A gyár közleménye szerint az új motorizált harci-rovar blokkját az RR erőforrás alapjaira építették. A korszerű motorblokkot erős középtartományra hangolták. Az euro III-as normáknak megfelelő hajtóegység erőben a felső tartományban sem szűkölködik, hiszen 12000-es percenkénti fordulatszámnál 102 lóerő mérhető a főtengelyen. Tervezésekor nagy hangsúlyt fordítottak a súlycsökkentésre és a tömeg középpontosítására. A változtatások jobb kezelhetőséget, élesebb irányíthatóságot eredményeztek. A kisebb tömeg és a megnövelt teljesítmény jelentősen javítja a gép gyorsulását.
Változott a kidörrentő dizájnja, az égéstermékek egy rövid, zömök krómozott dobon keresztül távoznak ezen túl a külvilágba. A könyökök elrendezése az egykori Super Four modelleknél alkalmazott vonalvezetést követi, ennek ellenére a rendszer megjelenése modernnek hat.
|
Zömök alacsonyra helyezett kipufogó található a Horneten |
A teljesen új arculat főbb jellegzetességei pár szóban: vékonyabb, csinosabb, könnyedebb hangulatú formavilág. Az ülést teljesen átalakították, közben nagy figyelmet szenteltek az utas kényelmének növelésére. A viszonylag alacsonyan elvezetett kipufogó lehetővé tette, hogy az utas lábtartója kényelmes magasságba kerüljön. A tank combokkal érintkező része keskenyebb lett, a vezető ülése úgyszintén. A benzintank, amely magába fogadja a benzinpumpát is, 19 literesre bővült. Ez jó hír azoknak, akik örömmotorozáson kívül túrázásra is szeretnék használni a Hornetet. A gép első részét teljesen átalakították. A futurisztikus fejidomban két elkülönülő lámpatest kapott helyet. A fényszórók fölé magasodva helyezkedik el a szép formájú műszeregység, amely teljesen digitális működésű. A hátsó részen csökkentett tömegű segédváz segít a gépnek a fölösleges grammok lefaragásában. A hátsó lámpában korszerű LED diódák bocsátják ki a fényt. A jobb kezelhetőség és a súly minimalizálása érdekében az egykori acél hídvázat sokkal korszerűbb, a Honda szerint „egygerincű” alumínium vázszerkezet váltotta fel. Az aranyszínűre eloxált 41 mm-es belsőcső átmérőjű teleszkópvilla szárai, upside-down elrendezésűek. A lengéscsillapító egység a kor követelményeinek megfelelően széleskörűen állítható. A lengővilla anyagát – csakúgy, mint a vázét – szintén megváltoztatták, a hátsó kerék vezetésért felelős alkatrész immáron alumíniumból készül. A központi rugóstag mono-shock megoldás- sal kapcsolódik a vázhoz. A vékonyabb falvastagságú ötküllős, öntött alumínium kerekek szintén újdonságnak számítanak a 600-as Hornet életében.
Az első kerékre 296 mm-es féktárcsákat szereltek, ezekhez kétdugós úszóágyazású féknyergek szorítják a betéteket. A nagyobb menetbiztonság érdekében ABS-szel szerelt verzió is rendelhető a Hornet-ből, ott az első fék dugattyúinak száma eggyel több, mint az alapváltozat esetében. A hátsó kerék lassításáért egydugattyús féknyereg és szimpla tárcsa felelős.
A gép károsanyag kibocsátásának csökkentése érdekében oxigén-szenzorral ellátott katalizátoros rendszer munkálkodik a kipufogó rendszerben. Az erősebb blokk működés közben nagyobb hőt termel, ezért a régi hűtőt nyugdíjba küldték. Az új selyemfényű, fekete radiátor elegáns és praktikus műanyag védőrácsot kapott, amely megvédheti a kőfelverődések okozta sérülésektől. A vadi új blokkal és ruhával ellátott Honda minden bizonnyal sokoldalúan használható kis méregzsák lesz. Erősebb blokkja, megnövelt tankkapacitása, ABS-szel felszerelhető fékrendszere, kényelmesebb üléspozíciója izgalmas utakra csábíthatja vezetőjét.
Honda CB 600 F Hornet
|
Motor |
vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes DOHC soros négyhengeres
|
Hengerűrtartalom |
599 cm3
|
Furat x löket |
67 x 42,5 mm |
Kompresszió viszony |
75 kW (102 LE) 12 000 ford./perc |
Forgatónyomaték |
63,5 Nm 10 500 ford./perc |
Gyújtás |
tranzisztoros |
Indítás |
önindító Generátor 333 W |
Akkumulátor |
12V/8.8 Ah
|
Sebességváltó |
6 fokozatú
|
Szekunder hajtás |
525 „O” gyűrűs lánc |
Váz |
Gravitációs öntési eljárással készült alumínium ötvözet |
Első felfüggesztés |
41 mm, Showa teleszkóp villa, 120 mm rugóúttal |
Hátsó felfüggesztés |
alumínium lengővilla, 7 fokozatban állítható Showa központi rugóstag 128 mm rugóúttal |
Első fék |
296 mm duplatárcsafék, kétdugattyús féknyereg
|
Hátsó fék |
240 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg |
Első gumi |
120/70 ZR17 (58W) |
Hátsó gumi |
180/55 ZR17 (73W) |
Méretek és tömeg: H x Sz x M
|
2090 x 740 x 1095 mm
|
Tengelytáv |
1435 mm |
Ülésmagasság |
800 mm |
Saját tömeg |
173 kg |
Üzemanyagtank |
19 L |