[InfoBike.hu | Motortrader-Szeles]
Felvétel dátuma: 2010.08.01 Triumph, Street Triple
A bombasztikus 675-ös Daytona megjelenésekor sok naked rajongó morfondírozhatott magában, milyen isteni kis gépet lehetne szabni a ruháitól megfosztott, szupersportos, 600-asból. Valószínűleg a gyári tervezőgárdának, és a marketing guruknak is eszébe jutott e kitűnő ötlet. 2007 tavaszán az ausztriai Neukirchen-ben rendezett Triumph találkozón végre lehullott a lepel a Triumph új üdvöskéjéről. Az 1050-es nagytestvértől lényegesen könnyebb és szerényebb teljesítményű 675-ös Street Triple egy szemernyivel sem unalmasabb játékszer, mint a már több generációt megért nagy testvére.
Sőt, bizonyos dolgokban sokkal jobban teljesít annál. Az egész motorkerékpár kialakítására a könnyedség és kompakt felépítés a jellemző. A váz, blokk, és a lengővilla hármasa a 675-ös Daytona-ról származik. Az erőforrás karakterét a naked stílusú géphez igazították. A 125 lóerős csúcsteljesítményre képes blokk itt 106 lóerőt teljesít. A szélesebb használható fordulatszám tartomány érdekében fent feláldoztak néhány pacit azért, hogy a motor szinte minden fordulaton gőzerővel legyen képes tolni. A fenti feladat kitűnően sikerült! Papíron 4000-12000-ig végig 60 Nm felett halad a nyomatékgörbe. Végül az erőre sem lehet panasz, 11 700-as fordulatszámon, 106 ló ereje tekeri a főtengelyt.
A legfontosabb alkatrészek: váz, blokk és a lengővilla a 675-ös Daytonáról származik
Finom kecses kis motor. Ez az első benyomásom, mikor a nyergébe ülök. A rövid, 1395 mm-es tengelytávval rendelkező streetfighteren kimondottan kényelmes üléspozíciót alakítottak ki. A 80 cm-es ülésmagasság, a nem túlzottan széles kormány, valamint a sportosan magasra helyezett lábtartók, optimális helyzetben vannak egymáshoz képest. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akár 160-200 cm-es testmagasságig minden motoros kényelmesen elhelyezkedhet a Street hátán. A tank oldalában, a térdek részére készített mélyedésbe még egy 190 cm-feletti pilóta is képes lábait elhelyezni. Az európai tervezők európai méretű emberek számára készítik motorjaikat…
Indulhat a menet: Gyújtáskulcs elfordít, felbúg a benzinpumpa, indítózás. A háromhengeres blokk a főtengely pár fordulata után rögtön életre kel. Mély, erőteljes hörgő hangon jár, így emelt alapjáraton is – a hidegindítás miatt – érezteti a benne rejlő erőt. Menet közben teljesen lenyűgöz a motor viselkedése. Már 3000-res fordulatszámtól egyenletesen tol, nincsenek érezhető lyukak a nyomatékgörbében. Felváltok, mikor elfogy a motor, és kezdődik minden elölről. Csodát műveltek ezzel a blokkal az angolok.
Hagyományos kerek dupla lámpa kiemeli a hétköznapokból az angol telivért
Először mosolyogva nézegetem a kétdugós aranyszínű féknyergeket. Hol élnek ezek ott a Triumph-nál? Ma már a 125-ös szupermotókon is néhol radiális fékcuccok vannak. Bevallom, tévedtem. A fékek ereje tökéletesen passzol a motorhoz! Jóindulatúan viselkednek, és még egy kezdő számára sem hat ijesztően a működésük. A 308 mm-es tárcsákkal párosítva remekül működnek, jól adagolhatóak. Nemes vérvonalú, európai telivérhez méltóan, a fékrendszerben fémbeszövéses fékcsövekben közlekedik a folyadék. Stopie? Nem gond! Bár a hideg szeptemberi délutánon óvatosan próbálgattam, mégis sikerült is megcsúsztatni párszor az első kereket. Így abba is hagytam a kísérletezést. A Triumph szerint a Street megfelelő lépcsőfok lehet a 125-ös-ről nagyobb motorra váltók számára, ezért fejlesztésénél ügyeltek arra, hogy felhasználóbarát, kezes motort állítsanak elő. A motor naked voltához képest kimondottan nagy szabadmagassággal rendelkezik, ez a Daytonával való rokonságának köszönhető.
Habár a féknyergek nem radiálisan szereltek, de
308 mm-es tárcsával párosulva jól működnek
Hátul egydugattyús 220 mm-es tárcsafék található
Az apró, könnyített kivitelű lábtartók még durván bedöntött helyzetben sem érik el az aszfaltot. A feltankolva 190 kg súlyú motor pille könnyedséggel fordul. Csak egy enyhe tolás a kormányvégen, és a kis Triple úgy fekszik az ívre mintha olvasna vezetője gondolataiban. Kigyorsításkor szelídített orkánszerű üvöltés tör elő a dupla, nyereg alatt elhelyezett kipufogó dobokból. Kevés ilyen izgalmas szólamokat éneklő motorral találkoztam eddig. Még most is feláll a szőr a hátamon a gyönyörűségtől, ha rágondolok. A kipufogórendszer teljes mértékben rozsdamentes acélból készült, biztos lehetsz benne, hogy időtálló darab. A 17,4 literes tank kicsivel több benzin befogadására képes, mint néhány 1000-res motorkerékpár tartálya. Túratempóban hajtva a Triple-t, ez egészen komoly hatótávot biztosít a fehérbe öltöztetet ördögfiókának. Ne ítélj a külső alapján, ez a szende kis motor a gázkar ütközésig fordítása után üvöltve vágtató fenevaddá képes változni. Az utcán minden trükköt megcsinál, hiszen erre teremtették. A Triumph nyomott áron dobja piacra egész Európában, így nálunk is legújabb üdvöskéjét. Ezáltal a vételár sem szabhat gátat annak, hogy minél többen átéljék a kisebbik Triple nyújtotta izgalmakat.
Triumph Street Triple
Motor
Vízhűtésű, négyütemű, háromhengeres soros, hengerenként négy szelep
Lökettérfogat
675 cm3
Furat x löket
74 x 52,3 mm
Kompresszió-viszony
12,7:1
Max. teljesítmény
106 LE (78 kW)
Max. nyomaték
68 Nm (7,0 kpm)
Keverékképzés
hengerenként, 44 mm-es torokátmérőjű befecskendező rendszerrel
Indítás
elektromos önindító
Akkumulátor
12V/7 Ah
Kuplung
olajfürdős, többtárcsás
Kuplung működtetése
mechanikus, bovdenes
Váltó
hatfokozatú
Véghajtás
lánchajtás O gyűrűs láncal
Váz
alumínium öntvény hídváz
Futómű elöl
felfordított teleszkópvilla, 41 mm belsőcső átmérővel
Futómű hátul
a vázhoz himbarendszerrel kapcsolódó központi rugóstag
Fékek
elöl 308 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel