tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Lehet-e praktikus robogó 250 cm3 felett?




Yamaha X-Max 400 bemutató
[InfoBike.hu | Pale-Infobike] Felvétel dátuma: 2013.04.26
Yamaha, X-Max 400, bemutató, robogó


A Yamaha exkluzív sportos robogói mellé egy nagyobb, erőssebb 400 cm3-is blokkal szerelt változat érkezik. Vajon tényleg van igény egy sportos 400-asra vagy csak a Majesty család lecserélésének záróakkordját láthatjuk?

Az X-Max új irányvonalat és új stílust képvisel a robogózás terén a Yamaha kinálatában. 2010-től kezdve már nem csak a maxi kategóriában taláhatunk igényes és sportos robogót, a 125-ös és 250-es géposztályban is elérhető lett a komfortos, azonban sporots jegyekkel rendelkező kétkerekű. Ha azonban ez nem lenne elég, akkor a 400-as katgóriában is megtalálhatjuk társunkat az új X-Max 400-as révén 2013-tól,. Az új modell érkezésével teljes modellpalettát kínál a hangvillás gyártó, ha bőven 3 millió alatt keresgélünk sporots robogót. 

A Yamaha az X-Max 2005-ben jelent meg sportos jegyekkel felvértezett robogójával, amivel a negyedliteres robogók elé állított mércét.  Még csak negyedliteres blokkal szerelt változat menettulajdonságai nagyon kedvezők voltak, ugyanakkor  küllemében nem igazán vette fel a verseny az olasz gyártók robogóival. A megbízható blokk mellett egyszerű külső, túlságosan hagyományos műszerfal és kevésbé prémium kategóriás stílus jellemezte 2010-ig, mikor nagy ráncvelvarrás új dimenziókba emelte az X-Maxot.

Kiforrott koncepció jellemzi az új X-Maxot

 

2010-től kezdve a közép katgóriában 125-ös és 250-es változatával egy sportos külsejű, minden igényt kielégítő motoros dinamikával megáldott robogót hoztak létre a Yamaha tervezői, ami a sportos menettulajdonságok mellett nagyon szép kialakításasl és prémium kategóriás megoldásokkal igyekezett a vásárlók szívébe zárni magát. A 250-es blokk a 180 kg-os tömeget könnyedén mozgatta .Az elől 15-ös, míg hátul 14 kerekek a magyar utakon is megfelelő stabilítást és biztonságot nyújtottak. 

 

 

Így 2010-től kezdve nem csak a maxi robogók királya címet bitorolhatja a T-Max-szal, de a középkategóriában is bebizonyította, hogy van helye a jelenlegi szereplők között. Az új modell a 250-es kategória és 530 cm3-is T-Max közötti űrt tőlti be, igaz ielenleg még a Yamahának kínálatában szerepel a Majesty utolsó mohikánja a 400-as modellje.

 

Ugyanakkor véleményem szerint az X-Max vevőkörének nagyrésze a nagymotorokról átszokott robogósok, akik főként a praktikus és egyben sportos, mindennapi közlekedésre is alkalmas robogókat keresik, akiknek pénztárcától függően T-Max vagy az új X-Max lehet a befutó, másrészt nem tartom valószínűnek, hogy sokáig látjuk még a Majesty 2009-ben debütált 400-asát a hangvillások kínálatában.

 

A sajtóanyag szerint agilis és prémium minőségű kétkerekű a megnövekedett lőerőknek hála 150 km/h-s sebességre is képes. A 31,5 lőerő pontosan11,5 lóerővel több, mint a 250-es változtaté. A növekedés 57,5%!

A robogó súlya ehhez képest 180 kg-ról 211 kg-ra növekedett. Így elmondhatjuk, hogy a száraz adatok alapján jóval nyomatékosabb X-Max-ot kapunk. A nagyobb blokk kompromisszumokat kívánt a nehezebb súly és nagyobb blokkméret miatt, így hátul a 250-es 14 colos felni helyett csak 13 colos felni került.

 

 

A design

 

A robogóknál számít leginkább a külső, amire a hangvillások is már régen rájöttek, így az X-Max esetében is mindent megtettek, hogy ne csak egy 150-vel nagyobb blokk szerepeljen az új robogót beharangozó cikkekben, hanem mindenki beszámolhasson, hogy a 400-as X-Max még sportosabb külsővel áldották meg.

A 250-es faridomot teljesen átdolgozták, LED-es izokkat kapott

Az első idomrészen még hangsúlyosabb lett az iker lámpatest, amin manapság divatos LED-es helyzetjelzők kaptak helyet. A hátsó idomrész is sportosabb lett, a korábbi változat hátsó idomrésze nem sokban változott a 2005-ös változathoz képest, de az új modellnél sportmorokra jellemző háromszögbe szükülő idomrész fogad minket természtesen itt is LED biztosítja a megvilágítást.

Műszeregység jól látható és a design nagyon eltalált

A műszerfal kép alapján megeggyezik a 250-es változatával, ami nagyon jól sikerült, jól látható, sötétben sportos hangsúlyú piros megvilágításban pompázik. A kormány befedő műanyag burkolat szebb lett a korábbinál is. A külsőre elmondható, hogy az X-Maxon egy nagyon jól átgondolt, minden egyes porcikáján sugárzik belőle a sportosság és a minőség. Látszik, hogy egy 2005-ben elkezdett koncepció mostanra ért igazán célba, így nehéz lesz olyan elemet találni, amibe beleköthetnénk.

Deréktámasz került a vezető kényelmére

 

Ülés

 

Az ülés is átalakult a 250-es modellhez képest. A vezető háttámaszt kapott és az ülésen aluminium X-max jel is diszíti azt. Az ülés alatti tároló kapacítás hatalmas, két zárt sisak elfér benne. Pénztárcánknak a műszerfal alatti zárható egy nagy rekesz helyett most kettő kisebbet találunk, amiből csak az egyik zárható.

Morcos első idom hangsúlyozza a sportosságot

 

A legnagyobb X-Max május végén érkezik hozzánk, ára 1.748.000 forint lesz.


 
Technikai adatok
Első fék Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 267 mm
Első kerékméret 120/70-15
Hátsó fék Hidraulikus tárcsafék, Ø 267 mm
Hátsó kerékméret 150/70-13
Hengerűrtartalom 395cc
Lóerő 31.5 LE @ 7 500 rpm
Üzemanyag tartály 14 l
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.