A gyár figyelemmel kísérheti az építéseket, mert ez a motor telitalálat, ilyet szeretnének számosan építeni. Ez az a forma és dizájn, melyet a hétvégi hobbi-motoros is szívesen használ, de fekete színben bármely hard-biker is elfogadna. Telitalálat ismétlem újra, hiszen a 21-es első kerékhez 17-es hátsó jár 200-as gumival. Ez igen! A szélesítő-kit gyártók csuklanak kissé. Ez a méret még épp jó a biztonságos motorozáshoz, még nem vezetik meg az úthullámok. Miután kicsodálkoztam magam, mélyedjünk bele kissé a részletekbe, melyek most nélkülözni fogják a megszokott sablont.
- A Twin Cam 96 B hengerűrtartalma 1583 cm-re nőtt. Nem a furatátmérő, hanem a löket hossza változott 111.1mm-re. Hosszabb löket = nyomatékosabb motor – régi képlet – eredmény 117 Nm nyomaték.
- A 6 fokozatú váltó nem overdrive megoldású! A 6. fokozat a direkt! Viszont a szekunder áttétel gyorsít! Eredmény: relatív lassan forognak a váltó tengelyei (+ élettartam). A váltó fokozat kiosztása optimalizált, így gyorsításkor magától adódik a kedvező, tökéletes váltási pont- a Sweet Point. Gyorsulása így természetesen brutális.
- A károsanyag kibocsátásnak 2007-ben meg kell felelnie az Euro-3-as normatívának. Ezt a Harley-Davidson speciális módon, katalizátor NÉLKÜL oxigén-szenzorral éri, el. A kipufogó-könyöknél látható szenzor azonnal érzékeli az elégetlen oxigént, és rögtön módosít a befecskendező-térképen. Így a katalizátor ellenállásából származó 10-12 lóerő is rendelkezésre áll.
- Beszéljünk a legnehezebb kérdésről a jellegzetes Harley-hangról. Valamilyen okból az EU halk, csendes járású motorokat szeretne, amit senki sem hall meg idejében, csak ha már késő. Nem baj, ha a kamion alatt úgy rezeg a föld, hogy a fogadból kiesik a tömés, a motorok halkan járjanak. Gondolom esetleg szóltak Milwauki-ba, hogy fiúk, ha nem halkabb a vas, nem engedjük be csendes kis Európánkba. A gyár megtett mindent, amit lehetett, sőt még annál többet is az Euro-3 érdekében. Eközben figyelembe kellett vennie vásárlói kívánságát is, hiszen ki venne hajszárító hangú Harley-t? Mivel a zajemissziót elhaladási zaj formájában mérik, így azért, hogy a kipufogóknak maradjon némi hangjuk, csökkentették a Belt zaját (automata feszítő), a primer hajtás zaját (automata láncfeszítő), szélcsatornában optimalizálták még a szélvédőket is. Az eredmény a 2007-es modell mellett állva kipufogója hangosabbnak tűnik a 2006-osnál miközben elhaladási zaja kisebb!
- Még néhány cukorka ínyenceknek:
- Led-es műszerfal izzók.
- Újratervezett elektromos csatlakozók
- Optimalizált generátor
- 1 incs keskeny bordásszíj, így elfér a 200-as kerék
- Perem nélküli felnik
- Új riasztó, nyomógomb nélkül, ha megközelíted kiriaszt, ha eltávolodsz beriaszt, eközben áramfelvétele századrésznyi.
- Gombnyomásra a km-állás helyett időóra
- 6.sebesség kijelző és így tovább…
Összegezve: A Harley-Davidson Softail Custom a 70-es évek dizájnja – XXI.szd-i technikával, nem kell építgetni, így tökéletes, sajnos a garázsomban egy sem áll belőle.(Még).
Harley Davidson Sofital Custom 2007 |
Motor |
léghűtéses Twin Cam 96 B
|
Hengerűrtartalom |
1583 cm3
|
Maximális forgatónyomaték |
117 Nm 3200 ford/ percnél |
Furat x löket |
95.3 x 111,1mm
|
Kompresszió viszony
|
9,2:1
|
Keverékképzés |
Electronic Sequential Port Fuel Injection ESPFI
|
Kipufogórendszer |
szervómotorral szabályozott, nem katalizátoros, hanem oxigén-szenzoros |
Váz |
acélcső bölcsőváz, Softail hátsó villával |
Első villa |
41.3 mm átmérőjű krómozott
|
Hátsó villa |
trapéz lengőkar rejtett rugózással |
Rugóút elöl/hátul |
142/109mm
|
Fékek |
elöl/hátul 4 dugattyús 292 mm átmérővel
|
Kerékabroncs |
Elöl: 21x2.15 incs
Hátul:16x6 incs
|
Gumik |
elöl: D402F MH90-2154H
Hátul: D407 200/55R1778V
|
Váltó |
6 sebességes Cruise drive |
Hosszúság
|
2410 mm
|
Magasság |
1230 mm |
Űlés területe |
672cm2
|
Ülés vastagság |
130 mm |
Tengelytáv |
1700 mm
|
Üzemanyagtank |
18.9 liter |
Olajtank |
2.85 liter
|
Száraz súly |
303 kg |