tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Itt az új Yamaha MT-09 2021!




[InfoBike.hu | infobike] Felvétel dátuma: 2021.02.09
Yamaha, MT-09, 2021


2021-re remélhetőleg nemcsak a pandémiás időszakot tudhatjuk majd magunk mögött, de nyárra remélhetőleg a motoros újdonságokat is megtalálhatjuk a motorkereskedéseiben. Nem lesz ez másképp a Yamaha háza táján sem, egyik siker modelljüket a Yamaha MT-09-et újították meg a 2021-es modell évre. Nézzük, miben változott az új MT.

 

A korábbi modellek is megmutatták Japán sötét oldalát. Az MT modellcsalád 2013-as frissítésével egy merőben más, a korábbi modellekhez képest  nem főként a külső, hanem az élmény és a praktikum került előtérbe. Az első MT-09 megjelenésekor egy nagyon könnyen irányítható, karakterisztikájában a soros négy hengeres erőforrásokhoz képest merőben más 3 hengeres aggregát került, ami jóval izgalmasabb menettulajdonságokkal bír, míg a korábbi megszokott négyhengeres társaik. Jól mutatja, hogy igazi sikersztori volt.

Yamaha MT-09 1. generáció 2014  Yamaha MT-09 2. generáció 2018 Yamaha MT-09 3. generáció 2021

 

 

Az eltelt időszak alatt a 2018-as második generációs modell már a külcsínre is jóval többet fordított.

2021-re kisebb súllyal, nagyobb teljesítménnyel és fokozott műszaki tulajdonságokkal rendelkezik az új hyper naked. 847 cm3-is erőforrás 889 cm3-re hízott. Euro 5-ös normákat teljesíti. Nagyobb teljesítményt és nyomatékot ígér az új aggregát. Számszerűen 93 Nm, amit már 7000 perc / fordulatszámon a pilóta rendelkezésére bocsát.

 

Az új blokk mellé új üzemanyagbefecskendezőt kapott, ami jelentős hatékonyságjavulást mértek a Yamaha mérnökei, állításuk szerint 9%-kal hatékonyabban használja fel a bejuttatott üzemanyagot. Illetve megjelent a APSG ride-by-wire gázhelyzet érzékelő, amit kiegészíti a Yamaha chipvezérelt fojtószelepet (YCC-T). Korábban ezek az egységek a Yamaha YZF-R1 és R1M modelleken voltak elérhetőek.

Az alábbi videón bemutatja a Yamaha a legfőbb újdonságokat:

A fenti technikai csemegéken túl új szívó és kipufogórendszert is kapott, amik 1400 grammal könnyebbek, mint elődje. Összességében 189 kg -os súlyával 4 kg-mal könnyebb lett a 2. generációs modellhez képeset.

 

 

Az MT-09  új IMU-val rendelkezik, ami az ABS-t és kipörgésgátlót tudja jobban kiszolgálni, figyelve a motor dölésszögét, gázreakciót és egyéb tényezőket. Nagyon fontos újítás még a modellen, hogy gyorsváltót kapott, így felfelé tengelykapcsoló nélkül is tudunk sebességi fokozatok között váltani illetve visszaváltás is gördülékeny.

 

 

Külsőt tekintve talán a 2020-ban megjelent MT-03 jellemző tűnek fel a nagyobb testvéren is. Első lámpa két helyzetjelző csíkja fogja közre a központi lámpatestet, ami jól néz ki és remélhetőleg elengedő fényt is biztosít. A többi idomrész hűen a naked stílushoz mondhatni teljesen csupasz a tank körül találhatunk diszítő idomrészt illetve a hátsó traktus is letisztult formával várja a leendő tulajdonosát.

 

 

A korábbi vázat szintén lecserélték, öntött alumínium dDeltabox vázat kapott, amit új CF (Controlled Filling) technológiával készítettek annak érdekében, hogy könnyű és ezek mellett meglehetősen erős vázat hozzanak létre. A motor súlycsökkenéséhez nagymértékben járul hozzá az új váz, bölcső és lengőkar kisebb súlya, összességében 2,3 kg-mal könnyebb elődjénél.

 

 

 

 

Főbb műszaki jellemzők

  • Új, 889 cm3-es soros, 3 hengeres, 4 szelepes, folyadékhűtéses EU5-ös DOHC motor
  • Nagyobb teljesítmény minden motorfordulatszámon
  • A maximális nyomaték 7%-os megnövelése alacsonyabb fordulatszámon
  • A maximális teljesítmény 4 LE-s megnövelése
  • Új, 2,3 kg-mal könnyebb CF öntött alumínium Deltabox váz
  • Alacsonyabb, 189 kg-os feltöltött tömeg – 4 kg-os csökkenés; a legkönnyebb motor a 900 cm3-es naked kategóriában
  • Rövidebb tengelytáv a dinamikusabb kezelhetőség érdekében
  • Új, könnyű, alumínium lengőkar
  • Csupasz és gyönyörű, új generációs „burkolat nélküli” MT stílus
  • Prémium minőségű, Crystal Graphite vázszerkezet
  • Teljes LED-világítás, Y alakú márkavédjegy forma elöl és hátul
  • Új gyorsváltó rendszer, fel- és visszaváltási funkcióval
  • Átdolgozott A&S tengelykapcsoló
  • Új, könnyű és kompakt 6 tengelyes IMU
  • Dőlésre érzékeny motoros segédeszközök: TCS, SCS és LIFt, három beavatkozási móddal
  • ABS és fékvezérlési (BC) rendszer
  • D-MODE kapcsolható motorüzemmódok
  • Új ultrakönnyű, préskovácsolt 17 hüvelykes, 10 küllős kerekek
  • Nagyobb, 180/70-17-es hátsó és 120/70-17-es első gumiabroncs
  • Teljes mértékben állítható KYB® 41 mm-es USD villa, átdolgozott beállításokkal
  • Állítható KYB® hátsó lengéscsillapító, átdolgozott beállításokkal
  • Színes, 3,5 hüvelykes TFT-műszerek kormánykapcsolóval
  • Radiális első főfékhenger, 298 mm-es dupla első féktárcsák

 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 889 cm3
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2021 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.