Blokk:
Az SOHC vezérlésű négyszelepes hengerfej csatornáit a lehető legoptimálisabb módon alakították ki, a jó gázáramlás érdekében. A motor nagyméretű Airbox-on keresztül szívja be az égéshez szükséges levegőt. A keverékképzést befecskendező-rendszerre bízták. A rövidlöketű blokk kimondottan pörgős hajlamú. A négyszelepes kialakítás a fejlett benzin-befecskendezés, és a „szabad áramlású” kipufogórendszer aránylag nagy csúcsteljesítményhez segíti az erőforrást. A motor ereje hatsebességes váltón keresztül jut el a lánccal hajtott hátsó kerékhez. A szűken fokozott sebességváltó jó gyorsuláshoz, és viszonylag nagy végsebességhez segíti az YZF-R-t.
Váz:
A Yamaha által kiadott sajtóanyag csak egyszerűen „full-sized”-ként nevezi a vázat. Ezzel a központi teherviselő elem nagy méretére szeretnének utalni. Az acélból készült deltabox váz valóban szép méretesre sikerült. A hozzá kialakított áramvonal-idomokkal sokkal nagyobb hengerűrtartalmú motort sejtet. Ezt a hatást tovább erősíti az R szériát utánzó agresszív megjelenésű fejidom. A rövid, 1353 mm-es tengelytáv a könnyű súllyal párosulva bámulatos agilitást és könnyű kezelhetőséget ígér.
Futómű:
Elöl a 33 mm-es belső cső átmérőjű „sima futású” első villa 130 mm-es rugóúttal dolgozik. Hátul alumínium lengőkar felel a kerék pontos vezetésére. A rendszer kialakításánál nagy figyelmet szenteltek a rugózatlan tömeg minimalizálására.
Fékek:
Az első féktárcsa 292 mm átmérőjű. Hátul szintén tárcsafék dolgozik, de ott 230 mm az átmérő. A féktárcsákat könnyített alumínium-ötvözet kerekekre szerelték. Az abroncsok szélessége korántsem hivalkodó. Elöl 100/80-17, hátul 130/70-17 gumikon gurul az YZF-R. A motorhoz számos extra kiegészítő is rendelhető, úgymint dupla buborékos plexi, üléshuzat, karbon kiegészítők. Az YZF-R 125 az alábbi színekben rendelhető: kék, fehér, sárga, valamint éj-fekete.
Összességében elmondható, hogy az új fiataloknak szánt sportmotor egy új kezdet elejét mutatja, melyben 2 ütemű helyett 4 ütemű gépek nyergébe bonthatják szárnyaikat az ifjú titánok.
Yamaha YZF-R 125 Műszaki adatok
|
Motor |
folyadékhűtésű, négyütemű,négyszelepes, egyhengeres SOHC |
Hengerűrtartalom |
124,66 cm3 |
Furat x löket |
52 x 58,6 mm |
Sűrítési arány |
11,2 : 1 |
Max. teljesítmény |
15 LE, 9000 ford./perc |
Max. forgatónyomaték |
12,24 Nm, 8000 ford./perc |
Keverékképzés |
befecskendező-rendszerrel |
Gyújtás |
digitális TCI |
Indítás |
önindító |
Sebességváltó |
6 fokozatú |
Váz |
acél, deltabox |
Felfüggesztés elöl |
33 mm-es átmérőjű teleszkópvilla |
Felfüggesztés hátul |
alumínium lengővilla, központi rugóstag |
Első fék |
292 mm-es szimpla tárcsafék |
Hátsó fék |
230 mm-es tárcsa |
Első gumi |
100/80-17 M/C |
Hátsó gumi |
130/70-17 M/C |
Hosszúság |
2,015 mm |
Tengelytáv |
1,355 mm |
Szárazsúly |
126,5 kg |
Tank |
13,8 L |