Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

BMW 650F GS




A szerény bömös
[InfoBike.hu | Motortrader-Kincses] Felvétel dátuma: 2010.05.14



Elmondhatom magamról, hogy egy szerencsés flótás vagyok, mert ismét egy kényelemes BMW nyergébe pattanva róhattam a kilométereket. Felkelt egy borongósnak induló nap, de nem szegte kedvem, mert sejtettem, hogy újabb élményekkel leszek gazdagabb az elkövetkező pár órában.

Nyeregbe fel, és már mehet is az ismerkedés a kölcsönkapott kétkerekűvel, ami nem más, mint a BMW üdvöskéje az F650 GS. A technikai paramétereket megnéztem indulás előtt, hogy mit is várhatok ettől a szépségtől, és mennyire vihetem el keményebb terepre vagy csak egy kis városi és város környéki kanyargásra indulhatok vele.
Szerencsére semmi olyat nem találtam az adatok között, mely visszás érzéseket keltett volna bennem. Uccu neki, irány a „NAGYVILÁG". A motor a már megszokott kezelőszervekkel van ellátva, minden kézre esik, persze csak akkor, ha már ismerjük a BMW gombjait és kapcsolóit.
Tanuló motornak írja az internetes ismertető, de meglepetésemre sokkal több erő van benne, mint amivel egy kezdő első próbálkozásra meg tudna barátkozni. Azért szerencsére nem kell tőle félni annak sem, aki először pattan egy nagyobb energiaforrással rendelkező motor nyergébe. A megjelölés és a valós tartalom egy kicsit megtévesztő, mert elrejti az igazi tartalmat.

 


   


Mindenki azt gondolná, hogy egy 650 cm3-es erőforrás dohog a szerkezet szíveként, de ez tévedés, mert a motor térfogata nem kevesebb, mint 798 köbcentiméter. Rengeteg tartalékot képezve ezzel a kanyargós szerpentineken. Kanyarogtunk egy keveset a város forgatagában is, de a sok jármű által kibocsátott végtermék és káros anyag miatt torkomat igen csak kaparta a levegő. Kiérve a városból már kezdett fickándozni a motor és lehetett is kicsit nagyobb sebesség fokozatba kapcsolni a váltót. Itt kezdte el magát jól érezni a gép is. Faltuk a kilométereket és egyszer csak elfogyott az aszfalt a kerekek alól. Szerencsére észre sem vettük, hogy egy kicsit rázósabb terepre érkeztünk. A földutat is magáénak érezte az F650 GS. Egy kanyart „benézve" tévedtünk olyan terepre, amely már nem igazán kedvezett az alap endurós képességekkel ellátott motornak. A vetésben nem igazán szeretett menni. Pedig annak idején milyen jó hely volt az, nagyon szépen el lehetett menni, ha a közút le volt zárva. A szántást nem neki tervezték, de a kis kanyart simán túlélte.
Visszatérve a füves, terepre a gumik elkezdték elérni a határaikat. De rendben is voltunk, ott is csak vigyázni kellett, ne a bitumenen megszokott módon próbáljunk kanyarodni. Közös utunk vége felé kísérőmet magam mögé ültettem és ketten gyötörtük a motort, de csodálkozásomra mintha nem lett volna nagyobb teher rajta, hasonlóan reagált mint eddig. Na jó, a futóművön kicsit állítani kellett, hogy a lámpa fénye ne a csillagokat világítsa meg.
A motor nem csak a kezdőknek tudom ajánlani. Mint „tapasztalt" motoros mondhatom, ha csak kellemes kanyargásra vagy telekre járásra akar valaki egy igen megbízható motort venni, erre a motorra sokáig számíthat. Az ára is barátinak mondható a rengeteg kiegészítő és a magas felszereltség ellenére is.

Műszaki adatok
Erőforrás 798 cm3, 2 hengeres, hengerengként 4 szelep
Furat/löket 82/75,6 mm
Max. teljesítmény 52 kW / 71 LE / 7000 fordulatszám
Max. nyomaték 75 Nm / 4500 fordulatszám
Tengelykapcsoló mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős
Váltó körmös kapcsolású, hatfokozatú
Váz típusa térhálós acélváz, teherviselő motor
Rugóút elöl/hátul 180/170 mm
Fékátmérő elöl egy tárcsa, O 300 mm
Fékátmérő hátul egy tárcsa, O 265 mm
Hosszúságxszélesség 2280 mm x 845 mm
Ülésmagasság 820 mm (extra: 790 mm)
Tengelytáv 1575 mm
Abroncsok elöl 110/80-R19 59 H
Abroncsok hátul 140/80-R17 69 H
Üzemanyagtartály 16 L
Száraz tömeg
171 kg
Teletankolt tömeg
199 kg
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.