A motor mostani tulajdonosa egy sportmotor letétele után döntött úgy, hogy hozzálát a lehetetlen feladat véghezviteléhez, nekilát egy Yamaha Majesty és egy Kymco Grand Dink átalakításához.
A robogók tuningolása kapcsán nem rendelkezünk hatalmas hagyományokkal a nagyrobogók esetében. Ez azonban nem bátortalanította el tulajdonosát.
A választás egy mindennapi közlekedésre alkalmas robogóra esett, a 250-es Grand Dinkre, mely Olaszországból származott. Ott az olasz márkákon kívül rengeteg Kymco és SYM robogó szaladgál az utcákon. Nemrégiben egy Grand Dinket rendőrrobogóként is láttam nyaralásom során. A sokféle célra felhasznált strapabíró modell jó alapnak bizonyult a tuningoláshoz.
Első lépésben lekerült róla a gyári kipufogó, és a jobb hanghatás érdekében nyitott dob került a helyére. A első és hátsó gumik helyett szélesebb, Kenda által forgalmazott papucsok kerültek a gépre. A mechanikai átalakítás ezzel le is zárult, ezt követően inkább Ananászt leginkább felcsigázó tuningolás optikai része kezdődött. Olaszországból származó színesen villogó helyzetjelző lámpa, és zöld színű index égő került a gyári helyére. A visszapillantó tükrök és az első lámpa krómozott díszszegélyt kapott. Új fényezés, és máris egyedivé vált, megújult a Dink. A kormány markolatai sem a régiek, az új markolatok színében hozzáillő fekete alapon zöld mintás színben pompáznak. Ezzel még nincs vége az átalakításnak. A tulajdonosnak az volt az álma, hogy zene is legyen a robogóban.
Ezért folytatásként egy három hangszórót magába rejtő topcase került a motorra. A hangtechnika Fusion-tól származik, mely olyan hangszórókat is forgalmaz, melyek vízállóak. A hangszórók nemcsak tökéletes hangzást garantálnak, de este világítanak, így a 4 darab motor alján található neoncsővel kiegészülve nem akad olyan autós, aki ne venné észre a Grand Dinket.
A top-casen ezen kívül antenna is található. A CD-s rádió az ülés alá került, de előtte a gyári műanyag borítást autóknál használt kárpittal bélelték ki, amibe végül a CD tartó konzol került. Kiválasztásánál fontos volt, hogy a hazai utak se akadályozzák a CD működését, ezért egy hajókban is alkalmazott ütés, rázkódástűrő egység került bele. Kiránduláskor a zene mellett nem árt, ha tudjuk éppen, hogy hol és merre tartunk, ezért a GPS is elengedhetetlen volt a luxusrobogó kivitelezésénél. Szerencsére a Grand Dink kialakítása révén a kormányrögzítő csavar felett egy műanyag kupak volt, mely pont ideális helynek bizonyult a GPS konzol felfüggesztéséhez. Ananász álmai megvalósulni látszanak, így most már zenét hallgatva, GPS segítségével egy full-extrás robogón közlekedhet, melyet a garázsból kiállva szempillantás alatt rengeteg bámészkodót vonz maga köré.
Támogatók:
Kipufogórendszer: Janó Dob
Gumik: Kenda
Hátsó doboz: Polisport
Motoros ruházat: RMC motoros áruház
Biztonság: ABUS
Külső dekor/hifi: Fusion