Az MT-01 1670 cm3-is „nyomatékmotorja” mellé egy szélesebb vásárlói kört kielégítő modell létrehozásánál a koncepció az volt, hogy egy hasonló formavilágú motort hozzanak létre, azonban a V2-es elrendezésű blokk nem lett volna alkalmas a kitűzött sportos, ugyanakkor fürge városi sport-roadster létrehozásához, ezért egy „gazdaságosabb” már jól bevált blokkot állítottak csatasorba, ez pedig a XT 660 X és XT 660 R egyhengeres blokkja lett. A jól bevált blokk természetesen nem elég az MT név használatára, ezért a mérnökök minden fantáziájukat bevetve alkották meg az új MT-03-as külsejét. Ötvözték a szupermotók és a roadsterek egyes tulajdonságait. Az eredmény fenomenális.
Acél tartószerkezet által közrefogott gyémánt alakú fényszóró. Exkluzív megjelenésű műszerfal, mely a mai trendnek megfelelően nagyméretű fordulatszámmérőből és egy digitális multifunkcionális km-órából áll. A széles kormány, kényelmes előrehelyezett üléspozíció segít a városban A-ból B-be való eljutáshoz, emellett ez hozzájárul a motor súlyelosztásához s mivel még inkább előre került a súlypont. Említve még a kis MT egyik ékességét, az átlagosnál előrébb jobb oldalra elhelyezett hátsó rugóstagot, melyhez üreges alumíniumöntvény lengőkar csatlakozik.
|
|
|
|
Az MT-1 mintájára készült hátsó „dupla” kipufogódob, nagymértékben feldobja a hátsó idomrészt, természetesen itt is követve a jelenlegi divatot, az ülés alatt húzódik a kipufogódob. A motorhoz közelebb érve azonban lehull a lepel a dupla kipufogódob rejtélyéről, kiderül, hogy a borítás csak álca, valójában – a hátsó ülés alatt elhelyezett - egyetlen nagyméretű széles dob található, amit két véggel zártak le. Már az MT-01 megalkotásánál is fontos volt a megfelelő akusztika, itt se mondtak le a mérnökök erről. Nem kell szétpörgetni a motort a kipufogódob megszólaltatásához, már alacsony fordulaton élvezetes, az egyhengeres motorokra jellemző muzsika üti meg fülünket a gázkar csiklandozásakor. Ezenfelül praktikus és külsejét feldobó védőelemeket találunk a 15 literes benzintank két oldalán. Amint feleszméltünk a látványtól, a blokkhoz érve egy régi ismerőssel találkozhatunk. Az erőforrás szinte teljes mértékben megegyezik a 2004-ben megjelent XT 660-éval. A blokkot illetően a fejlesztők arra törekedtek, hogy alacsonyabb fordulaton is jól használható, kezes motort kapjunk.
|
|
Az XT 660 hoz képest újrahangolt benzinbefecskendezőt, nagyobb 5,9 literes légszűrőházat, különálló alumínium olajtartály és más szekunder áttételt kapott. A mindössze 45 lóerős motor meghazudtolja magát. Hegyi szerpentinen, városi cirkálások során a 160 km/óra maximum sebességre képes motor megállja a helyét. Leginkább 3000-es percenkénti fordulat felett érzi jól magát. Az XT-nél érezhető rángatás az alsó tartományokban szinte teljesen megszűnt. Igaz 130 km/óra felett a nyomaték is lassan elfogy, ahogy a szélvédelmünk is.
Az út egyenetlenségeinek „kisimításáról” elől az FZ6-on alkalmazott hagyományos 43 mm belsőcső átmérőjű sportosan lágyra hangolt teleszkópvilla gondoskodik, hátul a már említett szinte teljesen vízszintesen fekvő rugóstag végzi a dolgát. A futómű és a jól megválasztott gumiabroncsoknak (a tesztmotor esetében Pirelli Scorpion) köszönhetően tökéletes visszajelzést biztosít pilótájának. A blokk mellett található hátsó rugóstag elhelyezése miatt berugózáskor a vázat nagyobb erőhatás éri, ezért a blokkot egy nagyon masszív térhálós acélcső hídvázba helyezték. A fékekre nem lehet panasz. Elöl 298 mm átmérőjű tárcsák kétdugattyús féknyergekkel párosul. A fék teljes mértékben megegyezik a Yamaha egyik sikermodelljének az FZ6-nak fékrendszerével. Jól adagolható, viszont a fékkar markolása kicsit nagyobb erőkifejtést igényel.
A központosított súlypont, a rövid tengelytáv (1420 mm), széles kormány, alacsony ülésmagasság (805 mm) és az előrehelyezett üléspozíció nagyban hozzájárul a könnyedebb manőverezhetőséghez, jobb kontrollálhatóságot és nagyobb biztonságot eredményez tulajdonosának. Egyedül hátrányként a hátsó sárvédőbe köthetnék bele, talán jobban védhetné a motort és irányítóját a sár és vízfelcsapódástól.
A sportos, fürge kis vadorzó többféle vezetői stílust is magával ragad. A kezdőknek sem kell félniük, XT 660-hoz képest finomabb teljesítményleadás jellemzi, míg a tapasztaltabb pilótáknak is kellemes perceket nyújt a 1 hengeres blokk.
Cím helye |
Motor |
SOHC, folyadékhűtéses, 4 szelepes, egyhengeres |
Hengerűrtartalom |
660 cm3 |
Furat x löket |
100x84 mm |
Kompresszió |
10:1 |
Maximális teljesítmény |
45 LE 6.000 ford./perc |
Maximális nyomaték |
56,2 Nm 5250 ford./perc |
Hosszúság x Szélesség x Magasság |
2070 mm x 860 mm 1150 mm |
Ülésmagasság |
805 mm |
Tengelytáv |
1 420 mm |
Száraz tömeg |
174,5 kg |
Üzemanyagtartály |
15 liter (3,5 liter tartalék) |
Első kerékméret |
120/70-17 |
Hátsó kerékméret |
160/60-17 |
Első felfüggesztés |
Teleszkópvilla, 43 mm Rugóút: 130 mm |
Hátsó felfüggesztés |
lengéscsillapító, 5 lépcsőben állítható előterhelés Rugóút: 120 mm |
Első fék: |
298 mm-es dupla tárcsa, két dugattyús féknyereg |
Hátsó fék |
245 mm-es szimpla tárcsa, egy alumínium dugattyús féknyereg |