Az első felső osztályba tartozó CBR bemutatása 20 évvel ezelőtt 1991-ben történt az olaszországi Eicma kiállításon. Azóta eltelt idő elég volt ahhoz, hogy a Honda mérnökei megtalálják a tökéletes egyensúlyt és kontrolt a felhasználhatóság és teljesítmény között.
Lássuk miben változott az új CBR:
Új design
Új agresszívebb és dinamikusabb megjelenést kölcsönző orr rész került a CBR-re. A légbeömlők szűkebbek lettek és az idom szélére kerültek, míg az ikerlámpa letisztultabb formával agresszívebbé teszi a megjelenést.
|
Agresszívebb fejidommal támad az új Fireblade |
A plexi is ives mivolta helyett élesebb vonalakkal alkot háromszög formát.
Megváltozott felfüggesztés
Teljesen új első és hátsó felfüggesztés, melyet a Showa szállít a Hondának. A Big Piston technológiának köszönhetően jobb csillapítást és jobb tapadást és fokozottabb stabilitást ígér fékezésnél a sajtó anyag.
|
|
Könnyedén állítható nyomó és húzófokozati csillapítást eredményez a Showa Big Piston teleszkópja |
A Big Piston Showa teleszkóp érdekessége, hogy nyomó- és húzófokozati csillapítását a kényelmesen a szár felső részén tudjuk állítani, míg a rugóút a alul állítható csavarral eszközölhető.
Új felniken gurul a CBR1000RR
A korábbi 3 külős helyett 12 külős felnik kerültek az ezres sportgépre. Az alumínium felnik jobb kezelhetőséget garantálnak.
Új műszeregység
Köridőmérővel, fokozatkijelzővel és 4 módban változtatható fordulatszámmérővel egészült ki az új LCD panel.