Az X EVO múltja egészen a 1998-ig gyártott Hexagonig vezethető vissza. ő volt az első olyan robogó, mely két oldalon nyíló csomagtartóval rendelkezett. A kezdeti 125-ös és 200-as változatban is megjelent, majd később 400-as változatban is elérhető volt az X EVO-t megelőző csomagtartós X8-as modell. Jó alapnak bizonyult mind a Hexagon, mind az X8, 2007-re megújult külsővel és névvel indult útjára a jelenleg 400, 250, 125 cm3 hengerűrtartalommal forgalmazott modell.
A Piaggio városi, elővárosi forgalomba szánt robogója elegáns, letisztult formával tűnik ki a szürke hétköznapokból. Minden egyes eleme a részletekig kidolgozott és a felhasználó kényelmét szolgálja! Az elegáns formát több helyen króm díszítő elemek ékesítik. Színre fújt tükrök, már-már autóknak is irigylésre méltó műszerfal, amely előtt hatalmas plexi található. A szélvédelemre nincs is panasz, a plexi és az idomkialakítás is jól sikerült! A szél és a kisebb záporok ellen is tökéletes védelmet nyújt.
Az ülésbe ülve komfortosan érzem magam, a kormány üléstől való távolsága tökéletes, a lábtéren mind városi, mind országúti lábtartó pozíció található, ami előny, mivel a nagyméretű blokknak köszönhetően nemcsak városban, hanem egy-egy hosszabb túra alkalmával is megállja a helyét. A lábtartó trepni között a váz fut, ezért elvesz a lábtérből némi helyet. De nem kell aggódni, a váz nem túl magasan fut, ezért a le- és felszállást nem nehezíti, és bőven elég hely marad a lábunknak is.
A színre fújt tükröket amellett, hogy jól néznek ki, kellően szélesen helyezték el, így megfelelő képet kapunk a mögöttünk történő eseményekről.
Az X EVÓ-n hosszabb távon sem kényelmetlen az ülés. Esetleg, ha nagyon kötözködni akarnék, akkor egy kicsit magasabb deréktámaszt elviselnék az ülésen... A hátsó utasnak is jut hely az ülésen. Sőt, még a kapaszkodó végén háttámla is kényezteti utasunkat. Egyedüli, amibe beleköthetek, az utaslábtartó, mely a vezető lábtartó folytatásaként húzódik az oldalidomon. Ha esetleg viszünk valakit, biztos nem ússzuk meg anélkül, hogy nadrágunk hozzá ne érne az utas cipőjéhez. Talán jobb megoldás lenne egy hátrébb alacsonyabban elhelyezett külön kihajtható utaslábtartó.
|
Hátulról egyből feltűnik a hátsó csomagtartó nyílás, amibe akár 80 cm hosszú tárgy is elfér |
Erőforrásaként a család legnagyobb tagja került, egy 400 cm3-es Master névvel ellátott benzin-befecskendezéses blokk, mely 34 lóerejével könnyedén mozgatja a kétszáz kilós tömeget. Nyomatékosságban sincs hiány, a 38 Nm-es nyomaték jól érezhető, dinamikus gyorsításra képes, és az automata CVT váltó is jól együttműködik a blokkal.
A futómű terén is megállja a helyét az X EVO. Duplabölcsős acélcsővázra elöl 35 mm belsőcső átmérőjű hidraulikus villa, míg hátul rugó előfeszítésében négyfokozatban állítható két dupla hidraulikus lengéscsillapító támaszkodik.
Hangolására a komfortos szó illik leginkább, ami egy városi robogó révén, előny, főként, ha Budapesten használjuk. A hosszú tengelytávnak és a 14 colos kerekeknek köszönhetően nagy sebesség esetén is stabil marad az X EVO.
A fékekről még nem esett szó. Elöl dupla Brembo 240 mm-es, hátul 240 mm-es tárcsafék található. A Brembo márkanév nem szenvedett csorbát, tökéletesen passzol a kétmázsás X-Evohoz.
A robogó jellegzetessége és sokoldalúságát bizonyító momentuma az 56 literes ülés alatti rakodótér, ami az ülés felemelésével és hátulról is hozzáférhető. Akár egy 80 cm méter hosszú tárgy is elfér benne! A nyitását a szériaként járó távirányítóval is vezérelhetjük. Szatyorkampó, és a jobb oldalon elhelyezett kis rekeszbe is pakolhatjuk még a dolgainkat. A 12 voltos csatlakozón kívül érdekes, hogy a rekeszben kapott helyet a műszerfal Mode választó gombja is, így menet közben biztos, hogy nem váltunk módot a műszeregységen.
|
A kesztyűtartó rekeszben kapott helyett a telefontöltésre és GPS üzemeltetésre alkalmas 12 V töltő és a műszerfal mode kapcsolója is |
Sajnos ez a pár nap is eltelt... Jól éreztem magam az X Evo nyergében. 1,7 milliós ára igen borsos, de cserébe egy autós kényelemmel felérő luxusrobogót kapunk, ami nemcsak a városban, de a városból kiérve is megállja a helyét.
Műszaki adatok
|
Motor |
Piaggio Master egyhengeres 4 ütemű |
Hengerűrtartalom |
399 cm3 |
Furat/Löket |
85.8 mm/69 mm |
Kompresszió |
10.5:1 |
Max. teljesítmény
|
34 bhp (25 kW) / 7,500 rpm |
Max. forgatónyomaték |
37.6 Nm / 5,500 rpm |
Hűtés |
Víz |
Sebességváltó |
Automata CVT |
Váz |
Duplabölcsős acélcső |
Első felfüggesztés |
Ø 35 mm telehidraulikus villa, 94 mm rugóúttal |
Hátsó felfüggesztés |
2 dupla hidraulikus lengéscsillapító négy fokozatban állítható rugó előfeszítéssel (90 mm rugóúttal) |
Első fék |
2 db 240 mm tárcsa |
Hátsó fék |
240 mm tárcsa |
Első gumi |
120/70-14" |
Hátsó gumi |
140/70-14" |
Hossz/szélesség |
2,184 mm / 760 mm |
Kormánymagasság |
1,540 mm |
Ülésmagasság |
790 mm |
Tank |
12 liter 1.8 liter tartalék |
Tiszta súly |
198 kg |