Aztán később megjelent a Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, majd a Kawasaki ZX-12 R Ninja és a CBR-nek erősödnie kellett volna, hogy versenyben maradhasson a vetélytársakkal. Azonban nem ez történt. A Honda elsősorban a motor kezelhetőségére, irányíthatóságára fektette a hangsúlyt. Ahhoz, hogy a szupersport kategóriába soroljuk a CBR-t, már nem olyan erős. Viszont az üléspozíciója rendkívül kényelmes, rugózási komfortja barátságos, szélvédelme páratlan. Ezen tulajdonságok révén akár túramotor kategóriába is sorolhatnánk, de annak már túlságosan erős.
|
|
Ahogy elindulunk a motorral, egyből feledteti velünk több, mint kétmázsás súlyát. A kuplung megfelelően kemény, majdnem puhának is mondható. A váltókarhoz épphogy hozzá kell érni, a fokozatok azonnal halk kattanással beugranak a helyükre. A motor rendkívül finoman, csendesen jár. Teljesítményét már alacsony fordulaton is kellőképpen leadja. Összességében a CBR működése tükrözi a hamisíthatatlan Honda tulajdonságokat. Finom járású motor, pontos precíz váltó. A fékei is kiválóan végzik dolgukat. A CBR-en az úgynevezett CBS rendszert alkalmazzák, ami annyit jelent, hogy kombinált fékrendszere van. Az első fékkar működésbe hozza a hátsó féket is, ill. a hátsó fék taposására működésbe jön az első fék is. A fékerő pontosan adagolható, a fékhatás pedig kiváló.
|
|
Véleményem szerint a CBR egy olyan szupersport motor, amit úgy terveztek, hogy tartós, megbízható legyen jó sok lóerővel. Az 1137 cm3-s blokkból annyi lóerő van előcsalogatva amennyi még nem megy a motor élettartama rovására, teljesítményét fokozatosan adja le. Nem rángat, nem ugrik meg. Gyorsításhoz nem feltétlenül kell visszaváltani, mert már alulról is érezhetően elindul az XX.
Elegendő hely van a motoron a túradobozoknak. Hátsó teleszkópja több fokozatban állítható, így plusz súllyal sem változik a motor irányíthatósága.
Fogyasztása nagyon kedvező. Ha kényelmes, nyugodt tempóban motorozunk vele akkor 6 l/100 km körül alakul a fogyasztás, de, ha kihasználjuk a felső fordulatszám tartományt is akkor se fog a motor 9 l/100 km-nél többet fogyasztani.
Igazából a CBR-t bármilyen szemszögből is vizsgáljuk, nem nyújt semmi kimagaslót, de pont ez az ami nagyszerűvé teszi ezt a motort. Nagyon jól kihasználható, sokoldalú motor az XX. Majdnem olyan alkalmas hosszú túrákra, mint egy ST 1100 Pan European, de közben majdnem olyan gyors, mint a CBR 1000 RR Fireblade.
Motortípus: Vízhűtésű, négyhengeres
négyütemű soros, szabályozott katalizátorral
Hengerűrtartalom: 1137 cm3
Furat x löket: 79 x 58 mm
Kompresszióviszony: 11:1
Keverékképzés: PGM-FI befecskendezés
Teljesítmény: 121 kW (164 Le), 9500 ford/perc
Forgatónyomaték: 119 Nm, 7250 ford/perc
Gyújtás: tranzisztoros
Indítás: elektromos
Erőátvitel:
Sebességváltó: 6 sebességes
Szekunder hajtás: Lánc
Váz és futómű:
Első felfüggesztés: Ø 43 mm teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Pro-Link lengővilla,
központi rugóstag
Első fék: Ø 310 mm dupla tárcsafék,
háromdugattyús féknyereg, Dual-CBS
Hátsó fék: Ø 256 mm tárcsafék,
háromdugattyús féknyereg, Dual-CBS
Első kerék: 17 x MT3.50
Hátsó kerék: 17 x MT5.50
Első gumi: 120/70 ZR17 (58W)
Hátsó gumi: 180/55 ZR17 (73W)
Méretek és tömeg
H x Sz x M: 2160 x 720 x 1200 mm
Tengelytáv: 1490 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Szabadmagasság: 130 mm
Saját tömeg: 223 kg
Üzemanyagtank: 23 l