymotorom, de valószínűleg a budaörsi rendezvényre összerakja a szerelőm, így azt is testközelből szemlélheti meg mindenki.

 

 

A menedzser elégedett az eddigi eredményekkel

Az Adrenalin H-Moto Team csapatvezetője, Kelemen Krisztián is szívesebben látná már versenyzőjét a pontszerzők között, de ő is pontosan tudja, a későbbi jó eredményekért az idei évet a tanulásra kell szentelniük.

„Nagyon sok új ismeretlennel találtuk magunkat szembe az év elején, minden új volt, és mindent meg kellett szokni. Bárki bármit gondol, mi a SUPERBIKE VILÁGBAJNOKSÁG egyik betétfutamán veszünk részt! Sikerült a beilleszkedésünk a sorozatba, sőt, nemcsak a kategória más csapataival és a szervezőkkel sikerült jó viszonyt kialakítanunk, hanem a többi kategóriában induló csapattal is vannak kapcsolataink. Ez biztató mind a csapat, mind Alen jövőbeni terveinek sikerére nézve” – fogalmazott a menedzser.

A csapatvezető bevallja, abban reménykedtek a szezonkezdet előtt, hogy előrébb tartanak majd a versenyeken, de már Assenben belátták, hogy ezt a sportot még tanulni kell!

„Alennek új volt a motor és a kategória is, valamint szinte mindegyik pályát a versenyhétvégék első napján kellett megismernie, így bármennyire is a magyar gyorsasági motorsport egyik legnagyobb tehetsége, de ő sem Superman. Végig kell járnia azt az utat, mint mindenki másnak, aki idén már a kategória bajnoki címéért küzdenek. Ők is itt hátul kezdték a pályafutásukat, bukásokkal és kínszenvedések árán sikerült tapasztalatot szerezve felküzdeniük magukat a sorozat elejére. Jelenleg ott tartunk, ahol a helyünk van ebben a rendkívül erős mezőnyben. Alen stílusa most kezd kialakulni, és jó úton jár. Hiszünk valamennyien abban, hogy az elvégzett munka előbb utóbb meghozza a gyümölcsét. Ez a sorozat nemcsak finanszírozható a számunkra, de a továbblépésünkhöz akár négy szezonon keresztül lehetőséget nyújthat. Elégedettek vagyunk az eddig elértekkel, hisz teljesen kezdő csapatként már 10-12 motorost és csapatát magunk mögött tudhatjuk. Azonban nem akarunk hátradőlni, hisz vannak céljaink: az idény hátralévő versenyeit a legjobb húsz között kell befejeznünk stabilan, és ha nem is elvárás a pontszerzés, természetesen nem mondunk le egy esetleges bravúrról” – árulta el Kelemen Krisztián.

A bajnokság állása (Superstock 1000)

1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 115 pont, 2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 104 pont, 3. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 94,  pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 65 pont, ... Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

A következő futamot szeptember 4-én, a Nürburgringen rendezik.


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.