A gyártók a válság hatására korábban elhanyagolt területen probálkoznak új ügyfelet találni. Egyre inkább az látszódik, hogy a kisköbcentis kategóriában találták meg számításaikat. A tavaly megjelent 250 cm3-is enduró mellett a Honda egy aszfaltbetyár supermotot alkotott a vásárlók örömére.
Kisebb 17 colos kerekek, megegyező acélcsőváz és városi forgalomban is ideális motor várja gazdáit a CRF 250 M nyergében. A motor ülésmagassága supermotozáshoz ideális rövidebb rugóuttal és 20 mm-rel alacsonyabbra került, mint az enduró változaté.
Az aszfaltszaggató supermotóba 17 Kw teljesítményre képes 250 folyadékhűtéses erőforrás került, mely könnyedén mozgatja a 145 kg-os tömegű modellt. A kiegyensúlyozott nyomatékleadás hatékony üzemanyag befecskendezővel párosul, ami 36 mm-es fuvókákon keresztül jutattja el az üzemanyagot az égéstestbe. A 7,7 literes üzemanyagtartály 34 km/ liter fogyasztás mellett közel 250 km hatótávolság megtételére képes egy telitankból. A negyed literes aggregáthoz 6 sebességes váltómű kapcsolódik, aminek hosszabb áttéle ( az enduró modellhez képest) miatt magasabb végsebességet eredményez.
Az eltolt tengelyű henger és a speciális felületű, molibdénnel bevont dugattyú egyaránt a belső súrlódási veszteséget csökkentik. A forgattyús tengely egy félig megosztott, sajtolással illesztett fém csapágyat működtet, míg a forgattyústengely-csapágy öntöttvas csapágyperselyben mozog. Ennek köszönhetően csökken a súly, és a motor még olajozottabban működik; növekszik a ház szilárdsága, és csökken a belső átmérő hőtágulásból adódó eltolódása. A rezgést primer kiegyenlítő tengely csökkenti.
A kipufogó belsejében elhelyezett katalizátornak és a másodlagos légbefúvó rendszerrel összedolgozó lambdaszondának köszönhetően a CRF250M játszva teljesíti az EURO III-as kibocsátási normákat.
Az acélcsőből készült bölcsőváz keskeny építésű, ugyanakkor kellően szilárd ahhoz, hogy nyergében ülve megbízható társként tekintsünk a CRF 250 M-re. A vázhoz elől 43 mm-es átmérőjű Showa fordított teleszkópok csatlakoznak, míg hátul Showa hátsó lengéscsillapítók növelik a jármű hatékonyságát az országúton.
A nagyméretű, 296 mm átmérőjű, úszó első féktárcsa és az új csapágytörzzsel a villához szerelt ikerdugattyús féknyereg – akárcsak a 220 mm átmérőjű hátsó féktárcsa és az egydugattyús féknyereg – lenyűgöző fékhatást és irányíthatóságot biztosítanak. A küllős kialakítású (17 x 2,75) első kerékre 110/70-17-es méretű gumiabroncsot, a hátsó (17 x 3,50) kerékre 130/70-17-es gumiabroncsot szereltek. A műanyag villavédők helyén nem változtattak; a jármű alacsonyabb pozíciójának megfelelően áthelyezték a fékbetét-rögzítési pontokat, az oldaltámasz pedig ennek megfelelően rövidebb lett.
A CRF-R versenymotor-családból átemelt hullámvonalak a CRF250M-en vadonatúj formában jelennek meg. Kétféle színválaszték áll a vásárló rendelkezésére: vagy fekete színben (aranyszínű kerekekkel), vagy vörös-fekete színben rendelhető a modell. Tereptulajdonságainak köszönhetően a gép keskeny, így elegendő hellyel rendelkezik ahhoz, hogy a vezető az ülésen könnyedén helyezhesse előre–hátra a súlypontját. Az egyenes vezetési pozíció egyúttal kiváló látásviszonyokat is biztosít minden irányban; a pontos kormányzási geometria és a markolat kialakítása pedig garantálja, hogy a jármű a forgalomban is repüljön, mint a gondolat...
A digitális műszerfali kijelzőben üzemanyagszint-mérő, beépített óra és kettős napi kilométer-számláló funkció is található. A CRF-ihlette fényszóróvédő megvédi a berendezést; és a belsejében található H4 60 W/55 izzót.