Az egész robogó legszembetűnőbb egysége a hatalmas variátor-ház, ránézésre úgy hat, mintha kissé túl nagyra szerkesztették volna. Természetesen erről szó sincs, de a közel 50 lóerőt ekkora hajtóművön keresztül lehet a hátsó kerékhez eljuttatni. A kék színű robogó arisztokrata származásához méltóan vendégszerető utasaival. Két felnőtt számára is képes kényelmes ülőhelyet biztosítani kényelmes bőrfoteljeiben, amelyekben hosszabb időt eltöltve sem érezhetjük magunkat kényelmetlenül.
|
|
Akár hosszabb túrákra is elindulhatunk a géppel, mivel minden adottsága megvan hozzá, hogy remekül szórakoztasson bennünket. A városok hercege akkor sem jön zavarba, ha a két várost összekötő autópálya felé vesszük az útirányt. 150-es végsebességével ott is kitűnően megállja a helyét. 150? Ott már komoly szélnyomás is nehezedik a vezető felsőtestére! Ám nem az Xciting esetében. Itt hatalmas szélvédőelem tereli el a levegőt a pilóta mellkasáról és fejéről.
|
|
Látni és látszani. A nagy Kymco mindkét feltételnek tökéletesen eleget tesz. Erős halogénizzóval szerelt fényszórója messzire bevilágítja az úttestet. Ha utunk során ránk sötétedik, akkor is biztonsággal haladhatunk tovább. A legtöbb robogó praktikus tárolórekeszeibe tudja fogadni gazdája kisebb-nagyobb dolgait. Azt gondoltam, ez egy 500-as robogó, biztos annyi helyet találok az ülése alatt, hogy két integrál-sisak is bőven belefér. Tévedtem, nem fér bele, de felszerelték egy nagyon hasznos kis mobiltelefon-tartóval, és 12 V-os csatlakozóval, így akár menet közben is tölthetjük lemerült készülékünket.
Jó szolgálatot tesz a beépített csomagtér-világítás, ha sötétben próbálunk kiigazodni csomagtartónk tartalmán. Az ülés első részén is elhelyezésre került egy ötletes kis rekesz. Ennek a megoldásnak két roppant nagy előnye is van. Az egyik, hogy megspóroltak vagy négy maréknyi szivacsot a kárpitozás alól, másik, hogy a kézreeső, kulcs-csal zárható mélyedésbe hasznos holmikat rejthetünk. Ha még ez sem lenne elég rekeszmániánknak, még egyet találunk a kormány alatt a bal térdünk előtti résznél.
|
|
A gépet kipróbáló motorosok egyöntetűen állítják, hogy az Xciting, méreteihez viszonyítva meglepően könnyen vezethető. Minek köszönhető ez a jó tulajdonsága? Tervezői igyekeztek a kiegészítő alkatrészeket minél mélyebbre szerelni. Ezáltal a gép súlypontja meglehetősen mélyre került. A 200 kilogramm súlyú robogót lényegesen könnyebbnek érezzük. Kormányát feltűnően nagy szögben lehet elfordítani, ez szűk fordulókört, és jó manőverezési képességeket eredményez. 15 colos első kereke könnyedén gördül át az útburkolati hibákon, biztonságos haladást tesz lehetővé az egyre romló burkolatú városi utakon. Az első kerék megbízható kapcsolatát az úttesttel hagyományos teleszkópvilla biztosítja.
|
|
Az esetenként két személlyel és csomagokkal is megterhelt gépet jól lassítják az első kerékre szerelt dupla féktárcsák. Menet közben a nagymotorokat idéző kerek órákból felépített műszeregységen olvashatjuk az adatokat. A sebességmérő és fordulatszámmérő mellett a kombinált benzinszint valamint vízhőfok-jelző műszereket is megtalálhatjuk. Nagyon jó szolgálatot tesz az aktuális olajcserére figyelmeztető jelzőlámpa. A Kymco közép és oldalszenderrel is felszerelte a járművet, így mindig az épp megfelelőt választhatjuk parkoláskor.
Az Xciting lendületes vonalaival, tiszta formáival egy szempillantás alatt rabul ejti az őt szemrevételező emberek szívét, feltéve, ha érzékenyek a robogók által nyújtott esztétikai élményekre. Tágas helykínálata, erős motorja, vonzó vételára miatt ez a robogó kimondottan jó ár/érték aránnyal rendelkezik.