A Classic blokkjának újratervezésekor a keverékképzés terén szakítottak a hagyományokkal. A benzin-levegő elegy előállítását befecskendező-rendszerre bízták. A berendezés nevének kezdőbetűit a gép nevébe is belefoglalták, így utalva a modernizált kivitelre. A blokkban megváltozott a dugattyúk alakja, és a tömegük is csökkent valamelyest. A vezérműtengelyek bütyökprofilját is megváltoztatták a jobb teljesítmény érdekében. A módosítások hatására erősebb, nyomatékosabb lett a gép.
A jobb hatásfokú kenés érdekében átdolgozták a motor olajszivattyúját és az olajozó csatornákat. A kardán hajtás súlya csökkent, emellett nőtt a mechanikai szilárdsága, várható élettartama. A léghűtéses kétszelepes blokk 48 lóerőt mozgósít viszonylag alacsony 6800-as percenkénti fordulaton. A maximális forgatónyomatéka 55 Nm, amely már 3600-as fordulatszámon rendelkezésre áll. Az ötfokozatú váltómű kardántengely közbeiktatásával közvetíti a motorerőt a hajtott kerékhez.
Az első futóműben 40 mm belső átmérőjű Marzocchi hidro-pneomatikus villák dolgoznak. A hátsó rész lengéscsillapítását, hagyományos módon két gáztöltésű rugóstagra bízták. A krómozott rugókkal szerelt alkatrészek lágyan illeszkednek a gép vonalába. Menetközben, minden kiderül, akkor számot ad képességeiről a technika.
A Nevada nagyon könnyen vezethető motorkerékpár! Jól eltalált súlypontja, villaszöge, kézre álló kormánya kimondottan kényelmessé, kezessé teszi a vasat. A keresztben beépített V2-es motorblokk alapjáraton finoman rezegteti a motort. Egy csavarintás a gáz markolaton és bringa alig érezhetően de jobbra billen lábaink között, bár ezt alig észrevehetően műveli. Menet közben gázadáskor szinte semmit nem érezni a főtengely billentő hatásából, egyáltalán nem zavaró. A teszt előtt azt gondoltam, hogy a kardánhajtás miatt darabos lesz a hajtáslánc munkája. Tévedtem, a kardánreakciók minimálisak terhelés váltáskor. Gyorsításkor, vagy motorfék üzemben sem adja annak jelét a motor, hogy a hátsó kereket nem lánc hajtja.
A sebességváltó nagyon finoman működik, mind az öt fokozat könnyedén csúszik a helyére. Tavaj nyári szaladgálós motorom egy XJ 650 paripa volt szintén kardános. Ott nagyobb hintázást tapasztaltam mint a Nevadánál. A gép műszerfala a jól bevált klasszikus formákból építkezik. Balra a sötét számlapos sebességmérőt, jobbra fordulatszámmérőt kísérhetjük figyelemmel menetközben. A kerekek mérete is cirkálós hatásra hajaz, elől 18-as, hátul 16-os drótküllős felniket találunk a Nevada alatt.
|
|
A gép lassításáról elől 320 mm-es dupla tárcsafék gondoskodik, amelyet egy négydugós Brembó féknyereggel kombináltak. Hátul 260-as tárcsa alakítja hővé a motorkerékpár mozgási energiáját. A fékek jól megbírkóznak a szárazon 185 kilós gép tömegével, amely kategóriájában kimondottan könnyűnek mondható. A 760 mm-es ülésmagasság a kisebb termetű vezetők számára is biztosítja a telitalpas talajkapcsolatot, hölgyeknek emiatt kifejezetten ajánlható ez a típus. Magasabbra nőtt motorosoknak sem kell a gépen kuporogniuk, de 188 cm feletti egyéneknek, inkább az 1100-as verziót ajánlanám, amely California néven fut, hiszen az némiképp tágasabb helykínálattal rendelkezik.
Dicséretes a Guzzi cég azon törekvése, hogy az igazi értékek és a jól bevált megoldások megtartása mellett modernizálja motorjait. Az új befecskendező rendszerrel a motor károsanyag kibocsátása annyira lecsökkent, hogy teljesíti az Euro 3-as normákat. Nálunk a pár éve tartó motorvásárlási hullámban kissé mellőzötté vált ez a márka, pedig igazán megbízható, hosszú ideig szolgáló gépek kerülnek ki a már 1912-től működő gyárból. Ha alkalmad van rá, próbálj ki egy Guzzit érezz rá az ízére!
Motor: 90o V elrendezés, 4 ütemű léghűtéses Hengerűrtartalom: 744 cm3 Furat és löket: 80 x 74 mm Sűrítési arány: 9,6 : 1 Max. teljesítmény: 48,25 LE/6800 ford. Max. nyomaték: 54,7 Nm/ 3600 ford . Üzemanyagrendszer. 2db Weber-Marelli befecskendező Gyújtás: Magneti Mareli digitális Váltómű: Sebességváltó: 5 sebességes Olajozás: olajszivattyús Kuplung: egytárcsás száraz Futómű: Váz: szétszerelhető dupla csőváz, erősített acélból Tengelytáv: 1467 mm Első villa dőlésszög: 27,5o Első felfüggesztés: Marzocchi teleszkópok 40 mm belsőcső átmérővel Hátsó felfüggesztés: lengőkarok, könnyített öntött alumíniumból, 2 rezgéscsillapító teleszkóppal Első fék: egytárcsás, úszóágyazású, 320mm-es tárcsa, 4 dugattyús fékkel Hátsó fék: egytárcsás,260 mm-es tárcsa, 2 dugattyús fékkel Kerekek: fűzött küllős, krómozott acélkerekek első felni 2,50x18, hátsó felni 3,50x16 Gumik: első 100/90 V18, hátsó 130/90 V16 Méretek: Hosszúság: 2.166 mm Szélesség: 826 mm Magasság: 1.068 mm Ülés magasság: 767 mm Has magasság: 209 mm Kormány magasság: 1.130 mm Száraz súly: 184 kg Tank: 14 liter, tartalék: 4 liter