A Piaggio konszern mindent megtesz, hogy ezek a sikerek a továbbiakban is megmaradjanak, ezért újabb, és újabb modellekkel rukkolnak elő évről-évre. Az új 400-asok bevezetésének egyik oka, hogy Olaszországban, a 34 lóerős teljesítménye révén 18 évesek is vezethessék a 250-esnél nagyobb robogót, és a biztosítási díjak tekintetében is jóval kedvezőbbek ebben a 400-as kategóriában, mint az 500-asok esetében.
|
|
Külsőre nekem személy szerint jobban tetszik a 250-es, mint az 500-as modell, ezért is örültem, hogy a 400-as a 250-es Beverly ruháját viseli. A klasszikus külsőt több helyen gömbölyded vonalak követik. A gömbölyded vonalakat feltűnő króm díszítő elemek ékesítik. Az 500-as modelltől eltérően az első idomban elhelyezett bumeráng alakú lámpatest nagyon jól mutat, főleg, hogy a lámpatestbe integráltan helyezték el az irányjelzőket. A tükrök is krómozott lekerekített négyzet alakúak, jól illeszkednek a klasszikus formához.
|
|
A klasszikus jegyek a műszerfalhoz érve is fel-fel tűnnek. A műszerfal két, kör alakú műszeregységet foglal magában, az egyikben a km. óra és km. számláló található. Sajnos, napi km. számláló nincs a műszeregységen. A másik körben olajszint, benzinszint és hat visszajelző LED foglal helyet. Egy kicsit talán megtöri a klasszikus kialakítást a műszerfal felső részén található digitális óra, de a kis botlást megbocsáthatjuk a Piaggio mérnökeinek.
Erőforrás, futómű, fékek
Az új tag a 250-es fürgeségét, és az 500-as alkatrészeinek megbízhatóságát viseli magán. A 250-essel szinte megegyező karosszériát a Master névre keresztelt 34 lóerős blokk repíti. Az új, vízhűtéses, 4 szelepes, benzinbefecskendezéses blokk a 185 kg-os robogót könnyedén mozgatja. Maximális sebessége 155 km/óra, ami a városi közlekedés mellett bőven elegendő egy-egy hosszabb túra beiktatására is. A futómű hangolására sem lehet panasz. Elől masszív, 41 mm-es átmérőjű hidraulikus teleszkópok dolgoznak, amit hátul előfeszítésében állítható rugóstag egészít ki. A hosszú tengelytávnak, és nagy kerekeknek köszönhetően nagy sebesség esetén is stabil marad a Beverly.
|
|
|
|
A feszes futóműnek köszönhetően a gyorsabb kanyarokat is könnyedén bevállalhatjuk a Beverly nyergében. Ha már a bevállalásról beszélünk, nem árt a fékekről is beszélni. Elől Brembo 260 mm-es és a hátul 240 mm-es tárcsafék jól kiegészíti egymást. Kitűnően végzik dolgukat, még intenzívebb fékezéskor, első és hátsó fék együtt használatakor is teljesen megállják a helyüket. Kényelem A Beverlyt szemlélve első ránézésre hatalmas lépcsős elrendezésű nyerget láthatunk, amire ráülve nem lehet panaszunk. A lépcsőzetes ülésnek köszönhetően megtámasztja a vezető derekát, ezáltal hosszabb távon is kényelmes az utazás.
|
|
Ezenkívül hosszabb út során a kényelmünket szolgálja a viszonylag nagy lábtér. Az utasnak sem kell összekucorodnia a Beverly ülésén, lábtartója a vezető lábterének folytatásaként helyezkedik el az oldalidomon. Az utas biztonságérzetét a csomagtartó két oldalán kialakított kapaszkodó növeli.
Pakolás
Egy ekkora robogónál az ember elvárja, hogy sisakját és holmiját könnyedén elhelyezhesse az ülés alatt található raktérbe. Sajnos, az ülést felnyitva viszonylag kis hely tárul elénk, személy szerint nem sikerült zárt sisakomat elrejteni az ülés alá, itt inkább csak két nyitott sisak fér el. A helyhiányt kárpótolhatja a rakodótér, mely egy szivargyújtót és világítást is rejt magában. Az ülés mögött csomagtartót találhatunk és természetesen extraként hátsó dobozt is szerelhetünk a Beverly-re. A frontidomon elhelyezett kesztyűtartó, a manuális ülésnyitó és tanksapka-nyitó mellett egy-egy kisebb rekeszt foglal magába, ahová egy-két személyes holmit bepakolhatunk jól zárhatóan.
Praktikum
Ha jobban szemügyre vesszük a Beverly-t sok apró, azonban annál inkább hasznos dolgot fedezhetünk fel rajta. Ilyen például a lábtartó alján elhelyezett lopásgátló fül, ami által egy lánc segítségével könnyedén odarögzíthetjük robogónkat. Az új modellen a hátsó kapaszkodón egy zárható sisakrögzítőt is találunk, ami a már említett kisebb rakodóhely miatt jól jöhet.
|
Vajon miért nem fér el benne a zárt sisak? Megvan 14-es hátsó kerékméret és az erőforrás csökkenti a lehetséges tárolókapacítást |
A formás idomon a hátsó ülésrész alatt és a fejidom oldalán is találhatunk bukógomba funkcióját ellátó fekete műanyag védőpajzsokat, amik esés következtében megvédik a fényezett idomrészt és egy esetleges esést a könnyedén cserélhető és nem túl drága pajzsok miatt olcsóbban megúszhatunk. Mindent összevetve elégedett voltam az új Beverly-vel. Nagy kerekei révén városban és városon kívül is stabil, biztonságos, motorszerű robogó, aminek fogyasztása is kedvező, 4-4,5 liter körül alakult.
Piaggio Beverly 400 |
Motor
|
1 henger, 4 ütem, vízhűtéses
|
Lökettérfogat
|
400 cm3
|
Teljesítmény
|
34 LE/ 25 kW 7500 ford./perc
|
Max. nyomaték
|
37,6 Nm 5500 ford./perc
|
Első futómű
|
41 mm-es hidraulikus teleszkópvilla
|
Hátsó futómű
|
rugóstag állítható előfeszítéssel
|
Fékek
|
elöl kétdugattyús 260 mm-es, hátul egydugattyús 240 mm-es tárcsafék
|
Gumiméret
|
elöl 110/70-16, hátul 150/70-14
|
Ülésmagasság
|
775 mm
|
Üzemanyagtartály
|
13,5 L
|
Méret (hosszúság x magasság)
|
2215/770 mm
|
Száraz tömeg
|
185 kg
|