A kéthengeresek alsóbb fordulatszám tartományban ébredő nyomatékát, és a négyhengeresek erejét ötvöző 1050 cm3-es páratlan hengerszámú motorblokk mindig készségesen veszi a jobb kéz parancsait. A dugattyúk fölötti térbe befecskendező rendszer segítségével jut el a benzin levegő keverék. Kontrolált egykerekezésnél, ami egy vérbeli Streetfighternél teljesen mindennapos tevékenység-nagy segítséget nyújt a tökéletesen viselkedő befecskendező rendszer.
A motor szinte egy porlasztós gép kiszámíthatóságával viselkedik minden egyes gázadásra. Elfogult Triumph rajongók szerint ideális tanuló-kerekező motor. Csak hanyatt ne ess vele! Használd mindig a hátsóféket… Itt nem ér le a motor hátulja, ugyanis az nem nagyon van neki. Magyarul: nem sok segge van a gépnek. Kurta a hátsó ülés, és a kipufogó, aki először látja annak tuti a földön koppan az álla a látványtól. Ilyen merészen kivitelezett befejezése, még egyetlen motornak sem volt a világon. A Speed Triple 2005-ös verziójának bemutatása akkora durranás volt, hogy a lökéshullámok megrengették az egész bolygót. Tulajdonképpen az a Tejút-rendszert is de ezt nagyképőség lenne, leírni ezért most eltekintek tőle.
|
|
Milyen erős a motor? 125 ló ereje mérhető a főtengely végén, 9250-es percenkénti fordulaton, tehát van mivel gépészkedni ha a motor erejét szeretnénk demonstrálni. A power talajra juttatásáról Michelin Pilot hátsógumi gondoskodik. Az épített streetfightereknél kötelező elem a futómű-tuning. Esztétikai és súlycsökkentési okokból régebben nagy népszerűségnek örvendtek, az egykarú hátsókerék vezetési megoldások. Vagy egy gyári VFR kart kapott a motor, vagy egy gépműhelyben készített műremeket csavaroztak alá, az eredmény mindig szép, a jobb oldalon csupasz hátsókerék volt.
A Triumph mérnökei is követik ezt a látványos futómő építési módot. A filigrán küllőkkel készült, polírozott alumínium kerék büszkén feszít a matt fekete lengővilla végén. Az első futóműben 45 mm belsőcső átmérőjő teleszkópvillák dolgoznak. Zokszó nélkül tőrik, ha a gazda első keréken óhajt gurulni bringájával. A kipufogódobok magasan az ülés alatt kerültek elvezetésre, egy esetleges borulásnál kevésbé sérülhetnek, mint a régebbi modell hagyományos módon elhelyezett hangtompítója.
|
|
Ezen a gépen mindent a kezelhetőségnek, de nem a kényelemnek rendeltek alá. Az utas ülés csak jelképes szerepet tölt be. Lányszöktetésre csak akkor használd, ha az utazás végállomása a következő utca végén van, és a tavaszi kátyúzást nem a Rontó Elemér és tettestársai Kft. elnevezésű útépítű cég végezte. Máskülönben a motor nem egy lassú szekér, képes akár 240 kilométert is maga mögött hagyni óránként. A bibi csak annyi hogy szélvédelem hiányában ez eléggé megterheli a felsőtest izmait.
A 150 feletti tempó már inkább fárasztó mint szórakoztató, de ne minek annyira sietni? Tempósan döntögetni egy szerpentinen sokkal nagyobb élvezet, mint a vonal alakú autópályán guvadt szemekkel nézni, mikor jön ki előzni egy nyolcvannal poroszkáló Ford Transit, mikor te dupla annyival érkezel mögötte. Akkor bizony bele kell nyúlni a fékekbe.
A 320-as féktárcsákkal együttmőködő négydugós nyergek, a 2004-es „arcraesős” erősségő fékektől visszafogottabbak, mégis satuként szorítanak, a gyárilag fém fékcsövekkel szerelt fékrendszer jól dolgozik. A motorhoz számos kiegészítő kapható, a hangosabb cső, és hasidom, valamint a szélterelők felszerelése még tovább morcosíthatja az amúgy sem barika természető gépet.
Motor: Folyadékhűtésű, négyütemő, háromhengeres soros motor. Felülfekvő vezérmőtengelyek, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, befecskendező rendszer 46 mm torokátmérővel, katalizátor. Furatxlöket: 79x71,4 mm. Lökettérfogat: 1050 cm3 Sőrítési viszony: 12,0 : 1. Névleges teljesítmény: 125 LE (92 kW) 9250/min-nál. Max. forgatónyomaték: 104 Nm (10,6 kpm) 5000/min-nál. Elektromos rendszer: Generátor: 420 W Akkumulátor: 12V, 12Ah Erőátvitel: többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű. Váz, futómű: alumínium hídváz. Elöl fordított teleszkópvilla 45 mm belsőcső átmérővel. Hátul egykarú alumíniumöntvény lengővilla, központi rugóstag. Elöl 320 mm-es dupla tárcsafék, radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergekkel. Hátul 220 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek. Rugóút elöl, hátul: 120/140 mm Kerékméret elöl, hátul: 3.50x17 / 5.50x17 Abroncsméret elöl, hátul: 120/70 ZR 17/ 180/55 ZR 17 Méretek és tömeg: Tengelytáv: 1429 mm Villaszög: 66,5 fok Utánfutás: 84 mm Ülésmagasság: 840 mm Teletankolt: tömeg 221 kg Benzintank: 18 l