A motorkerékpárt nem bonyolították túl. Az acélcső vázba teherviselő elemként beépített motorblokk, hagyományos teleszkópvillák, hátul központi rugóstag, magas kormány, két személy részére is kényelmes ülés, 110 lóerő teljesítmény, 220 km/óra végsebesség.
A kulturált járású négyhengeres vízhűtéses motorblokk még sportos vezetők feneke alatt is több mint 100.000 km futásteljesítményre volt képes a 900 RR-ben. Megbízhatósága, elnyűhetetlensége miatt igazi fogalommá vált a motorosok és szerelők körében. Tesztünkben egy 2004-es évjáratú modellt próbáltunk ki. A Hornetben az RR blokk brutális csúcsteljesítményét visszavették. Inkább a kis és középtartományi nyomaték növelésére helyezték a hangsúlyt. Menet közben már 3000-res fordulatnál érezhetően jobban húz a Hornet hajtómű, mint ahogy azt az idomos elődben tette. Nagyon rugalmas a blokk, a legmagasabb fokozatban 50 km/órától a végsebességig használható.
|
|
Érdekes, mégis elegáns megjelenésű ez a motorkerékpár. A klasszikus formát csak a szuperbike – blokk tekervényes alakja és a magas kipufogó töri meg. A motor nyergébe huppanva és a kormányt kézbe véve az első benyomásom az, hogy ez a gép nagyon kényelmes. Az ülés kellően vastagon párnázott, a lábtartó „normális” magasságon és helyen található. Nem kell a lábat annyira összecsukni, mint egy sportmotoron, csak lazán ülni, nézni ki a fejből és kész. A kuplung bowdenes működtetésű, és annyira könnyen jár mint egy 250-es motoron.
|
|
A Hornet váltója valami csoda. Az 1. fokozatot természetesen enyhe kattanással veszi, a többi sebesség-fokozat viszont finoman, szinte hangtalanul csúszik a helyére, visszaváltáskor pici gázfröccsel, ugyanígy viselkedik. A motor 19 literes tankjának tartalmával, akár 300 km-es utat is megtehetünk egyhuzamban, ha a sebességet nem emeljük 120 km/órás érték felé. A 34 mm-es torokátmérővel rendelkező injektortesteken keresztül, takarékosan jut a benzin-levegő keverék a négy hengerbe.
A tesztmotoron Michelin Slick gumik voltak felszerelve. Gazdája hétvégenként a Bükkben és a Mátra szerpentinjein teszi próbára tapadásukat. Elmondása szerint a vágott médium abroncsok nagyobb önbizalmat adnak számára, ez mélyebb dőlésszögeket eredményez a gyakorlatban. Pisti szerint, ha nem nyígatod a motort autópályán, akkor nem kopik ki a közepe a guminak, így egy slick képes végigszolgálni a szezont.
|
|
Hála a tökéletesen beállított injektornak, a motor eszméletlenül jól veszi a jobb kéz parancsait, minden gázadásra azonnal reagál. Első, második fokozatban, teligázos gyorsításra, rendre elkönnyül a kormány. Kanyarok előtti fékezéskor a két 296 mm-es első tárcsa remekül dolgozik, közúti használat során mindig elegendő fékerő áll rendelkezésre. A 194 kg-os száraz súlynak köszönhetően, kanyarodáskor kis erőkifejtéssel billenthető egyik oldaláról a másikra. Az első futóműben hagyományos kialakítású 43 mm-es átmérőjű teleszkópvillák munkálkodnak az útegyenetlenségek kisimításán. A rugóstagok minden irányban állíthatóak.
Hátul központi rugót találunk, amely 7 állítási lehetőséggel rendelkezik. A Hornet így felgumizva, megfelelő pilótával a hátán, képes lenyomni akár egy 600-as sportmotort is közúton, vagy akár versenypályán, ha a csutkakormányos gép matadora nem elég bevállalós.
|
|
Kétszemélyes üzemmód: Ha életed párja gubbasztott már mögötted egy szupersportgép nyergében kucorogva, akkor nagyra fogja értékelni a Hornet által nyújtott kényelmet. Az utas-lábtartó nincs az egekben, kimondottan kényelmes pozíciót biztosít a lábak részére. A motorkerékpár pillanatnyi sebességét, és a fordulatszámot nagy kerek hagyományos műszerek közvetítik a vezetők felé. A megtett kilométerek számát már LCD kijelzőn követhetjük nyomon. Az úttest megvilágításánál méretes krómozott mono-fényszóró gondoskodik. A kipufogó csövek félig az ülés alá bújtatottak. A gyári csövek, szép halkan muzsikálnak, de egy nyitott tuningcsővel megszólaltatható komolyabban is a darázs éneke. A tesztelt modell kapott egy pici, füstszínű, olasz gyártmányú plexit, ez nagy sebességű haladásnál kimondottan jól eltereli a sisakra jutó fuvallatokat. A Hornet az értéktartóbb modellek közé sorolható, az évenkénti értékcsökkenése lényegesen kisebb, mint egy sportmotoré.
|
|
A Hornet nem véletlenül az egyik legnépszerűbb naked-bike, kitűnő minősége, kezelhetősége, vendégszerető utasülése, kellemes élményeket nyújt vezetőjének és utasának egyaránt. Ha úgy érzed kifacsar az RR-ed próbaképp ülj át egy Hornetre és dönts.
Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, 16-szelepes, DOHC vezérlésű, soros négyhengeres Lökettérfogat: 919 cm3 Furat x löket: 71 x 58 mm Kompresszió: 10,8 : 1 Max. teljesítmény: 110 Le (80 kW) 9000 ford./perc-nél Max. nyomaték: 91 Nm 6500 ford./perc-nél Üzemanyag-ellátás: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező Kuplung: olajfürdős, többtárcsás, spirálrugókkal, mechanikus működtetésű Váltótípus: hatfokozatú Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánccal Váz: acélcső hídváz Első futómű: 43 mm-es teleszkópvillák, fokozatmentes állítási lehetőséggel, 120 mm rugóút Hátsó futómű: központi rugóstag 7-fokozatú állítási lehetőséggel, 128 mm rugóúttal Kerekek: üreges-keresztmetszetű háromküllős alumíniumöntvény Kerékméret elöl: 17M/C x MT3,50 Kerékméret hátul: 17M/C x MT5,50 Gumiméret elöl: 120/70 ZR17M/C (58W) Gumiméret hátul: 180/55 ZR17M/C (73W) Fék elöl: 296 x 4,5 mm-es hidraulikus duplatárcsafék négydugattyús féknyergekkel, úszó tárcsákkal Fék hátul: 240 x 5 mm-es hidraulikus tárcsafék egydugattyús féknyereggel Tengelytáv: 1460 mm Villaszög: 25 fok Utánfutás: 98 mm Fordulókör sugara: 2,8 m Ülésmagasság: 795 mm Szabadmagasság: 145 mm Száraz tömeg: 194 kg Tank: 19 liter