Nem kevesebb, mint három replika modellel ünnepelte a 2004-es Moto GP győzelmét a Yamaha. A feltehetően a Rossi rajongókból álló célközönség két robogó és egy kis sportmotor közül válogathatott. A mai napig is elérhetű replika modell méltán népszerű, nemcsak a fiatalok és a fanatikusok között. Az igazi szupersport stílus a magasszintű technológiát tükröző vízhűtés miatt az Aerox R már évek óta bizonyítottan a Yamaha fejlesztés remeke. Az Aerox R teljesítményre született gyors, könnyű kezelhetősége, a technológiailag élenjáró motor karakterisztikája, az első- és hátsó tárcsafékek által kifejtett rendkívüli fékezőerő miatt. A külső lenyűgöző, az egyenesen a versenypályákról érkező dizájn ötvözi a repülőgépgyártásban is használatos üzemanyagsapkát, mely szinte vonzza a tekintetet. Az Aerox R egy praktikus robogó, sisaktartója és nagy ülése révén. A Yamaha Aerox replika Rossi győzelmeit hirdeti óriási 46-os rajtszámokkal, és az olasz világbajnok versenymotorjának színeivel, beleértve a szponzorok feltüntetését is. Külön esztétikai csemege, hogy még a felnin is feltüntették Rossi nevét és rajtszámát.
|
|
Egy ilyen robogó tulajdonosának lenni kettős gyönyör. Azonkívül hogy nagyszerű és strapabíró közlekedési eszköz, komoly esztétikai élményt nyújt az utakon. (Tulajdonképpen vitrinben is el tudnám képzelni, annyira szép.)
A kötelező bejáratás után kivett fojtásoknak köszönhetően – a motor teljesítménye és sebessége optimálisra nőtt. Ennek ellenére fogyasztása a teszt ideje alatt, semmilyen körülmények között nem haladta meg a két litert, pedig mentünk vele a Bükk erdei útjain le, s föl.
Hogy milyen vele motorozni, azt az Aerox évek óta tartó szárnyalása bizonyítja. Alapműnek, úgymond etalonnak számít a maga kategóriájában. Nagyszerű megjelenése, a tökéletes fékek, elnyúzhatatlan motorja – magáért beszélnek. Nehéz kritikát mondani róla, egyszerűbb ráülni és menni vele.
Szerintem eddig minden vásárlóját meggyőzte: jó volt a választás.