tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Szubjektív teszt: négy nap egy Softail Slim nyergében, avagy Kovács Kokó István megízlelte az önfeledt szabadság élményét




„Egy Harley-vel megérkezel, nem pedig odaérsz”
[InfoBike.hu | Kovács István] Felvétel dátuma: 2012.09.28
Softail Slim


Az egykori olimpiai, világ-, és Európa-bajnok, profi világbajnok ökölvívó, Kovács Kokó István azt hitte, több mint húsz éves motorozást követően már senki sem tud újat mutatni számára a kétkerekűek világában. Amikor négy napon keresztül a legendás Harley-Davidson egyik legnépszerűbb modellcsaládjának legújabb verziójával, egy 2012-es Softail Slimmel száguldozhatott, egyszerűen más értelmet kapott a számára a motorozás. Azonnal összebarátkozott a „vassal”, amely elmondása szerint megismerkedtette őt az önfeledt szabadság élményével, és bármerre járt, rá kellett jönnie, ezzel a motorral egyszerűen nem lehet elbújni.

A Harley-Davidson ismét nagyot alkotott. A Softail család egyik legújabb verziója, a Slim egy igazi kedvencévé válhat annak, aki megveszi. A modell igazi nyers és tiszta érzelmeket áraszt magából, és abszolút csak a modellre jellemző egyéni jegyekkel van ellátva. Van stílusa, igazi örököse a legendás 1940-es Harley-nek, ugyanakkor minden megvan benne, amit a XXI. század megkövetel.

 

Ma már pontosan ezeket vallja Kovács Kokó István is, aki négy napon keresztül egy 2012-es Softail Slim modellt tesztelve érezhette át életében először, milyen érzés egy Harley nyergéből látni a világot.

„Amikor valaki több mint húsz esztendőn keresztül motorozik valaki, majd felül egy Harley-re, azonnal rájön, mit is jelent az önfeledt szabadság élménye. Egyszerűen más értelmet kapott a motorozás, és minden egyes pillanatban központi figura voltam az úton. Rég voltam ilyen népszerű, rengetegen jöttek oda hozzám, kérdeztek a járgányról, fotót készítettek, volt, hogy csak a motorról, de ha bementem valahova, amikor kijöttem, mindig álltak a Harley mellett. Ez alatt a négy nap alatt rájöttem, mit is jelent egy Harley tulajdonosának lenni. Ezzel megérkezel valahova, nem pedig odaérsz” – fogalmazott az egykori olimpiai, világ-, és Európa-bajnok, profi világbajnok ökölvívó.

A rutinos motorosnak számító Kokó szerint a közel 1700 köbcentis gép nagyon jól osztja el az erejét, és még akkor is jól lehetett vele haladni, ha egy alacsonyabb fokozatba váltott. A Softail Slim hangja méltó a legendás márkához, és amikor a motor felveszi az utazósebességét, remekül alkalmazkodik az útviszonyokhoz, könnyen vezethető és irányítható.

„Sokan állítják, ha valakinek japán motorja van, az megszokta a tökéletes kényelmet. Nos, az amerikai modellek, akárcsak az általam próbált Slim ugyan keményebb, de élménymotorozásra vagy egy 50-100 kilométeres kirándulásra tökéletesen alkalmas. Ráadásul a szépség és az élvezet oltárán fel kell áldozni a sebességet, ugyanis egy Harley nem alkalmas arra, hogy száguldozzunk vele az autópályán. A súlypontja nagyon jól el van osztva, tökéletesen fordul kis íven is, de azt mindenképpen tudni kell, hogy kezdőmotornak semmiképpen sem ajánlott, ugyanis ha valaki egy ilyen vassal akar közlekedni, annak nem árt, ha van már némi motoros tapasztalata” – jelentette ki Kokó.

Az egykori ökölvívó azon a véleményen van, hogy a postások és a pizzafutárok ne a Softail Slimet válasszák munkaeszköznek. Mert egyrészt nehezen lehetne vele szállítani, másrészt néhány kilométer megteltével tökéletesen megfeledkezne a munkájáról.

 

 

Amit tudni kell a tesztelt modellről…

Softail Slim

 

Legfőbb jellemzők

- széles "Hollywood" rudak

- festett acél felni

- retro félhold a lépcsőkön

- vágott sárvédő

- fényes fekete Cats Eye konzol

- retro sebességmérő ív

- szőlő alakú ülés

- ABS

Műszaki adatok

 

Gyártási év: 2012

Hosszúság: 2350 mm

Ülésmagasság: 650 mm

Üzemanyagtartály: 18.9 l

Száraz tömeg: 305 kg

Motor: léghűtéses Twin Cam 103B

Hengerűrtartalom: 1690 ccm3

Nyomaték: 132 Nm/3250/ford./perc

 

Kerekek

Első: 16”, Dunlop® D402F MT90B16

Hátsó: 16”, Dunlop® D402 MU85B16

 

A tesztelt modell ára: 6.380.000 Ft, amely tartalmazza már az ÁFÁ-t és a regisztrációs adót


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.