tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Harley-Davidson Softail Custom 2007 FXSTC




[InfoBike.hu | Motortrader] Felvétel dátuma: 2010.08.14
Harley-Davidson, Softail Custom 2007, FXSTC


1991 óta nem szerepel ez a típus a Harley-Davidson gyár termékkínálatában. Ahogy megpillantottam monumentális hosszával, széles rendkívül kényelmes ülésével, magas kormányával az Easy Riders jutott eszembe. Második gondolatom, hogy egy Wide Glide-ot látok Softail hátsóval. Vagy mégsem, hiszen ez a gép pont olyan, mint Bandi motorja, a merevvázas Shovel, Ape Hangerrel (majomkapaszkodóval, -szabadon fordítva).

A gyár figyelemmel kísérheti az építéseket, mert ez a motor telitalálat, ilyet szeretnének számosan építeni. Ez az a forma és dizájn, melyet a hétvégi hobbi-motoros is szívesen használ, de fekete színben bármely hard-biker is elfogadna. Telitalálat ismétlem újra, hiszen a 21-es első kerékhez 17-es hátsó jár 200-as gumival. Ez igen! A szélesítő-kit gyártók csuklanak kissé. Ez a méret még épp jó a biztonságos motorozáshoz, még nem vezetik meg az úthullámok. Miután kicsodálkoztam magam, mélyedjünk bele kissé a részletekbe, melyek most nélkülözni fogják a megszokott sablont.

-          A Twin Cam 96 B hengerűrtartalma 1583 cm-re nőtt. Nem a furatátmérő, hanem a löket hossza változott 111.1mm-re. Hosszabb löket = nyomatékosabb motor – régi képlet – eredmény 117 Nm nyomaték.

-          A 6 fokozatú váltó nem overdrive megoldású! A 6. fokozat a direkt! Viszont a szekunder áttétel gyorsít! Eredmény: relatív lassan forognak a váltó tengelyei (+ élettartam). A váltó fokozat kiosztása optimalizált, így gyorsításkor magától adódik a kedvező, tökéletes váltási pont- a Sweet Point. Gyorsulása így természetesen brutális.

-          A károsanyag kibocsátásnak 2007-ben meg kell felelnie az Euro-3-as normatívának. Ezt a Harley-Davidson speciális módon, katalizátor NÉLKÜL oxigén-szenzorral éri, el. A kipufogó-könyöknél látható szenzor azonnal érzékeli az elégetlen oxigént, és rögtön módosít a befecskendező-térképen. Így a katalizátor ellenállásából származó 10-12 lóerő is rendelkezésre áll.

-          Beszéljünk a legnehezebb kérdésről a jellegzetes Harley-hangról. Valamilyen okból az EU halk, csendes járású motorokat szeretne, amit senki sem hall meg idejében, csak ha már késő. Nem baj, ha a kamion alatt úgy rezeg a föld, hogy a fogadból kiesik a tömés, a motorok halkan járjanak. Gondolom esetleg szóltak Milwauki-ba, hogy fiúk, ha nem halkabb a vas, nem engedjük be csendes kis Európánkba. A gyár megtett mindent, amit lehetett, sőt még annál többet is az Euro-3 érdekében. Eközben figyelembe kellett vennie vásárlói kívánságát is, hiszen ki venne hajszárító hangú Harley-t? Mivel a zajemissziót elhaladási zaj formájában mérik, így azért, hogy a kipufogóknak maradjon némi hangjuk, csökkentették a Belt zaját (automata feszítő), a primer hajtás zaját (automata láncfeszítő), szélcsatornában optimalizálták még a szélvédőket is. Az eredmény a 2007-es modell mellett állva kipufogója hangosabbnak tűnik a 2006-osnál miközben elhaladási zaja kisebb!

-          Még néhány cukorka ínyenceknek:

-          Led-es műszerfal izzók.

-          Újratervezett elektromos csatlakozók

-          Optimalizált generátor

-          1 incs keskeny bordásszíj, így elfér a 200-as kerék

-          Perem nélküli felnik

-          Új riasztó, nyomógomb nélkül, ha megközelíted kiriaszt, ha eltávolodsz beriaszt, eközben áramfelvétele századrésznyi.

-          Gombnyomásra a km-állás helyett időóra

-          6.sebesség kijelző és így tovább…

Összegezve: A Harley-Davidson Softail Custom  a 70-es évek dizájnja – XXI.szd-i technikával, nem kell építgetni, így tökéletes, sajnos a garázsomban egy sem áll belőle.(Még).

 

Harley Davidson Sofital Custom 2007
Motor

léghűtéses Twin Cam 96 B

Hengerűrtartalom

1583 cm3

Maximális forgatónyomaték 117 Nm 3200 ford/ percnél
Furat x löket

95.3 x 111,1mm

Kompresszió viszony

9,2:1
Keverékképzés

Electronic Sequential Port Fuel Injection ESPFI

Kipufogórendszer szervómotorral szabályozott, nem katalizátoros, hanem oxigén-szenzoros
Váz acélcső bölcsőváz, Softail hátsó villával
Első villa

41.3 mm átmérőjű krómozott

Hátsó villa trapéz lengőkar rejtett rugózással
Rugóút elöl/hátul

142/109mm

Fékek

elöl/hátul 4 dugattyús 292 mm átmérővel

Kerékabroncs Elöl: 21x2.15 incs 

Hátul:16x6 incs

Gumik elöl: D402F MH90-2154H 

Hátul: D407 200/55R1778V

Váltó 6 sebességes Cruise drive

Hosszúság

2410 mm

Magasság 1230 mm
Űlés területe

672cm2

Ülés vastagság 130 mm 
Tengelytáv

1700 mm

Üzemanyagtank 18.9 liter
Olajtank

2.85 liter

Száraz súly 303 kg

 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 1573.25 ccm (96.00 cubic inches)
Száraz tömeg 304.8 kg (672.0 pounds)
Első kerékméret 130/90-B16
Hátsó kerékméret 200/55-R17
Első fék Single disc. 4-piston calipers
Hátsó fék Single disc. 2-piston torque-free calipers
Üzemanyag tartály 18.92 litres (5.00 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.