tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Ronda, de fürge: Yamaha BW's 125 teszt




Yamaha BW's 125 teszt
[InfoBike.hu | infobike-Pale] Felvétel dátuma: 2012.04.20
BW's 125, B125, robogó, Yamaha


Első ránézésre a BW's esetében nem az jut eszünkbe, hogy azonnal el kéne jegyezni ezt a a szépséget, hanem inkább csak csodálkozunk, hogy ilyen is van a piacon. Közlekedve vele, viszont megváltozik a véleményünk, igen, igen, csak őt akarom!

Egy esős nap, a Yamaha X-City robogóját letéve ültem át a BW-s-re, mely első benyomásra nem tűnt jó választásnak, mivel külseje jobban hasonlít egy varacskos disznóra, mintsem egy robogóra. Ez a véleményem valószínűleg azért volt, mert a X-City és BW's között túl nagy volt a kontraszt. 

 

Külső

Függőlegesen elhelyezett iker szemek (lámpák) köszönnek vissza az első idomon. Az eltérő méretű fényszóró, villavédő gumiharmonika "terepes" tulajdonságokra utal, ami nem azt jelenti, hogy most már BW's-zel indulókat találunk a Dakar mezőnyében, hanem inkább, arra, hogy rosszabb időjárási körülmények esetén is jó választásnak bizonyul a kis méregzsák.

Az ülést körülövező kilátszó acélcsőváz és hátsó acélcső kapaszkodó menővé teszi a kis járgányt. Amellett, hogy jól néz ki, olyan benyomást kelt az emberben, hogy itt tényleg nem raktak rá fölösleges idomot a robogóra, csak az van rajta, ami muszáj, hogy takarja az elemeket. Ezáltal könnyű és fürge eszköz benyomását kelti, ami menet közben is visszaköszön.

 

Egyedüli fura látvány elem a nagyméretű kipufogó dob, sok 600-as motor is megirigyelné a kis BW's kipufogó méretét, a könnyű és kompakt járgányon picit elnagyolt a dob mérete.

A fura első ikerlámpa mellett a hátsó iker piros lámpatest sportos megjelenést erősíti, amit még a piros féknyergek és az ülésen feltűnő piros színű varrat is erősít.

Praktikus és külsőt is feldobó elem a tanknyílás, mely a hasonló robogók szatyorkampója helyett az ülés első részén kapott helyett. Könnyen hozzáférhető, nem kell hajolgatni a nyílás eléréséhez. De ne aggodjon az se, aki a szatyorkampót nélkülözhetetlen eszköznek tekinti, itt is megtalálja, a lábtér feletti belső idomrészen.

Egy kis történelem

A nyolcad literes csodabogár története nem új fejezet a Yamaha nagy könyvében:

1988 Szeptemberben a Tokió Motor Show-n jelent meg a japán piacra szánt első BW's. 

BW's Next Generation

BW's Original

1990-ben kezdték Európában értékesíteni a Yamaha márka keretein belül BW's néven, míg a MBK márka név alatt Booster nevet kapta.

1994 Áprilisban megjelent az első "R" változat, hidraulikus első villával és első féktárcsával. A utcai gumikat terepre szánt bordás gumikra cserélték.

1995 Júniusban piacra dobták a BW's Next Generation nevű változatot, mely új designt kapott, kicsit nagyobb lett az eredeti változatnál és a első lámpa is más formát kapott. 

1995 Szeptembertől Yamaha Spy néven mutatkozott be a sportos változat, mely már 12 colos kerekekkel, faridomon elhelyezett spoilerrel és piros-fehér fényezéssel tették sportosabbá. 

1996 Májusban újra átdolgozták és Bump néven még inkább off-roadosították, nagyobb rugóúttal és hosszabb első sárvédővel és speciális ülés mintázattal és levegőszűrővel dobták a piacra.

1997-ben a francia piacra szánt modellt S.A.S. névre keresztelték, immobiliserrel látták el.

1999-ben kisebb ráncfelvarrások, nagyobb teljesítménnyel és új berúgópedállal és szürke színű blokkal, újratervezett első idommal, nagyobb első féktárcsával és hosszabb rugóúttal került a Yamaha szalonokba az új Next Generation modell.

2001-ben 12 colos kerekeken gurult ki a szalonokból a BW's 12 névre keresztelt modell.

2003-ban jelent meg a BW's Naked változat, melynek kormányon elhelyezett borítása lekerült a robogóról, minimalista megoldással a gyors és egyszerű közlekedési koncepciót erősítették.

BW's 2004-ben

BW's Naked 2001-ben

2004-ben teljesen újratervezett modell leginkább az eredeti változatra hasonlít. 

Menet közben

Volt alkalmam egyedül és utassal is közlekedni vele. A kis méretnek köszönhetően, öröm vele a városi forgatagban a manőverezés. Nincs olyan szűk hely, ahol ne férnénk el vele. A fürge 4 ütemű benzinbefecskendezéses blokk nagyon jól szolgálja a könnyű testet. Utassal is bőven elegendő dinamikával lendíti előre a kis csodát. Gyorsabb közlekedés esetén sem vesztett stabilításából, nálam a max. sebesség, amit elértem 110 km/h-nál volt. Utassal persze kicsit kényelmetlen, viszont első randira tökéletes, biztos, hogy összehoz minket az utasrészen ülő partnerünkkel:-).

 

A fékhatás nem szokott az erőssége lenni ebbe a kategóriába tartozó modelleknek, viszont a BW's nálam jól teljesített. A Yamaha "kombinált" fékrendszert alkalmazott, ami azt jelenti, hogy a hátsó fék használatakor - az első féknyereg is működésbe lép. 

 

Egyedül akkor volt bajom a fék megoldással, mikor murvás úton lefelé érkeztem és megszokva a hátsó fék használatát kicsit jobban belemarkoltam a kelleténél. Eredmény az volt, hogy az hátsó kerék szokásos megcsúszása mellett az első kerék is letért a kiválasztott útról…, úgyhogy a fékrendszert szokni kell az előnyök mellett hátrányokkal is bír.

 

Mágneses lezárható gyújtáskapcsoló praktikus megoldás a mindennapokban a lopás ellen

 Analóg műszeregység egyszerű és napfényben is jól látható

Praktikus dolgok

A gyújtáskapcsoló nyílás lezárhatósága és a kulcs végén lévő mágnesvéggel való kinyitása pedig egyszerű, de nagyszerű megoldás, amit mára már több gyártó robogóin is megtalálunk. 

Pakolhatóság terén nem számítottam túl sokra, mivel a kis test maximalizálja a ülés alatti rekesz kapacítását, viszont nyitott sisakom elfért az ülés alatt, így ha zárt sisakot nem is, de nyáron nyitott sisakunkat tárolhatjuk az ülés alatti rekeszben.

 

 

A BW's-t amire szánták, azt tökéletesen teljesíti. Egyszerű, ugyanakkor praktikus megoldásaival teszi könnyeddé a közlekedést, úgy, hogy nyolcad literes gazdaságos erőforrásának köszönhetően a 3 liter alatt megúszhatjuk a tankolást 100 km megtétele után.


 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 125.00 ccm
Első kerékméret 120/70-L12
Hátsó kerékméret 130/70-L12
Hátsó fék Expanding fék
Üzemanyag tartály 6.00 liter
Első fék Szimpla tárcsa
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.