Meg kell említenem, hogy a népszerűsítésbe a filmipar is besegített. A filmvászon sármos sztárja James Dean is egy Bonneville nyergében ráncolgatta amúgy sem sima homlokát. Akkoriban azt hihették a forgatókönyvírók, hogy ez amolyan igazi férfias dolog. Napjainkban nagyot változott a világ, vele együtt a filmsztárok is. Minden nagyobb lett, – gondolok itt Swarci, Fat Boy-os belépőjére a T2-ben. A Triumph viszont hű maradt a hagyományokhoz. A cég újkori T-100-as modelljén igyekszik megjelentetni az ős főbb jegyeit. A motor a jól bevált régi angol recept szerint készült. Dupla bölcső-csőváz, kéthengeres soros blokk, hagyományos rugóstagok, drótküllős kerekek, magas kormány. A tank kétszínű fényezése tovább erősíti a nosztalgikus megjelenést. A rajta elhelyezett szép Triumph „szájharmonikák” tovább fokozzák a fent említett hatást.
A szív
A levegőhűtéses kéthengeres blokkban összesen nyolc szelep dolgozik, amelyeket két darab vezérműtengely himbák segítségével mozgat. A keverékképzést két darab Keihin porlasztó végzi, igencsak meggyőző módon, ugyanis a T 100-as nagyon szépen veszi a gázkarral küldött parancsokat. A blokk működése során keletkező jelentős hőmennyiség elvezetésében jókora olajhűtő segédkezik, amely a váz és a blokk között került elhelyezésre. Az elégett gázok két krómozott kipufogócsövön keresztül, kerülnek a külvilágba. A motor ereje 5 sebességes váltóművön áthaladva, lánc közbeiktatásával jut el a hátsókerékre.
A váz
Hagyományos dupla acélcső bölcsőváz kialakítása és a felhasznált anyagok fajtái miatt nagyon erős, szívós, időtálló darab. A váz hátsórészéhez szintén acél anyagól, de már zártszelvény profilú lengővilla kapcsolódik. A két személy részére is kényelmes helyet biztosító ülés vízszintesen helyezkedik el a talajhoz viszonyítva. Emiatt nagyon kellemes üldögélni rajta. Ezt azért emelném ki, mert ma már a túramotorok között is a gépek fara az ég felé kezd törni, a dizájn a kényelem rovására megy. Menet közben a tank felé csúszik a pilóta az ülésen, az utassal egyetemben. A Bonneville-nél nincs ilyen probléma, papa, és a mama helyén marad gyorsításnál, és fékezéskor egyaránt. Futómű: Elől 41 mm-es hagyományos teleszkópok biztosítják a kerék és a talaj mindenkori biztos kapcsolatát. Hátul két darab hidraulikus csillapítású rugóstag birkózik - szintén ezzel a feladattal. A klasszikus vonalak természetesen a világítótesteken, és műszereken is végig- vonulnak. A nagy krómozott első lámpa, a szintén fémmel felületkezelt irányjelzők, valamint a két kerek műszer karakteres formát ad a motor első részének. Motorunkat számos gyári kiegészítővel is felszerelhetjük, csak párat említve: oldaltáska, plexi, fejidom, háttámla szerepel többek között a kínálatban. Utcai motoron – ha most az enduró és chopper jellegű gépektől eltekintünk – már egyre ritkábban találkozunk drótküllős kerekekkel, főként ebben a köbcenti kategóriában. A T 100-as krómozott felületű küllői szépen csillognak a nap fényében. Ápolásuk némi időtöltéssel jár néhanapján, de a látvány minden fáradozásért kárpótolja a motor büszke tulajdonosát. A hagyományos kerék további előnye, hogy sérülés esetén könnyebben javítható, mint öntött alumínium társai, továbbá lényegesen strapabíróbb szívósabb, a dinamikai hatásoknak jobban ellenáll.
A motor menet közben igazi angol úriemberhez méltóan viselkedik, higgadtan hajtja végre a vezetője utasításait, kimondottan nyugis. Kezdőknek is ajánlható. A Bonneville aránylag vékony abroncsai miatt könnyedén döntögethető. Mind a két féket használva kellő mértékű lassulás érhető el a motorral még vészhelyzet esetén is. Angol stílusban a legélvezetesebb vele a motorozás. Az említett vezetési technika lényege: Egyenesen ülünk, lábaink finoman a tankot szorítják, gyorsan határozott, íveken kanyarodunk a motorral. A 2004-es kiadású T-100-as még „csak” 790 cm3-es hengerűrtartalommal rendelkezett, ez a 2005-ös modell esetében már 865 cm3-re változott. Ez a miatt történt, hogy a T 100 megkapta a Thruxton blokkját. Ebben a változatban a motor négy lóerővel kevesebbet teljesít, de ez szinte elhanyagolható különbség. A motor hála a többlet köbcentiknek, jobban húz, mint elődje tette, szélesebb mosolyt csal vezetője orcájára gyorsításkor. A motor kellemes útitárs lehet a mindennapokban, hiszen nagyon strapabíró darab. Kényelmes és vendégszerető természete miatt két személy is nyugodtan túrázni indulhat a hátán. A XXI. század Bonneville-je igazi értékekkel rendelkező és értéktartó motorkerékpár. Ha James Dean látja fentről, már biztosan nem a homlokát ráncolja, hanem mosolyog örömében.